Gena skrev 2014-04-27 18:54:26 följande:
Oj, vilken argumentationsförmåga. Där övertygade du mig verkligen om vaccinationens nackdelar. Själv tycker jag det är rätt mycket sandlådenivå när en person behöver "en motvikt till boken". Öh, vad sägs om tonvis med medicinsk litteratur? Det är bara några koko alternativmedicinare som är mot vaccination, de flesta är faktiskt för.
Det är osolidariskt att inte vaccinera sig. Du utsätter inte bara ditt eget barn för fara, utan även andra människor runt omkring. Mässling är jättefarligt om den som är gravid blir utsatt för det. Hjärnskador och hjärtfel är inget jag bara hittat på.
Idag bor det folk från alla världens hörn i Sverige och dessutom reser svenskarna som aldrig förr. Min systerdotter reste tex och hälsade på sin morfar i Afrika när hon bara var några månader. Tänk om ditt barn går på samma dagis som ett barn som ofta reser till tropiska länder. Det kan sluta hur illa som helst.
Mina barn är i nuläget fullt vaccinerade i enlighet med deras ålder så det finns ingen risk att de smittar någon stackars gravid kvinna med mässling, så hennes ofödda barn slipper alltså få hjärtfel och dö. (Om nu vaccinet tagit ordentligt d.v.s)
Jag tar mitt ansvar som människa och försöker ta reda på fakta som är både för och emot det jag ska ta ställning till. Jag litar inte blint på allt jag läser vare sig det är vetenskapligt eller ej.
Jag förstår nu varför folk tror att det är obligatoriskt att vaccinera sig, den som ifrågasätter blir hudflängd fullständigt.