Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Kofot skrev 2014-05-08 09:28:10 följande:
    I praktiken också. Det är väldigt opraktiskt med cancer tro mig.
    Ok, jag förstår att detta är personligt i ditt fall. Men menar du alltså att du/den du känner som råkat ut för den hemska sjukdomen inte skulle ha drabbats om du/han/hon skulle ha vaccinerats med gardasil/cervarix?
  • Anonym (Vad pågår)

Håll för ögon och öron om ni anser er vara helt för alla slags vaccinationer, för nu kommer jag länka till er värsta hatsida:
    Man kan inte komma ifrån att de beskriver saker otroligt bra. Rentav vetenskapligt bra?Flört

vaccin.me/2012/04/22/stoppa-vaccinering-med-gardasil/

• Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-08 10:18:00 följande:
    Vet du ens vad "vetenskapligt" betyder?
    Förstod du att jag var ironisk? Den "riktiga" vetenskapen kan även den "förföra" människor att tro en viss sak genom bl.a. statistik och andra metoder. På den linjen. Men antar att du inte har läst tidigare inlägg.
  • Anonym (Vad pågår)

Den länken funkade inte något vidare, men det går ut på att vadsomhelst går att manipulera med statistik.

• Anonym (Vad pågår)

En tanke som har slagit mig i mitt "sökande" är hur de flesta människor resonerar som anser sig vara helt för vaccin.

Om någon skulle drabbas av en sjukdom som det vaccineras emot, så är det "skyll dig själv" och "vad var det vi sa", -mentaliteten från de allra flesta håll på för-vaccin sidan(vare sig de sjuka var vaccinerade eller ej egentligen), och dessutom blir det ofta rubriker i media, tätt följt av kampanjer som belyser hur viktigt det är att vaccinera.

Men om någon drabbas av en vaccin-skada? Då tystas det ned och folk får kämpa för sina rättigheter för att de uppfyllt sina skyldigheter genom att vaccinera sig.

Då kan man ju också undra var medmänskligheten egentligen finns.

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 12:13:11 följande:
    www.dn.se/nyheter/vetenskap/miljo-viktig-for-.../
    Den artikeln länkade jag till för att det var någon tidigare i tråden om jag inte minns fel, som påstod att autism enbart var genetiskt. Gissar att detta är intressant även om det inte för den sakens skull bevisar någonting angående just sambandet vaccin och autism. Däremot räknas gissningsvis vaccinationer in i de läkemedelsbehandlingar som de nämner i artikeln.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (sjutiotalist) skrev 2014-04-28 12:22:36 följande:

Man behöver inte varit med särskilt länge för att vara med om folk som dör av dessa sjukor. För bara några veckor sedan så dog en månadsgammal baby av Kikhosta på US i Linköping. Storasyskonet var vaccinerat men fick ändå med sig smittan hem från ovaccinerade förskolekompisar... En fullt frisk liten baby på ett modernt sjukhus. Jag hoppas att foliehattföräldrarna till de ovaccinerade barnen är medvetna om vad de orsakat.

Och nu så går personalen på barnavdelningen på knäna eftersom flera i personalen också smittats (lindrigt eftersom dom är vaccinerade) och går hemma sjukskrivna för att inte riskera att smitta andra små barn.

Varför har inte du anonym sjutiotalist skrivit något mer efter ditt inlägg där du beskyller alla som inte vaccinerar sina barn för att vara "foliehattar" och i princip mördare? Blev det obekvämt med motargumenten?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"