Inlägg från: fröet2015 |Visa alla inlägg
  • fröet2015

BF Januari 2015

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-11 17:01:30 följande:
    Nu gnäller jag även här (är aktiv i två gravidtrådar) men jag har inga symptom :( det enda är att jag är tröttare än vanligt men absolut inget extremt. Är i 6+3... Nåt måste väl börja visa sig snart???
    Jag mår också fortfarande finfint, men jag är glad! Är inte alls oroad för mf så det är väl säkert därför. Noll symtom så här långt, möjligtvis lite trött, men det är jag ofta, så vete tusan om det har med graviditeten att göra. Försök att njuta så länge du kan, det är inte alla som mår illa eller får foglossning!
  • fröet2015
    Jhalie skrev 2014-05-14 18:39:00 följande:
    Nu har de ringt. Måste tillbaka imorn och ta nya prover och tillbaka på fredag för att nytt vul. Hon sa att värdena var lite förhöjda. Hcg var 800. Tyckte det lät lite dock smile4.gif Får se vad proverna visar imorn. Har inte gett upp helt än även om det är riktigt tungt. Speciellt att gå igenom ensam...
    Låter konstigt, och jobbigt för dig att inte få klara besked! :( Kram och hoppas det löser sig till det bästa!
  • fröet2015
    Jhalie skrev 2014-05-14 19:07:39 följande:

Vilken del är konstig? smile6.gif att hon tyckte det var högt? Eller att det var så pass högt om det inte finns nåt i magen? Jag är så jäkla förvirrad nu..
    Ja, att det är för lågt för 6+5, men för högt för att inte hitta något på vul. Fast jag är inte någon expert på hcg.. :(
  • fröet2015
    SannaSanna skrev 2014-05-17 18:16:12 följande:
    Ja du, man undrar ju lite vilken värld han lever i! Vi pratade om det för några månader sedan. Jag tyckte att 1 syskon inte vore helt fel. Han var tveksam. Så visst. Han längtade ju inte direkt. Men nu blev det ju som det blev. Trodde vi skulle kunna prata om det iallafall. Nu blev jag beskylld, utskälld och väldigt ledsen. Trodde aldrig han skulle göra något sådant! Vem säger så liksom?!?
    Oj, vilken reaktion! Låter hemskt för dig tycker jag.. Hoppas det bara är chocken, och att han kommer att ändra sin inställning när den lagt sig. 
  • fröet2015
    SannaSanna skrev 2014-05-17 18:29:40 följande:
    Berättade igår kväll. Samma visa i eftermiddags.. Hur länge kam chocken sitta i?! Och vad gör jag sen? Om han inte ändrar sig/sin version av hur det gått till (kan tillägga att vi kört oskyddat i flera år utan att jag ätit piller så inte helt otippat..)
    Men herregud.. Han vet väl lika väl som vi andra vad som kan hända vid oskyddat sex? :( Jag skulle dock ge det ett par dagar, ibland dröjer det innan det lagt sig. Kanske han behöver prata med någon utomstående?
  • fröet2015
    Serahjay skrev 2014-05-18 18:43:34 följande:
    Är det farligt om någon hoppar på min mage? Haha alltså.. min dotter dom är 2,5 är ganska förtjust att sitta på mig och hoppa. Men försöker flytta ner henne längre ner mot skrevet för jag vill inte att hon hoppar mitt på magen.. 
    Fast ungen befinner sig nog snarast "mot skrevet" för närvarande.. Däremot är det nog ganska välskyddat, fast jag hade ju undvikit all form av våld mot magen i mesta möjliga mån, oavsett!
  • fröet2015
    Sunnan skrev 2014-05-24 08:04:39 följande:
    Var på inskrivning i måndags och poängterade då att min sköldkörtel växt ganska ordentligt. Fick ta prover på en gång och är nu insatt på Levaxin. Verkar som att diabetes har triggat igång en Hashimoto på mig så nu har jag både diabetes och hypothyreos att dras med  - DÅLIGT för bebisen Rynkar på näsan Utöver 5% risk för organmissbildning finns nu även en risk för mental utvecklingsstörning. Jag kan bara hoppas att det upptäcktes i tid och att de få dagar jag var utan behandling inte har skadat lill-knottet. Men är ändå lite halvt förtvivlad över att allt ska hända just nu. Sköldkörteln har fortsatt växa och har nu en riktigt stor knöl på halsen som gör ont och trycker mot luftstrupen - inte skönt alls. 
    Oj, visste du om det innan? Läskigt.. :( 
  • fröet2015
    mlisavvas1 skrev 2014-05-25 12:43:18 följande:
    Utan påhopp eller så, men behöver hjälp. Vill ha era bästa tips på att sluta röka! Har trapat ner men att sluta helt känns omöjligt, jag är fast besluten att sluta men att "bara" bestämma sig funkar uppenbarligen inte på mig.
    Hade det bara varit att sluta hade vi ju inte haft några nikotinberoende människor i världen, så vi är nog en hel del som förstår! :) Är själv före detta snusare, det tog mig säkert 8 år från att jag bestämt mig för att sluta tills jag verkligen var helt fri. Många återfall blev det.. 
    De gångerna det gått bäst så har jag trappat ner, kanske 4-5 snusar om dagen först, sen skär man ner tills man suger livet ur en stackars snus per dag. Sen bestämmer man sig för att det är meningslöst och slutar helt. :) Så funkade det iaf för mig! 
    I samband med graviditet kan jag tänka mig att det blir mycket ångest och skuldkänslor också. Men försök tänka på att för varje cigg du INTE röker gör du något positivt för bebisen. Sen kan du kanske hoppas på att illamåendet gör att du inte står ut med det. Jag klarade inte cigarettrök utan att kräkas förra gången jag var gravid.. 
    Håller alla tummar och tår på att du klarar det och att du får hjälp och stöd på vägen!
  • fröet2015
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-25 14:59:08 följande:
    Finns det nåt annat ni tycker om, tex godis? Även om det inte heller är nyttigt kanske det är bättre att ta en chokladkaka eller en klubba. Jag är inte rökare och det är jag glad över för jag förstår er ångest och frustration, däremot äter jag en hel del socker och det är inte heller bra för fostret eller mig själv. Försöker minska på sockret men det är nästan nåt sött varje dag. Väger ca +10 kg och kommer nog gå upp minst tio till tyvärr.
    Jag upplever det nästan omöjligt att inte äta sött såhär i början av graviditeten, då är jag ingen gottegris i vanliga fall.. Antar att illamåendet gör att man är mer sugen på läskande, söta saker än riktig mat. Förra gången gick jag upp nästan allt under den första halvan, fast de sa att det skulle vara tvärtom. :P På slutet var jag mest sugen på sallad och balsamvinäger! Sammanlagt gick jag upp 13 kg, och det var borta inom ett halvår igen. Så jag är inte orolig, men jag var det inte den gången heller. :)
  • fröet2015
    sissi81 skrev 2014-05-26 09:13:50 följande:
    Hörrni flickor.....känsligt ämne men hur är det med sexlusten nu i början? Min är just nu som bortblåst. Jag mår konstant illa o skulle kunna lägga mej hur tidigt som helst om det inte vore för barnen som lägger sej 21. Jag har så dåligt samvete men min man som är världens snällaste säger att det är ingen fara. Men va fasiken....jag saknar vårt sex. Men jag orkar bara inte. Hoppas illamåendet och tröttheten far åt pipsvängen snart
    Ha! Totalt väck här med, och det var den i princip hela förra graviditeten också. Vissa har det tydligen tvärt om, så orättvist är det! :)
  • fröet2015
    skomakarfrun skrev 2014-06-18 10:00:58 följande:
    Någon som har tips mot förstoppning?
    Känner sån avsmak mot allt, det enda jag får i mig är ljust och fiberlöst... Är inte ens sugen på frukt, vilket jag var förra grav :/
    Usch, sådär hade jag det förra graviditeten. Kunde bara äta ljust bröd och fil fast jag var tvärförstoppad och verkligen ville äta annat.. :( Köp något stolpiller för akuta situationer, annars är det väl bara att försöka få i sig katrinplommon, gröt och vätska.
  • fröet2015

