Inlägg från: Vinterdröm |Visa alla inlägg
  • Vinterdröm

BF Januari 2015

Hej!

Hoppar in i tråden också efter att ha varit med och bara läst ett tag. Plussade för 1,5 veckor sedan och har BF den 8 januari, första barnet. Just nu är mornarna tuffa, svårt att gå upp ur sängen och illamående.

• Vinterdröm
    Limpan nr2 skrev 2014-05-20 20:00:48 följande:
    Jag vill gärna vara med här! Verkar vara en mysig tråd med god stämning :)
    Jag tror att jag har bf runt den 19-20 januari. Hann aldrig få någon mens efter pillerstopp så har bara min ägglossningsvärk att utgå ifrån.
    Är dock lite orolig. De gånger jag varit gravid tidigare (1 son, 1 sen abort och ett mf) så har jag mått skit rent utsagt från och med det att jag plussat. Men ni, i vecka 6(5+0) mår jag toppen. Jag kan dricka kaffe, jag är inte mer trött än vanligt, jag mår inte illa eller spyr 6ggr dagen. Så vad betyder nu detta??? Det enda graviditetssymtomen jag har är sjukt ömma bröst, molvärk till och från och ett svajigt humör. Det för mig lite orolig..... Kan det vara ett tecken på att det kommer sluta illa? Nån mer erfarenhet?

Är i v 6+5 idag. För en vecka sedan pratade jag med en barnmorska om mina symptom eftersom det enda jag kände var ömma bröst och molvärk och var orolig att allt inte stod rätt till eftersom jag mådde "för bra". Hon svarade att det finns inget samband mellan att må bra och att det skulle vara något fel på graviditeten så det var ju skönt att höra.

Men sedan några dagar har jag blivit märkbart tröttare, morgonillamående, svårt att få i mig mat och brösten ömmar mer. Så lugn och njut av att du mår bra, det kan förändras under de kommande veckorna och gör det inte det så är det helt normalt också!
  • Vinterdröm
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-22 23:38:43 följande:
    Vul idag! Står kvar på bf 31/12 men jag gissar att barnet föds i januari. Jag är i v 8+0 och Mini är 17 mm med ett hjärta som slår snabbt!

Vilka bra nyheter! Är på 7+0 idag men jag får hålla mig till slutet av juni innan ultraljud. Hoppas verkligen att allt är väl där inne, lite jobbigt att inte veta.
  • Vinterdröm
    Tingeliiiing skrev 2014-06-01 16:25:52 följande:
    Samma för mig kom en liten blödning samma dag som jag skulle haft min mens blev rädd o åkte o kollade o hjärtat slog och allt såg fint ut! Så tror inte du behöver oroa dig smile1.gif

Skönt att höra! Fick en liten blödning (rosa på pappret) i tisdags när jag skulle ha fått min mens men inget sedan dess. Vecka 8+6 nu.
  • Vinterdröm

Jag fick också en liten blödning (rosa på pappret) i v 8+4 samma dag som min mens skulle ha kommit. Helt normal enligt barnmorskan. Hormonerna går tydligen lite upp och ned under graviditeten också, precis som under menscykeln och då kan det hända.

• Vinterdröm

Mitt illamående är bättre sedan någon vecka tillbaka. Är i v 11+3 idag. Däremot känner jag fortfarande avsmak för mat och är helt sjukt trött, skulle sova hela tiden om jag fick. Hoppas verkligen att det vänder snart! KUB på måndag, ska bli spännande, ibland undrar man om det finns någonting där inne...

• Vinterdröm

Har ni andra berättat för omgivningen att ni är gravida? Vi har endast berättat för föräldrar, syskon samt två av mina nära vänner. Vi ska ju göra KUB-ultraljudet i nästa vecka och min chef har redan gått på semester så det känns mest naturligt att berätta för chefen efter semestern, men det blir ju inte förrän en bit in i augusti. Jag borde vara i v 18 då. Misstänker att magen kommer att synas ganska så bra då, så det kommer att bli svårt för kollegorna att undvika att se den.

När kommer ni att berätta för chef och kollegor?

• Vinterdröm
    Vinterdröm skrev 2014-06-24 10:50:06 följande:

Wow, grattis Snuusan!

...Tingeliiiing menar jag ju!
  • Vinterdröm

KUB idag och jag vågade först inte titta på skärmen utan stirrade upp i taket. Men där var ett litet pyre som viftade på armarna och sprattlade med benen! :)

Svar på tråden BF Januari 2015