Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Menade egentligen bunny, men tar gärna din åsikt också.

• Anonym (Vad pågår)
    Bunny on speed skrev 2014-04-30 09:07:10 följande:
    Notera "ni" inom citationstecken.
    Och vad tror du?
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 09:24:03 följande:
    Ja, de kan säkert orsaka sjukdomar eller t.o.m. dödsfall i enskilda fall. Det går i varje fall inte att utesluta.
    "Ni" som är helt för vacciner, tycker i princip att "Lite svinn får man räkna med"?
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 09:53:56 följande:
    "Svinnet" ska naturligtvis minimeras så mycket det bara är möjligt, men - ja. Eftersom alternativet, i värsta fall en pandemi, skulle bli betydligt mer förödande för betydligt fler.
    Om den person du älskar mest, den person du gör allt för, den du i princip lever för...skulle drabbas av det här "svinnet"?

Hur tror du att du skulle reagera?
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:00:15 följande:
    Jaharu, du ska köra det racet alltså. Jag kan jag också, just watch me: Du ser alltså hellre att tre miljoner barn dör i t.ex. smittkoppor än att några få drabbas av biverkningar eller i värsta fall dör efter att ha vaccinerats mot dem?
    Det är alltså inte en fråga om att vaccin och läkemedel kan orsaka skador och dödsfall i slutändan, utan om etik?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:04:53 följande:
    Svara på min fråga istället för att försöka undvika den bara för att det är obekvämt. Det blev inte så lätt att argumentera för vaccin längre när du behövde fundera på vilka konsekvenser det faktiskt får för BARN?
    Jag undviker inte frågan. Men jag tänker inte gå in på en etisk diskussion här, för då vet jag att det spårar ur ganska snart.

Jag försöker däremot få dig att få förståelse för de människor som är "på andra sidan". D.v.s. de som har drabbats av "svinnet". 

Anser du att du har förmågan att sätta dig in i andras situation?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:19:09 följande:
    Ja jag har mycket stor förmåga för empati och ser inte riktigt hur din fråga ska kunna besvaras av mig? Som jag skrivit flera gånger så är jag mycket skeptisk till hur läkemedelsindustrin suger ut pengar ur samhället med vaccin som verkligen inte hjälper utan snarare försvårar vår situation. Det finns som sagt ett naturligt skydd människorna kunnat leva med i miljoner år men som nu snabbt håller på att urlakas för att vaccinationsbolagen ska tjäna pengar.
    Oj sorry, frågan var inte riktad till dig utan till hockeyhjältenFlört
  • Anonym (Vad pågår)
    Jaharu, du ska köra det racet alltså. Jag kan jag också, just watch me: Du ser alltså hellre att tre miljoner barn dör i t.ex. smittkoppor än att några få drabbas av biverkningar eller i värsta fall dör efter att ha vaccinerats mot de
  • Anonym (Vad pågår)
    Jaharu, du ska köra det racet alltså. Jag kan jag också, just watch me: Du ser alltså hellre att tre miljoner barn dör i t.ex. smittkoppor än att några få drabbas av biverkningar eller i värsta fall dör efter att ha vaccinerats mot dem?
    Jag gör ett nytt försök med min fråga till hockeyhjälten:

Jag undviker inte frågan. Men jag tänker inte gå in på en etisk diskussion här, för då vet jag att det spårar ur ganska snart.

Jag försöker däremot få dig att få förståelse för de människor som är "på andra sidan". D.v.s. de som har drabbats av "svinnet". 

Anser du att du har förmågan att sätta dig in i andras situation?
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:30:07 följande:
    Tveklöst, ja. Men på samma sätt som jag inte vill förbjuda bilar om någon dör i en bilolycka vill jag inte heller förbjuda vaccin om någon skulle dö av ett sådant, helt enkelt eftersom nyttan är mångdubbelt större än nackdelarna.

Med vaccin är det dessutom så att om det inte fanns skulle betydligt fler bli sjuka eller till och med dö. Det är en s.k. no-brainer i min värld.
    Om du nu har förmåga till empati, så måste du ju också förstå att de människor som drabbats får nya synsätt?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"