BF Januari 2015
Hej!
Hoppar in i tråden också efter att ha varit med och bara läst ett tag. Plussade för 1,5 veckor sedan och har BF den 8 januari, första barnet. Just nu är mornarna tuffa, svårt att gå upp ur sängen och illamående.
Hej!
Hoppar in i tråden också efter att ha varit med och bara läst ett tag. Plussade för 1,5 veckor sedan och har BF den 8 januari, första barnet. Just nu är mornarna tuffa, svårt att gå upp ur sängen och illamående.
Jag fick också en liten blödning (rosa på pappret) i v 8+4 samma dag som min mens skulle ha kommit. Helt normal enligt barnmorskan. Hormonerna går tydligen lite upp och ned under graviditeten också, precis som under menscykeln och då kan det hända.
Mitt illamående är bättre sedan någon vecka tillbaka. Är i v 11+3 idag. Däremot känner jag fortfarande avsmak för mat och är helt sjukt trött, skulle sova hela tiden om jag fick. Hoppas verkligen att det vänder snart! KUB på måndag, ska bli spännande, ibland undrar man om det finns någonting där inne...
Har ni andra berättat för omgivningen att ni är gravida? Vi har endast berättat för föräldrar, syskon samt två av mina nära vänner. Vi ska ju göra KUB-ultraljudet i nästa vecka och min chef har redan gått på semester så det känns mest naturligt att berätta för chefen efter semestern, men det blir ju inte förrän en bit in i augusti. Jag borde vara i v 18 då. Misstänker att magen kommer att synas ganska så bra då, så det kommer att bli svårt för kollegorna att undvika att se den.
När kommer ni att berätta för chef och kollegor?
Wow, grattis Snuusan!
Wow, grattis Snuusan!
KUB idag och jag vågade först inte titta på skärmen utan stirrade upp i taket. Men där var ett litet pyre som viftade på armarna och sprattlade med benen! :)