Inlägg från: SannaSanna |Visa alla inlägg
  • SannaSanna

BF Januari 2015

mariaheterjag skrev 2014-05-17 11:11:37 följande:

Någon som känner sig deppig? Jag känner mig inte alls spec glad (som jag borde), utan tänker mer på alla uppoffringar jag måste göra de närmsta 2 åren. Vet att det bara är i mitt huvud men blir så trött på mig själv! Sover dåligt på nätterna, kan inte slappna av så kan säkert ha med det att göra också att jag känner mig så neggo.

Önskar jag kunde njuta av denna grav som nog blir den sista men vill bara va "normal" igen! 

Jag är inte på topp jag heller. Inte planerat att bli gravid, men blev ändå glad! Gift med en 3 åring. Bra förhållande. Trodde jag.. Hade aldrig kunnat föreställa mig reaktionen jag fick av mannen. Super arg, otrevlig. Sa bla att det var det värsta han kunde tänka sig. att det var helt åt helvete. Anklagade mig för att ha planerat detta och fört honom bakom ljuset. Jag är helt chockad. Vet inte hur jag ska hantera detta... Han sa även det där med att vi har det bra nu. Inte vill börja om med småbarnsår. Men det är inte ok att reagera som han gjorde. Vad säger ni? Vad ska jag göra? (Han har åkt in till stan och träffat en vän nu...)
  • SannaSanna
    SannaSanna skrev 2014-05-17 17:32:46 följande:
    Jag är inte på topp jag heller. Inte planerat att bli gravid, men blev ändå glad! Gift med en 3 åring. Bra förhållande. Trodde jag.. Hade aldrig kunnat föreställa mig reaktionen jag fick av mannen. Super arg, otrevlig. Sa bla att det var det värsta han kunde tänka sig. att det var helt åt helvete. Anklagade mig för att ha planerat detta och fört honom bakom ljuset. Jag är helt chockad. Vet inte hur jag ska hantera detta... Han sa även det där med att vi har det bra nu. Inte vill börja om med småbarnsår. Men det är inte ok att reagera som han gjorde. Vad säger ni? Vad ska jag göra? (Han har åkt in till stan och träffat en vän nu...)
    Gift och har ett 3 årigt barn, inte gift med 3 åring ;) komedi mitt i allt...
  • SannaSanna
    sourpussy skrev 2014-05-17 18:05:40 följande:

Sannasanna.. Kanske bra att låta allt få lugna sig lite. Hade ni inte pratat om fler barn? Vet han inte hur de blir till??

Ja du, man undrar ju lite vilken värld han lever i! Vi pratade om det för några månader sedan. Jag tyckte att 1 syskon inte vore helt fel. Han var tveksam. Så visst. Han längtade ju inte direkt. Men nu blev det ju som det blev. Trodde vi skulle kunna prata om det iallafall. Nu blev jag beskylld, utskälld och väldigt ledsen. Trodde aldrig han skulle göra något sådant! Vem säger så liksom?!?
  • SannaSanna
    fröet2015 skrev 2014-05-17 18:22:34 följande:
    Oj, vilken reaktion! Låter hemskt för dig tycker jag.. Hoppas det bara är chocken, och att han kommer att ändra sin inställning när den lagt sig. 
    Berättade igår kväll. Samma visa i eftermiddags.. Hur länge kam chocken sitta i?! Och vad gör jag sen? Om han inte ändrar sig/sin version av hur det gått till (kan tillägga att vi kört oskyddat i flera år utan att jag ätit piller så inte helt otippat..)
  • SannaSanna
    fröet2015 skrev 2014-05-17 18:45:56 följande:
    Men herregud.. Han vet väl lika väl som vi andra vad som kan hända vid oskyddat sex? :( Jag skulle dock ge det ett par dagar, ibland dröjer det innan det lagt sig. Kanske han behöver prata med någon utomstående?
    Ja. Du kanske har rätt. Inget att förlora på det nu direkt... Sjukt besviken bara... Vi är ju vuxna normalbegåvade människor. Borde veta bättre än att reagera så! Inget one night stand ju! Gifta med hus bil barn etc... ;( jaja.. Avvaktar och ser vad som händer när han kommer hem... Tack!
  • SannaSanna
    Nr 3 på G skrev 2014-05-17 19:35:45 följande:
    Inget vuxet beteende direkt från hans sida och att ha oskyddat sex leder ganska ofta till barn det trodde jag dom flesta visste men han har tydligen missat det helt. Hoppas han sansar sig och ber om förlåtelse {#emotions_dlg.flower}
    Ja, jag levde i den tron jag med. Är man med på oskyddat i flera år borde man på något sätt förstå, och vara inställd på att det kan hända. Rätt troligt till och med. Så att få den reaktionen var en chock. Hoppas han sansar sig. Annars blir det jobbigt!!!
  • SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2014-09-17 19:31:38 följande:

Jag är lite nervös för hur allt ska bli med två barn så någon jättelängtan efter bebisen har väl egentligen inte infunnit sig än... Känns svårt att föreställa sig att det ska vara möjligt att älska någon lika mycket som jag älskar det barn jag redan har (utanför magen). Men tror det känslan kommer försvinna så fort han är född smile1.gif

Däremot längtar jag redan efter att bli av med magen! Den har precis börjat kännas lite stor och otymplig, och jag känner liksom "nu börjas det". Ser inte framemot resterande 4 mån. Men är förkyld nu och rätt dålig så det kan säkert påvärka mina tankar överlag, att det känns lite tyngre.

Måste säga att ditt inlägg är så mitt i prick på hur jag har det/känner. Skulle kunnat skrivit det själv! Kommer man kunna älska barn 2 lika mycket?! Ibland lite ångest för att jag nästan glömmer bort magen. Men nu när den växt blir det verkligare :)

Också förkyld nu. Bihåleinflammation som jag hoppas magiskt försvinner över natten. Kreta på fredag... Hoppas jag.
  • SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2014-12-12 20:51:32 följande:

Alltså jag känner mig så himla tung och obekväm nu! Magen spänner hela tiden och det känns jobbigt bara att förflytta sig här hemma. Dagtid är ändå ok men just kvällarna är jättejobbiga tycker jag. Svårt att hitta en skön position både när jag sitter och ligger ner. Och alla rörelser resulterar i sammandragningar. Känns som jag bara klagar hela tiden samtidigt är det som att ingen (läs min sambo) fattar hur jobbigt det här är! Någon som känner igen sig? Vecka 36 är jag i förresten, idag är det exakt en månad till bf.

Känner verkligen igen mig! Är så frustrerande! Vill fixa här hemma, förbereda inför kommande killen.. Men kan knappt tänka tanken "shoppa" förrän sammandragningarna sätter igång! Duka bordet inför middagen är lagom ansträngning. så svårt att få mannen att förstå att bara det är som att typ springa milen annars ;) ska in på kontroll på fredag. Får se vad de säger... Alla sammandragningar och tyngdkänslan får mig art tro att det är dags titt som tätt...
  • SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2014-12-15 21:15:47 följande:
    Ja det blir väl så att man själv tar nätterna till en början i alla fall. Jag brukar vanligtvis vara den som går upp på morgonen då jag är mer morgonpigg men vi får nog ändra på det när bebisen kommer. Med vårt första barn vart jag helt slutkörd, hade svårt att sova på dagen och prioritera så vart som deppig till slut. Vill verkligen undvika det den här gången.
    Samma här! Tog mycket med första barnet. Ska försöka ändra det nu men vet att det kommer bli iallafall något bråk om detta.. Även om vi nu säger att vi självklart ska hjälpas åt. Allt beror nog på hur lillkillen är.. Sover/sover inte?! Men man blir ju verkligen sjukt trött oavsett... Och jag behöver sömn..
  • SannaSanna
    Bettanspettan skrev 2014-12-22 20:31:14 följande:

När jag var på toa nu fick jag en gulvit slemklump på papperet fast bara ca två cm stor. Undrar om det kan va delar av proppen? Vill inte än, bara 9 dagar kvar på året ju.

Min gick för 1 v sedan... Tydligen vanligast att man får efter ca 1 v (frågade BM när jag var där) Hoppas klara mig över julafton bara.. Helst till jan oxå för den delen :)
Svar på tråden BF Januari 2015