Är det fler som inte har någon mage överhuvudtaget? Har inte gått upp ett gram i vikt heller.. Är 11+3 idag.

• fröet2015
    Serendipity9 skrev 2014-06-18 09:15:13 följande:
    Åh samma här. Har fått lergigan att sova på. Funkar nån natt men oftast är det 4-5 timmar. Jag brukar äta sömntabl men försöker undvika dem nu.
    Har du ingen annan som kan gå upp med sonen?

Har också Lergigan sen tidigare, men det är knappt att jag sover ändå. Ligger vaken mellan 3-6 ungefär. Ska börja jobba snart efter FL så jag hoppas det rättar till sig snart.. :( Annars får jag ta två tabletter!
  • fröet2015
    AB mamma skrev 2014-06-18 11:47:02 följande:
    Inget som någon kan se men om jag ligger på rygg så kan jag känna en liten bula (den känns hård och min fina sambo ligger och klappar den) + att normalt sätt så kan man ju dra in magen så att det blir insjunket och buktar innåt, det kan inte jag. :)  Vikten är oxå +/- 0
    Men vi bär våra barn så olika, och vissa går med sprickmage och andra har bara en liten bula även längre fram. Jag har alltid haft en liten mage vid mina tidigare graviditeter så förväntar mig inget annat, enda nackdelen är att folk ibland tror att man har det "lättare" för att magen inte är så stort, men jag lovar att det är lika tungt :)

Ja, jag hade också minimage förra graviditeten, även om ungen kom ut normalstor. :) Förväntade mig dock att det skulle bli värre den här gången, då många har sagt att det blir större och tidigare andra graviditeten. Men hittills stämmer inte det iaf.. Och nej, det har verkligen inte varit lättare för det!
Svar på tråden BF Januari 2015