Inlägg från: Youwontremember |Visa alla inlägg
  • Youwontremember

BF Januari 2015

Vad roligt, grattis!

Anjou2 skrev 2014-05-09 10:59:43 följande:
    Beräknat på sista mensen har jag BF 11 januari   första barnet för mig, men inte för sambon, han har en son på 6 år som verkligen längtat efter ett syskon! så det här är superspännande!  Hoppas det håller i sig! 5e försöket

• Youwontremember

Nej vad tråkigt, jag beklagar verkligen och hoppas det går vägen för er nästa gång, styrkekram!

kottemama skrev 2014-05-09 11:29:51 följande:
    Idag fick jag bekräftat missfall. Började småblöda igår eftermiddag och imorse hade det tilltagit. Åkte in till gynakuten där de bekräftade mf.. Är såklart jätteldesen men det känns ändå lättare nu när man vet att det är ett mf, mådde mycket sämre igår med all oro. Tur jag har min ettåring hemma som gör att jag får ett leende på läpparna ändå. Lycka till allihopa!

• Youwontremember
    sargr skrev 2014-05-09 11:57:09 följande:
    Tack! Ja lite oroligt är det. Hoppas det går bra för oss denna gång.  Är i v 5 (4+3) så jag testade lite tidigare än bim och det blev plus på direkten med clearblue digital. Så det borde innebära att det är starkare den här gången än förra då jag inte fick plus förrän bim + 10. Känner även av lite mer som att jag är hur trött som helst, ömma bröst, humörsvängningar från hell och lite illamående. Så jag håller tummarna! 

Jag plussade inte förens bim+5 denna gången, först med ett digitalt och sedan med sticka. Plusset var varken starkt eller svagt då så började ju oroa mig direkt och har nu testat varje dag och strecket blir bara starkare och starkare för varje dag vilket jag är glad över då jag vid missfallen bara fått extremt svaga plus som knappt gått att se och som inte blev starkare, snarare tvärtom. Försöker fokusera på allt positivt, annars blir det alldeles för jobbigt för mig. Nu går jag i princip runt och VILL bli illamående för känner att jag behöver lite fler symptom att fokusera på och hoppas jag kan vara lugnare då. Än så läng är det bara molvärk som kommer och går, ibland kan den vara rätt extrem och då blir jag ju såklart livrädd. Har också sjukt ömma bröst och humöret är helknasigt. Trodde aldrig jag skulle längta efter illamående men jodå :-P
  • Youwontremember

Nej jag fick inte heller något tidigt VUL så ska faktiskt boka tid på en privat klinik, men gör det i v 12-13 för känner att om jag gör det nu och allt ser bra ut så kommer jag ändå oroa ihjäl mig sedan efter vecka 12. Vill ju kunna glädjas över att den mest osäkra tiden är över men om jag känner mig själv rätt så kommer jag bara tänka på alla skräckhistorier jag läst om folk som får veta att fostret är dött på RUL så jag ska som sagt boka ett ultraljud privat i vecka 13 någon gång Dag 23 för mig var igår ju .. Nu blev jag sjukt orolig igen Vill bara att dessa första veckorna ska gå fort så man kan börja njuta på riktigt av graviditeten som alla pratar om

• Youwontremember

Grattis!

Serahjay skrev 2014-05-09 20:52:57 följande:
    Hej hopp! Nu har jag fått mitt fina plus så  nu kan jag hoppa in och hälsa på er!  Jag heter Sara och är en 28 årig tjej ifrån Malmö.  Jag har en dotter som är 2,5 år. Jag är i vecka fem och har bf ca 12 Januari. Olika datum på olika appar.  Jag började kräkas 6 dagar efter befruktning och anade något. Illamåendet fortsatte, fick en väldans mensvärk och brösten började ömma som fan.  Har bara fått supersvaga plus som knappt syntes men nu så har jag fått det bekräftat.  Och vi är så glada! 

• Youwontremember

Vill absolut inte tynga ner de med min oro nu men är så vansinnigt orolig så vet inte riktigt vad jag ska göra, vaknade med typ muskelvärk i sidan av magen. Det känns ungefär som en rätt ordentlig sträckning och även huden utanpå och höftbenet känns ömt om jag tar på det. Min första tanke när jag vaknade var utomkvedshavandeskap men efter att ha googlat runt lite har jag förstått att det ska göra fruktansvärt ont vilket det INTE gör, känns som sagt mer som en ordentlig sträckning. Är i vecka 5+5 idag. Kan det vara så enkelt som att jag bara sovit i någon konstig ställning/vänt mig lite för hastigt i sömnen? Känner att jag jagar upp mig här

• Youwontremember

Åh, tack för ditt svar! Nu känner jag mig lite lugnare, det gör ju som sagt ont utanpå också, känns lite ömt när man tar på det stället och tycker att huden är lite varm. Var det så för dig med? Lite mer exakt satt din värk någonstans? Ska ringa till BM imorgon tänkte jag så kanske hon kan lugna mig ytterliggare.

ilyaln skrev 2014-05-11 12:08:54 följande:
    Så hade jag det förra veckan. Jag reste mig väldigt hastigt upp ur sängen och kände hur det sträckte till i ligamenten. Dagen efter så hade jag en brännande känsla, rätt kraftig. Min bm ringde ang andra saker och passade på att fråga. Hon sa att har man sträckt ligamentet kraftigt så kan det göra ordentligt ont upp till ett dygn efteråt. Och fram på kvällen försvann det.    Kan säkert vara så att du vänt dig för snabbt i sömnen. 

• Youwontremember
    ilyaln skrev 2014-05-11 13:58:08 följande:
    Jag hade ut mot vänster sida, kändes som det satt under blygdbenet, men gjorde ont utanpå också, skum känsla. Sen flyttade sig smärtan inte heller utan höll sig på samma plats hela tiden. Var orolig för utomkvedes först, men vet att det kan kännas så pga ligamenten, det kan göra ordentligt ont. Har ju två barn sen innan, så även om det var längesen så kommer jag ihåg just det eftersom jag sällan kan göra saker lugnt. Sträckte ligamentet igår när jag skulle sparka till en fotboll till hunden också. Att en aldrig kan ta det lugnt och tänka till lite innan    Ring bm i morgon om du fortfarande är orolig, men jag skulle gissa att det är borta tills i morgon :)

Okej, mitt sitter på höger sida, just nu känns det bara om jag typ spänner mig eller drar in magen. Då känns det ungefär som en öm knuta nere i sidan av magen. Ska ringa BM imorgon om det inte känns bättre eller om jag fortsätter oroa mig, mår ju fortfarande inte illa alls och det tillsammans med denna sträckningen sätter en dej hjärnspöken i skallen på mig
  • Youwontremember

Det onda jag kände på sidan igår har hållit sig borta idag, än så länge! Så det var nog bara en sträckning som jag misstänkte. Så nu kan jag gå tillbaka till att oroa mig för att jag inte mår illa :-P

• Youwontremember

Det finns en BF-tråd Länken hittar du i trådstarten

sissi81 skrev 2014-05-16 20:36:04 följande:
    Hörrni. Kan vi inte göra en liten lista med beräknade datum och uppdatera allt eftersom fler folk ansluter? Det är så intressant att de sammanslaget när alla är beräknade. Jag börjar så kan ni kopiera o fylla på sissi81- BF 20 Januari (3:e barnet)

Svar på tråden BF Januari 2015