mlisavvas1 skrev 2014-05-25 12:43:18 följande:
Utan påhopp eller så, men behöver hjälp. Vill ha era bästa tips på att sluta röka! Har trapat ner men att sluta helt känns omöjligt, jag är fast besluten att sluta men att "bara" bestämma sig funkar uppenbarligen inte på mig.
Hade det bara varit att sluta hade vi ju inte haft några nikotinberoende människor i världen, så vi är nog en hel del som förstår! :) Är själv före detta snusare, det tog mig säkert 8 år från att jag bestämt mig för att sluta tills jag verkligen var helt fri. Många återfall blev det..
De gångerna det gått bäst så har jag trappat ner, kanske 4-5 snusar om dagen först, sen skär man ner tills man suger livet ur en stackars snus per dag. Sen bestämmer man sig för att det är meningslöst och slutar helt. :) Så funkade det iaf för mig!
I samband med graviditet kan jag tänka mig att det blir mycket ångest och skuldkänslor också. Men försök tänka på att för varje cigg du INTE röker gör du något positivt för bebisen. Sen kan du kanske hoppas på att illamåendet gör att du inte står ut med det. Jag klarade inte cigarettrök utan att kräkas förra gången jag var gravid..
Håller alla tummar och tår på att du klarar det och att du får hjälp och stöd på vägen!