Bjoer skrev 2014-06-05 15:35:55 följande:
Vadå när någon motbevisar? Jag har diskuterat med sådana som dig förut. Det kommer alltid påståenden om "bevis" och "vetenskap" och när man tittar lite närmare handlar det om precis det jag tog upp i förra inlägget. Varje gång. Jag är trött på det, helt enkelt och tänker inte lägga större energi på det. Jag kollade lite snabbt på dina länkar. Den ena är en 15-minuters video med Wakefield. Suck... Den andra är en beskrivning om vad Cambell-McBride anser, och texten avslutas såklart med lite fina anekdoter som "Föräldrar har också berättat att barn som blivit autistiska efter amalgamfyllningar blivit normala då fyllningarna tagits bort.". Den tredje försöker hitta länkar mellan IBD och ASD och hittar, kanske, viss korrelation. Däremot vet vi inget om kausalitet.
Så du menar att det här bevisar att mässlingsvaccin orsakar autism? Nja, tror inte det va. Har du kollat på min länk än?
Flunsan och vattkoppor står det också om din länk. Farligt? Njäe. Om man inte har väldigt nedsatt immunförsvar. Eller är extremt undernärd.
Och kom inte och säg att man ska vaccinera sig "av solidaritet", även vaccinerade smittar och sprider sjukdomarna, och har man extremt dåligt immunförsvar eller är i riskgrupperna så är man troligen inlagd eller håller sig undan folksamlingar vare sig det handlar om vanliga förkylningar, magsjuka, influensa eller mässling.
Om vi skulle vaccinera bort vattkoppor, eller att det skulle försvinna naturligt, så skulle det i framtiden säkerligen utmålas som en "allmänfarlig" sjukdom, trots att det är harmlöst. Genom att göra så så skrämmer man nämligen folk till att fortsätta vaccinera sig.
Och med statistik kan man också manipulera fram resultat att förkylningar tar död på människor och
orsakar allvarliga komplikationer.