Inlägg från: SannaSanna |Visa alla inlägg
  • SannaSanna

BF Januari 2015

mariaheterjag skrev 2014-12-26 18:01:43 följande:

Ja det går väl lite upp och ned för mig med. Men har haft en svacka de sista dagarna. Förra gången var jag nog mer förväntansfull och liksom nyfiken. Men nu när man redan gjort det så känns själva förlossningen mest som en transportsträcka som jag vill ha avklarad. Helst med så lite smärta som möjligt!

Kunde inte uttryckt det bättre själv!!
  • SannaSanna

Väldigt lugnt i magen idag... Hur tänker ni gällande sånt? Tips på hur man får fart på bebben? Cola?

• SannaSanna
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-30 22:08:10 följande:
    Min har bara tagit urinprov en gång, vid inskrivningen.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
    Samma här. bara tagit vid inskrivning.

Någon mer som mår illa? Jag har börjat må illa på kvällarna igen... Inte kul!
  • SannaSanna
    elilin skrev 2015-01-01 13:15:36 följande:

God fortsättning på er alla :) nu är vi inne i våran månad ;) jag känner en väldg lättnad över att de äntligen är 2015, ville inte gärna ha en liten december bebis ;) har dock inte bf förens den 30e men haft så mkt känningar så varit lite nervös över å få tidigare ;) men nu så kan ja andas ut, med sonen hade ja ingen känning alls förens morgonen de drog igång så detta känns lite annorlunda, känns som man redan går å känner om de händer nått :p

Hur mår ni annars? ja är rätt less vill bara få de överstökat, foglossning som gör.mig begränsad kan knappt gå utanför dörren själv med sonen då ja inte kan gå ordentligt, har börjat må illa igen å känner mig tung:( känner inte alls igen mig själv, vanligt vis mkt ute med sonen å tränar men har inte rört mig sen v 26:/ aja snart äre över varjefall å ska bli spännande att se vad slm finns i magen om det är en lillebror eller lillasyster;)

Glad att vi klarade oss över årsskiftet. Haft känningar länge så jag trodde det skulle bli dec bebbe men tack och lov blir det jan :) men nu när det är jan känns det verkligen som varje timme bara är en väntan på att det ska sätta igång. Foglossning from hell och sammandragningar mest hela tiden gör att jag helst inte går utanför dörren. tur nog är 3åringen världens snällaste. kanske blivit lite mycket tv dock...

Inte sugen på förlossning men vill ha det överstökat så man vet att allt (förhoppningsvis) är/har gått bra.
  • SannaSanna

Usch, är så trött idag! Sovit eller legat i sängen och kollat tv nästan hela dagen! Väldigt lugnt i magen oxå.. Börjar bli lite fundersam... En kompis sa att det var så för henne dagen innan BF. Men ja... Hoppas det är så och inget som är fel. Hur mår ni andra?

• SannaSanna

Grattis till alla som fått sina små.

Hur är det för er andra? Är det full fart i magen varje dag än? Lugnare?

• SannaSanna
    Lagotto skrev 2015-01-09 21:48:00 följande:

Lugnt här, beräknad om 12 dagar :) lite mer pigg tack vare bättre sömn :)

Trodde jag skulle sova sämre på slutet. Men nu skulle jag kunna sova dygnet runt! Störs inte av något. Varken 3åring eller sparkar från bebben kan väcka mig!
  • SannaSanna
    Royalle skrev 2015-01-17 19:05:22 följande:

Igår blev det en liten flicka. 49cm och 2970g. Allt gick bra förutom att värkarna var verkningslösa i ett dygn. Men när det väl börjat öppna sig gick det på 3 timmar från 1cm till att bebisen var ute. Nu är vi hemma igen hos storasyster son ju inte fick vara på BB.

Grattis! Hoppas allt är bra!
  • SannaSanna
    Födelsedagidag skrev 2015-01-20 20:31:05 följande:

Aloha. Blev just medlem här för att fördriva lite tid så här i väntans tider. Har BF idag.. 

Var medlem och aktiv i graviditetsteckenforum när vi försökte bli gravida, men sen avslutade jag medlemskapet. 

Andra barnet för oss.

Som sagt, BF idag och inte ett tecken till att något skulle vara på g.

Min barnmorska gjorde hinnsvempning på mig idag. Mjuk tapp, smått bakåt och alla 4 cm kvar. Har lite molvärk efter "ingreppet" annars inget. Tror det kan bli utdraget detta men hoppas på att det smäller till i natt..

Någon annan som fått hinnsvepning??

