-
Utbildade människor.Björnmossa skrev 2014-05-01 18:47:01 följande:Det beror helt på vem som misstänker. Utbildade människor eller typ Jenny McCarthy?
-
Jag är övertygad om att detta "bortfall" tas i beaktande när studieresultaten presenteras. Annars blir det väldigt svårt att lita på forskningen!Toboas skrev 2014-05-01 19:25:45 följande:Det är just därför man inte ska utgå ifrån att något är sant ifall det inte har testats. Just korrelationen mellan vaccin och cancer är ju ganska lätt att testa men det gäller ju att göra det korrekt.
Jag är helt övertygad om att om vi tar 100.000 som vaccineras och 100.000 som inte vaccineras så får vi under dessa personers levnadstid fler cancerfall i gruppen som vaccinerats. Det är sannolikt eftersom den gruppen troligen är större då färre personer dör av de sjukdomar som de blivit vaccinerade mot. Om vi antar att 2% dör av vaccinerbara sjukdomar så har vi ju i den ena gruppen 100.000 personer (olyckor och liknande korrigerat för) och i den andra 98.000. Med samma fördelning av cancerfall - låt oss säga 5% - så skulle man ju kunna visa att i gruppen vaccinerade så fick 5.000 personer cancer och i den ovaccinerade drabbades bara 4.900. -
Så du menar att den forskning som inte är kritisk mot vaccin inte går att manipulera?Toboas skrev 2014-05-01 19:42:06 följande:Nja, det är precis därför man måste ta vaccinationskritik med en nypa salt eftersom det är så lätt att manipulera urvalet i det här fallet.
-
Man kan i alla fall dra slutsatsen av den här tråden, att hjärntvätten om att det bara finns ett alternativ - att vaccinera, sitter djupt hos de flesta. Och att det anses helt ofarligt, trots alla bevis som finns på att det inte alls är ofarligt.
Och jag tycker det är sorgligt att föräldrar inte får en chans att ta ställning utifrån ordentlig information om båda sidor av myntet, innan det är dags för första vaccininjektionen i deras små spädisar på bvc.
För att majoriteten av hälso- och sjukvårdspersonalen där också är hjärntvättade och har fått lära sig att det i princip inte är ett alternativ att låta bli, och att eventuella biverkningar bara är få och milda.
Och allvarligare biverkningar viftas bort med orden att det kan inte bero på vaccinet. -
De som respekterar människor som är av en annan åsikt än de själva när det gäller vaccinering, ser jag inte som hjärntvättade.Hypnotica skrev 2014-05-03 17:24:24 följande:Varför kallar du alla som är av åsikten att vaccin är bättre än alternativet hjärntvättade?
Dock de som ser det som det enda alternativet, och dessutom kallar människor som väljer bort vaccinering för diverse nedsättande saker. -
Jag har läst delar av det material sjukvårdspersonal utbildas med när det gäller frågan, och jag har bland annat hakat upp mig på detta från "Socialstyrelsens kunskapsöversikt för hälsovårdspersonal, vaccination av barn" (sid 18-19):Anonym (*) skrev 2014-05-03 18:02:50 följande:Varför anser du att de är hjärntvättade? Tror du inte att åtminstone sjukvårdspersonalen har så pass mycket utbildning att de kan se vad som är det bästa att göra?
Vad menar du är allvarligare biverkningar som man kan få av vaccinet? Och om du jämför dessa biverkningar mot att drabbas av sjukdomarna, vilket anser du vara värst/ allvarligast?
"I England har man de senaste åren gått ännu ett steg och lanserat termen riskförhandling för att beskriva den situation som kan uppstå mellan ansvariga myndigheter och allmänheten. Man menar att i ett förhandlingsliknande klimat måste man både ge och ta. Alla föreslagna åtgärder kanske inte accepteras fullt ut, men kanske man kan komma fram till en kompromiss. Det kan t.ex. gälla när föräldrar vill skjuta på en vaccination hellre än avstå helt. Den principen gäller även i Sverige, d.v.s vi accepterar ett visst uppskjutande av vaccination, även om det naturligtvis inte bör uppmuntras.
Jag tolkar texten som att man inte ska sprida budskapet att det trots allt är frivilligt att vaccinera sina barn?
