BF Januari 2015
Jag var i v 6-7 när vi berättade för föräldrarna och makens syster. För två nära vänner i v8, annars har vi hållit tyst! Är i v 12+3 nu. När berättar/berättade ni på jobbet?
Jag var i v 6-7 när vi berättade för föräldrarna och makens syster. För två nära vänner i v8, annars har vi hållit tyst! Är i v 12+3 nu. När berättar/berättade ni på jobbet?
Grattis MillaPo!
Hej hörrni! Tänkte prata lite underliv.
Har irriterad/brännande smärta i underlivet. Fick svamp under förra graviditeten, men då hade jag även klåda. Så är inte helt säker på att det är svamp (ska till bm imorgon för att ta test).
Däremot har jag googlat lite och fått fram att ont i underlivet kan vara ett tecken på missfall. Hade aldrig hört förut och blir såklart orolig. Nån annan som har hört något om det (tänkte att det kanske inte nått mig förut eftersom det kan vara tabu att prata om snippan)? Egna erfarenheter? Vad för typ av smärta i så fall (stickande/brännande/skärande/osv)?
Till alla er som nu gör ultraljud i samband med KUB, eller har gjort tidigt ultraljud för den delen, upplever ni också att det var en helt sjukt overklig känsla att se sitt barn för första gången?! Jag och min man var helt tagna efteråt. Jag kunde knappt tro att det där sprattlande pyret ligger i min mage, trots att jag vet att jag är gravid...
Här är det fullt ös i magen, 18+6, men så ligger moderkakan i bakvägg. Med min första låg den i framvägg. Kände inget förrän v 22 då.
Håller tummarna för er Malin81a!
Inga bristningar här ännu, dock början till åderbråck på benen! Benen och fötterna börjar kännas svullna och tunga på kvällarna. Har börjat med stödstrumpor, känner mig som en gammal tant!
Vi har köpt en Brio Happy kombivagn med lufthjul eftersom vi bor på landet. tänkte köpa en åkpåse till och kombinera den med en fleeceoverall från Polarn&Pyret. Blir det jätte-jättekallt har vi ett lammskinn och får stoppa om med extra filtar.
Stort grattis!
Enligt min BM finns det inga bevis för att hinnsvepning verkligen hjälper till att starta en förlossning. Hon menade att det brukar oftast leda till pinvärkar som inte gör någon nytta eftersom kroppen hormonellt inte är redo för förlossning.
Sedan är det ju vissa som upplever att förlossningen startar men det kanske den ändå skulle ha gjort trots hinnsvepningen.
Är på BF+6 (eller BF+2 enligt min egen beräkning) och har inte känt så mycket hittills men idag kom vattniga flytningar med lite slem. Mina sammandragningar har också ändrat karaktär från icke smärtsamma till mensvärksliknande. Kommer dock väldigt oregelbundet, ena stunden en gång i kvarten, andra stunden kan det vara en timme emellan. Får se hur detta utvecklar sig...
Grattis förresten till er som har fått bebisar!
Hur har det gått??