Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Volt skrev 2014-04-30 10:34:18 följande:
    Jag vägrar tro att du är på riktigt för såhär obildad kan inte en vuxen människa år 2014 vara. 
    Man kan (ännu) inte säga att vaccin orsakar dessa sjukdomar.

Men kan du vara 100 % säker på att det INTE gör det, då man ännu inte säkert vet var alla dessa autoimmuna sjukdomar kommer ifrån?
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:37:03 följande:
    Säkert. Men det är i grunden destruktiva synsätt. Man måste kunna skilja mellan allmänna effekter och enskilda exempel, även om jag givetvis också fattar att det kan vara svårt när man själv tillhör den drabbade marginalgruppen.
    Tycker du att hon/han som varit med om vaccinskador bör respekteras och lyssnas på, eller tystas ner?
  • Anonym (Vad pågår)
    lövet2 skrev 2014-04-30 10:51:48 följande:
    Ungefär likadant som om jag köpt en cykel åt mitt barn och barnet sedan dör i en cykelolycka. Jag skulle naturligtvis få skuldkänslor.

Jag har sett "svinn" av båda sorterna. När jag var liten träffade jag större barn, som var Neurosedynskadade (nej, det är inget vaccin men i alla fall ett läkemedel). Kikhostevaccinet som gavs då, orsakade skador och dödsfall, vilket var anledningen till att man slutade vaccinera mot kikhosta under ett antal år. Min storebror fick en svår allergisk reaktion och dog nästan av smittkoppsvaccinet. Min egen dotter fick barnreumatism efter en vaccinationsspruta.
    Å andra sidan har jag träffat mängder av polioskadade människor. Äldre släktingar har med sorg berättat om syskon som dött i difteri. Under perioden utan kikhostevaccin, så var det massor av ungar här omkring, som hamnade på sjukhus och var sjuka länge. En del blev aldrig riktigt friska igen. Mässlingepidemierna när jag var barn, ska vi bara inte tala om ... *ryser*
    Det är sådana här inlägg som verkligen är värda att ta till sig. Där det inte är svart eller vitt. 
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:45:50 följande:
    Alla har rätten att lyssnas på. Men man måste också kunna värdera information och ställa den mot den andra sidan. Där menar jag att det brister hos en hel del av er vaccinationsmotståndare. Ni ser bara de stackars drabbade barnen och någon girig komplott från läkemedelsbolagen och lyfter sedan inte blicken längre eftersom ni helt verkar missa att frågan har ett betydligt större omfång än så.
    Återigen, jag är varken FÖR eller EMOT vaccin. Ännu.

Men ni som är FÖR anser att alltid att det är NI som har rätt, och alla andra är i princip "dumma i huvudet"?. Och där finns ett stort problem, för det är därifrån känslan kommer av att man inte har ett val i vaccinations"frågan" redan på bb. 
  • Anonym (Vad pågår)
    Volt skrev 2014-04-30 11:23:30 följande:
    Så du menar alltså på fullaste allvar att cancer inte fanns innan vaccinet uppfanns? 
    Det är absolut inget fel på min bildning, jag vet t ex att smittkoppor har funnit i tusentals år. Cancer likaså. Så ja, jag väljer att tro att du skämtar. 
    Cancer har alltid funnits. Frågan är i vilken utsträckning. Mutationer kommer och går i vår kropp hela tiden. Ibland utvecklas de till cancer, ibland inte.

Det som är skillnaden idag, är att kroppen förlorat en del av sin förmåga att bekämpa dessa mutationer.

Och det mina vänner, kan vi väl vara överens om att det är något i vår miljö som har förändrat den förmågan? Vad det än kan vara.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (källor) skrev 2014-04-30 11:41:37 följande:
    Källa på detta tack.
    Jag har ingen enskild källa på det faktiskt. 
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 11:44:57 följande:
    Och vad kan det bero på?
    Att det är ett antagande jag har gjort utifrån saker jag har lästFlört
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 11:50:34 följande:
    Antaganden är i och för sig rätt värdelösa som argument. Prova att hålla dig till fakta i stället.
    Men du menar i princip att det inte ligger något alls i det? Att cancersjukdomarna inte alls har ökat? Och att inte vår miljö kan påverka vårt immunförsvar till det sämre eller till det bättre?
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 12:00:59 följande:
    Miljö ja. Vaccin nej. Varför cancer ökar har Flaminia redan svarat på.
    Och dessa "livsstilsfaktorer" som Flaminia påtalar, där räknas inte kemikalier in?
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 12:08:58 följande:
    Kom igen nu. Sluta sitta och tala ur skägget och bara gissa - vill du framhäva att ökning av cancerfall har något samband med vaccinationer får du banne mig lägga fram något som styrker det i stället för att bara gripa efter halmstrån.
    Det är ju det som är grejen, att du kan sitta och hävda att vaccin INTE har något som helst samband med cancer utan att visa på några källor/studier som bevisar att det inte har det? 

Varför kräver du då källor av mig, när det alltså inte finns något att motbevisa?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"