Ville ha det på BF men hon vägrade och sa att det gör man först någon dag innan igångsättninsdag... (Alltså typ 2v efter bf)... Avis på dig. Vill ha detta överstökat! BF+6 idag....
  • SannaSanna

Dammsugit och dansat i 2 timmar nu... Bebis kom ut!!!! Någon som har andra "utdrivande" tips? :)

• SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2015-01-21 13:37:54 följande:

Hur sover era bebisar? Vår är 2,5 veckor nu och sover typ hela dagen men är desto piggare på natten. Sambon är hemma några veckor så vi delar upp nätterna men nu har han varit sjuk så jag har fått ta allt på både natten och dagen. Hade vi bara haft lillkillen så hade det nog varit enklare men nu har vi en 4 åring också som vill gå upp när bebisen sover som bäst. Jag undrar hur jag ska klara att rodda allt när sambon börjar jobba igen? Som det är nu får man sova 3-4 timmar (ej i streck ) under natten, resten av tiden är bebisen vaken. Han liksom somnar en timme säger vi men sen är han vaken i två, och så håller det på till tidig morgon. Någon som känner igen eller hur har ni?

Än så länge har jag fått sova typ 2 timmar per dygn. Perfekt timing för magsjuka för honom. Kaos! Fick det nog på bb. Delade wc med annat rum. Visade sig att de var magsjuka... De blev flyttade sen men mannen hann visst få det (vi använde ju toan flera gånger innan vi fick veta!) hur somhelst, känns som jag aldrig kommer sova igen...
  • SannaSanna
    Inkaaa skrev 2015-01-28 20:57:28 följande:

40+5 idag... Kom ut nu bäbis! Börjar bli less nu. Varje dag känns som en vecka minst...

Kände precis så jag med. Men passa på att vila! Jag gjorde inte det vilket jag ångrar nu!

Mannen magsjuk, 4åringen avis och vill bara vara med BARA mig, liten som vill äta hela tiden... Känns rätt tufft nu...
  • SannaSanna

Ni som fått era små. Hur delar ni nätterna? Eller gör ni inte det? Jag har kört allt själv men börjar redan krokna...

• SannaSanna
    escapee skrev 2015-02-03 16:23:09 följande:
    Åh!!! Äntligen någon som tar upp detta! Jag tar natten själv :/ men jag orkar satan inte längre snart!!! Bråkar han inte med maten , nej då vägrar han att somna... Åh bara gnäller/skriker så fort jag lägger ner honom.

Sambon säger att han hade gärna tagit nätterna om han inte hade jobbat varje dag...

Men hallå... Ska en annan orka hela natten och hela dagen ?!

Jag börjar bli så trött på detta nu att jag blir irriterad när Lill killen skriker eller vägrar sova :(
    Ja... Men hur 17 ska man göra? Sova på dagen säger alla men har inte fått till det... Ska lämna och hämta på dagis. Känns som sömnen alltid krockar med nåt. Sen är det ju full fart när stora kommer hem. Och man vill ju umgås lite med henne så att sova på kvällen känns sådär...
  • SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2015-02-03 17:14:07 följande:

Men hur sover era små på natten? Här är det typ 1- 1,5 timme eller något i streck och sedan vaken, äta, byta blöja, svår att söva om. Känns som sömnen blir otroligt upphackad! Minns inte att det var riktigt såhär med stora sonen. Tror han åt och somna om mer. Men det kanske är just första tiden som är lite kaotiskt? Är det samma för er?

Ungefär samma här med sömnen. Däremot sover han länge på eftermiddagen. Typ 15-18. Önskar det var på natten istället. Blir rätt frustrerad av att amning tar längre tid på natten än den tid han sover sen. Börjat med ersättning efter att han fått amma men sömnen blir inte bättre.. Men som du säger, kanske kommer senare? Kommer inte ihåg detta jag heller..
  • SannaSanna

Just den här tiden är så mysig! Vaken glad bebbe. Njuter. Vet dock att imorgonbitti kommer jag vara gråtfärdig och undra varför jag gjorde detta :)

• SannaSanna
    Bettanspettan skrev 2015-02-05 14:37:19 följande:

Här är nätterna också hopplösa. Nemo är 6 dagar nu och hittills har han långa sovpass på dagtid med kanske 2-3 h mellan amningarna. Sen på nätterna ligger han vid bröstet typ klockan 01-07. Somnar o snuttar men vaknar o skriker så fort jag försöker lägga ner honom.

Precis som här. Hopplöst. Men inatt sov han rätt ok (fick sova bredvid mig plus att jag liggammade när det behövdes) Idag kände jag mig som en ny människa. Kunde njuta mer av allt. Hoppas på bra natt igen! 10dagar idag. Tiden går..
Svar på tråden BF Januari 2015