Inlägg från: fröet2015 |Visa alla inlägg
  • fröet2015

BF Januari 2015

Den och den skrev 2014-05-02 18:20:26 följande:
    Ska ni, som får möjligheten, göra KUB?
    Jag har bokat in det, är dock inte säker på att jag vill! Känner väl att jag inte är precis lastgammal (32) och i övrigt ingen riskpatient.. Hur resonerar du?
  • fröet2015
    bejb skrev 2014-05-02 19:46:43 följande:
    nu har första "cravingen" kommit. granny smith äpplen! Mmmm.. syrligt goda! Surt ska de va!
    Förra graviditeten åt jag flera påsar/vecka :)
    Hihi, det hade jag förra graviditeten, jag fattade inte att det var en craving, tyckte bara att de var så otroligt goda just då.. :D
  • fröet2015
    MillaPo skrev 2014-05-02 20:34:10 följande:
    Vi ska göra kub, alla i örebrolän blir erbjudna det oavsett ålder. Vi gjorde det med dottern o vill det nu oxå. Det e för trisomi 13, 18 o 21 som man gör kuben o nuptestet. Trisomi 13 o 18 e inte förenat med liv utanför magen om jag förstått det rätt o 21 är downsyndrom.
    Jag bara tror inte att jag skulle vidta några åtgärder oavsett vad det skulle visa.. Abort känns inte aktuellt om det inte är någon allvarlig missbildning eller så, och sånt ser man ju på rul.
  • fröet2015
    RockTheRebell skrev 2014-05-03 06:08:02 följande:
    När vi var på ultraljudet som tog ifrån oss lillebror så så var en av hennes sista meningar. Men det här ser inte bra ut. Innan hon hann längre hann jag tänka låt det vara downs så han i alla fall får leva. Det spelade mig inte någon roll bara vi fick liten. Men inte. Så vi får Kub för att bli tryggare den här gången och det "ska" inte vara några fel den här gången. Men vi skulle aldrig ta bort något som kan få ett värdigt liv pga vår förlust. Barn med speciella behov väljer sina föräldrar brukar de säga :) jag längtar så till ul så man får veta allt är bra!
    Beklagar er sorg.. Jag resonerar precis som du, är det downs och de inte ser några allvarliga fel på till exempel hjärtat så skulle jag ändå behålla barnet.
  • fröet2015
    semlan24 skrev 2014-05-03 07:41:49 följande:
    Nu hoppar jag också in här! Har bf 6 januari, är första barnet, men fick missfall förra gången.. är superorolig att det ska hända igen. Tänker nu mest på  hur man lättast ska få till ett tidigt ultraljud :) har hört att det kan vara lite svårt..
    Grattis till plusset! Hoppas allt ska gå vägen den här gången. 
  • fröet2015
    maarny skrev 2014-05-04 13:52:35 följande:
    Finns det någon som fått barn utan mf först? :(
    Har aldrig haft missfall, har ett barn sen tidigare. :)
  • fröet2015
    Jennie1 skrev 2014-05-04 16:11:19 följande:
    Hoppas det går vägen denna gången! 

Jag måste tyvärr lämna denna tråden då jag fick missfall i fredags. Fy fan vad jobbigt de är.
    Men men, det kanske gick lite för lätt...
    Hoppas på plus snart igen och att det går vägen då istället.
    Usch och fy.. :( Kram.
  • fröet2015

Jag har också frusit de senaste dagarna, det gjorde jag inte sist vad jag kan minnas? Det är isf det enda symtomet jag känner av. 

• fröet2015
    marsmamma87 skrev 2014-05-05 07:06:36 följande:
    Häftigt att vi är så många som fryser. Har aldrig hört talas om det som graviditetssymptom men då måste det ju vara det :)
    Eller så är det för att kylan kom tillbaka.. ;)
  • fröet2015
    Ems85 skrev 2014-05-06 09:02:21 följande:
    Jag ansluter mig till gänget . BF mellan 6-9 beroende på vart jag kollat. Jag plussade i fredags, söndags och i morse men alla test är rätt svaga, vad beror detpå? Jag vågar inte vara riktigt glad samtidigt som jag inte kan tänka på nåt annat. När är det lagom att ringa och boka tid?
    Ett plus är ett plus, svagt eller starkt. Plussade svagt förra gången, men ungen kom ut så felfri som det går att bli. :) Grattis och välkommen! 

Ps. Ring när du är redo, men de är glada om man ringer hyfsat tidigt har jag märkt. 
Svar på tråden BF Januari 2015