BF Januari 2015
Hoppar in här. Jag har bf 8.1.2015 och vi har en dotter född i maj 2012. Förra gången tog det ett halvår till plusset nu tog det sig på första försöket!
Hoppar in här. Jag har bf 8.1.2015 och vi har en dotter född i maj 2012. Förra gången tog det ett halvår till plusset nu tog det sig på första försöket!
Varnar känsliga läsare :)
Förra gången fick jag en j*vlig halsbränna som började några dagar innan jag plussade och höll på till förlossningen..dag och natt.. not so nice!
Sen kom ju det vanliga illamåendet och spyandet i v6 och höll på till halva graviditeten(men bara nån enstaka spya sista veckorna) jag jobbade ju på bageri så de gick helt enkelt inte med dendär lukten av nykokta grisar och munkar hela tiden :/
Blev sjukskriven i v 28 pga foglossning och tidiga sammandragningar och här hade jag riktigt besvärligt med halsbrännan minns jag. Ingenting hjälpte... sen de sista veckorna innan bf tryckte de upp allting i halsen och då började jag med nån medicin som dämpade halsbrännan men istället fick jag sura uppstötningar nattetid.
Dottern föddes i vecka 38+5 och förlossningen från första värkarna tills hon var ute tog 12h.
Förlossningen gick relativt smidigt och jag kunde uthärda smärtan bra,men då jag skulle börja krysta började jag kräkas vid varje krystvärk. Det såg ut som kaffesump/blod :/ 50 min senare föddes hon. En riktig 10poängare sa de 3520g och 50 cm. Hon fick fullpott i apgar poängen.
Några veckor efter förlossningen åkte jag på gastroskopi undersökning (BLÄÄÄ) och de såg att jag hade ett bråck på magmunnen så det var därför jag mått som jag mått. De sa troligtvis blir det samma rumba nästa gång,men då kan jag ju få rätt medicin från början. De ville ju f*n inte skriva ut nån ordentlig medicin åt mig för dendär halsbrännan.
En dryg månad efter förlossningen fick jag riktigt ont i bröstet.. alla trodde de var mjölkstockning då man kände en knut där. Men hur vi än försökte kom de inte bort. Käka antibiotika i 4 kurer men inget hjälpte så de sluta med en massa sjukhusspring och så fick de lägga drän i bölden. Jag hade alltså en bröstböld. Efteråt var allt frid och fröjd igen men hela bröstgrejen tog ju nästan 2mån före det var bra igen så nu i efterhand har jag mått så dåligt för det tog ju så mycket av den första bebistiden då jag måste springa hit och dit på olika undersökningar. Tiden går ju så fort när de är så små :(
Hoppas verkligen det går bättre denna gång! *undrar vad hon gett sig in på igen*
Ni flerbarnsmammor..Har era graviditeter skillt sig mycket från varandra?
Säg att du äter antibiotika för nåt du inte vill diskutera om närmare :)
nu har första "cravingen" kommit. granny smith äpplen! Mmmm.. syrligt goda! Surt ska de va!
Förra graviditeten åt jag flera påsar/vecka :)
Jag ska ringa imorgon samtidigt som jag bokar tid till flickans 2 års kontroll :)
jag bor i finland och här får man åka på ultraljud vecka 12, nångång kring vecka 20 och ännu en gång mot slutet av graviditeten. om man förstås inte har mycket grav.komplikationer. en väninna till mig hade mycket problem och hon var nog säkert på sammanlagt säkert 10 ultraljudundersökningar
Är nu i vecka 5. Sist började spyandet i vecka 6 och höll på över halva tiden!
Hoppas jag slipper de denna gång! Halsbrännan lider jag inte heller av lika som sist.. ännu åtminstone!
Hur mår ni andra? Jag är såå förfärligt trött och är hungrig hela tiden! Annars mår jag bra
Ska på inskrivning den 26.5 Bm blev så glad över nyheten,får ha samma som förra gången :)