Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Återigen intressant att se saker ur flera perspektiv. Och ur olika människors synvinkel.

• Anonym (Vad pågår)
    Trinity78 skrev 2014-04-28 11:59:26 följande:
    Jag slänger upp en länk till en bok som kritiskt studerar alternativrörelsen. Läs den!
    www.adlibris.com/se/bok/salvekvick-och-kvacks...
    Har du läst den? Vad är det för referenser de har använt? Så jag vet om det är någon idé att lägga tid på att läsa den eller om den bara är byggd på personliga åsikter.
  • Anonym (Vad pågår)
    Cenedra skrev 2014-04-28 12:30:28 följande:
    Har bara en fundering runt tanken på att företag som tillverkar läkemedel (och vaccin då) skulle vara så cyniska och fokuserade på vinst att de kränger vaccin till alla utan att bry sig om ifall biverkningarna är värre än sjukdomen de ska skydda mot.

Om det verkligen är så skulle det inte vara smartare att inte sälja vaccin alls och istället tjäna massa pengar på medicin till alla som får sjukdomarna sen? Måste ju ligger mer pengar i det tycker man.
    Det finns nog stora pengar att tjäna på eventuella följdsjukdomar/symtom av vaccinet de säljer. Vaccinföretagen säljer inte bara vaccin utan även mängder av andra läkemedel redan nu. OM de gör detta med vilje någonstans, så har de säkerligen gjort en bedömning om vad de kan tjäna mest på. 

Det som också skulle vara mycket intressant att veta är om de personer som tar fram alla dessa vaccin, själva vaccinerar sig.
  • Anonym (Vad pågår)

Alla vet att man kan hitta giriga, oärliga, empatilösa människor överallt (vad sägs bara om före detta röda korset chefen Johan af Donner som exempel) så varför inte inom läkemedelsindustrin/myndigheter?

• Anonym (Vad pågår)
    Björnmossa skrev 2014-04-28 13:55:16 följande:
    Men alltså, tror du att det vaccin som säljs har ett annat innehåll än det som anges?
    Nej det tror jag inte. Men att innehållet i många fall är tvivelaktigt och kan vara ohälsosamt.
  • Anonym (Vad pågår)

Jag talar inte om ALLA. 

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (men..) skrev 2014-04-28 15:20:47 följande:
    Mässling är ett virus, och som de allra flesta virussjukdomarna finns det inga mediciner. Det är därför man vaccinerar. Mässling tex kan leda till döden, röda hund viruset ger fosterskador om mamman utsätts för smittan (även om mamman inte blir sjuk). Smittkoppor är ett trevligt litet virus som inte bara kan döda utan också orsaka en mängd följder som blindhet, dövhet osv. I stora delen av världen är det vi i Sverige betraktar som "barnsjukdomar" i allra högsta grad dödliga och allt annat bara ett mindre obehag.
    Med det utökade resandet i världen är det inte bara korkat, utan också allmänfarligt att strunta i vaccinationer. Man kanske är relativt säker i Sverige (än), men det resandet och en ökad population av ovaccinerade individer så ökar risken hela tiden.
    TBC är på frammarsch i Sverige igen. Varför? Många skyller på invandrare, men en stor bov är resorna. En stor del av Sveriges yngre befolkning är inte vaccinerade mot TBC. I övriga världen är TBC vanligt, och smittar inte bara via kontakt utan även via livsmedel.

Småbarnsmammor nojjar över RS-virus och låser in sig med sina spädisar i veckor innan de vågar vistas ute bland människor. Men det drar sig inte för att ignorera riskerna med våra vanliga barnsjukdomar genom att strunta i vaccinationerna. Snacka om att sila mygg och svälja kameler.
    Är det enbart småbarnsmammornas ansvar att väga för och nackdelar när det kommer till barnens hälsa?

Det dröjer nog inte länge förrän det finns ett vaccin mot RS virus som folk uppmanas/beordras att ge sina spädbarn innan de knappt kläckts, så då kan alla hysteriska småbarnsmammor dra en lättnadens suck. Tills eventuella biverkningar dyker upp  (Men som ju aldrig i världen skulle kunna ha ett samband med vaccinet utan biverkningarna får troligen andra benämningar).

Min poäng är inte att uppmana till att låta bli att vaccinera. Min poäng är att flertalet aldrig ens reflekterar över vad de gör när de ger sina barn vaccin. Eller alvedon. Eller antibiotika. Eller andra "ofarliga" läkemedel. För om man får en biverkning av något av detta så "kan det ju inte bero på det, det måste vara något annat".

Skulle man valt att inte vaccinera sitt barn mot låt säga svininfluensan(som exempel) och det skulle visa sig att barnet skulle få allvarliga komplikationer efter insjuknande i sjukdomen. Då skulle personen som valde bort vaccinet definitivt bli idiotförklarad. Vad händer i motsatt fall?

Jag kan ångra att jag någonsin grottade ned mig i detta ämne. Det hade varit enklare att bara flyta med strömmen och fortsätta vaccinera, lyckligt ovetande för vad som eventuellt kan hända.
    Men om jag väljer att fortsätta med vacciner så kommer jag ha en enorm ångest inför, och efter varje gång.
  • Anonym (Vad pågår)
    Trinity78 skrev 2014-04-28 16:05:19 följande:
    Japp, jag har läst den och jag har den nånstans. Jag kan försöka leta fram den och kopiera referenslistan om du vill. 
    Ok, tack!
  • Anonym (Vad pågår)
    kaffe skrev 2014-04-28 21:16:28 följande:
    Vacciner ändrar inte DNA. Det är just när motståndare, mot vad det nu månne vara, kommer med tvärsäkra uttalanden som är helt uppåt väggarna, som gör att allt ni säger tas med en nypa salt.

Finns det vetenskapliga bevis på motsatsen?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"