Med allvarligare biverkningar av vaccinet menar jag alla de biverkningar som finns registrerade på respektive vaccin på t.ex. fass. Det finns också mycket man kan läsa om i boken jag nämnt i trådstarten samt i vetenskapliga artiklar.
Lägg då till alla biverkningar som inte ännu kopplats ihop med vacciner eller finns med i någon biverkningsöversikt, men som trots allt finns där ändå och troligen kommer sammankopplas i framtiden.
Jag anser att sjukdomarnas biverkningar i många fall är överskattade och att vaccinernas biverkningar oftast är underskattade. Det är inte svart eller vitt. -
Jag menar definitivt inte att föräldrar är inkompetenta. Däremot är många helt ointresserade. Och det är en helt annan sak! Om man inte är speciellt intresserad av medicin eller hälsofrågor, så läser man heller inte på. Då förlitar man sig på sjukvården, för de ska ju ändå veta bäst? Så enkelt är det.Anonym (....) skrev 2014-05-03 18:05:41 följande:Hur tänkte du nu? Menar du att en majoritet av alla föräldrar är för inkompetenta för att själva kunna leta fram den information som de vill ha, och känner att de behöver, innan de väljer att vaccinera sina barn? De allra flesta har en hel del månader under graviditeten när de kan läsa på om olika saker.
Lite lustigt är det att många föräldrar skriker efter penicillin till sina barn så fort de har en öroninflammation eller lite halsfluss, men sällan tänker de på resistensen som blir följen av att det ska ges penicillin mot varenda sjukdom som man kan bota med det...
Precis som att jag är ganska ointresserad av ekonomi, så jag är säkert en bra kund för min bank.
Och ja, jag tycker också det är uppåt väggarna att vi behandlar våra barn med penicillin för minsta lilla. Och det beror också på okunskap och ointresse. Och en form av hjärntvätt. Vi tror att vi inte blir friska om vi inte får antibiotika. När det egentligen handlar om att man på sin höjd blir frisk 1 dag tidigare. Och då bland annat med "betalningen" en försvagad normalflora som i sin tur ger en ny lång radda tråkiga konsekvenser, men det är en annan historia.
Det är som att människor idag inte har någon tilltro alls till att kroppen har ett immunförsvar som är uttänkt in i minsta detalj? Som att vi tror att, "om jag inte får någon slags medicin mot det här nu så kommer jag få ha det hela livet".
Det har läkemedelsföretagen gjort bra i alla fall. -
Ok, det var bra och det har jag missat!Anonym (....) skrev 2014-05-03 19:19:34 följande:Antingen har du inte läst materialet eller så har du missat följande:
"Det är därför viktigt att läkare och sjuksköterskor på barnavårdscentralen och i skolan diskuterar med föräldrar om fördelar och nackdelar med vaccination, och att vårdgivare och hälsovårdspersonal i sin huvudmanna- och yrkesroll verkar för att det finns utrymme för information om vaccinationsprogrammet. Föräldrarna måste få bra information om olika konsekvenser av beslutet att låta sitt barn bli eller inte bli vaccinerat, samtidigt som man självfallet ska acceptera att vaccinationsprogrammet är frivilligt och att föräldrar tar ställning för sina barns räkning."
källa Socialstyrelsen
Dock har jag själv aldrig, eller någon annan i min bekantskapskrets någonsin fått frågan om barnen ska vaccineras, utan det har bara konstaterats att "idag är det dags för vaccination". -
Intressant. Kan du ge exempel?Hypnotica skrev 2014-05-04 10:39:35 följande:Vårt immunförsvar är inte "utänkt i minsta detalj". Ingenting i vår kropp är det. Tvärtom, mycket mer våra kroppar är väldigt mycket ad hoc lösningar och mindre optimala funktioner...
-
Tycker du inte heller att immunförsvaret är "uttänkt" när det gäller det som räknas som "naturligt" i vår miljö?Hypnotica skrev 2014-05-04 10:39:35 följande:Vårt immunförsvar är inte "utänkt i minsta detalj". Ingenting i vår kropp är det. Tvärtom, mycket mer våra kroppar är väldigt mycket ad hoc lösningar och mindre optimala funktioner...