Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Gena skrev 2014-04-27 18:39:05 följande:
    Jag växte upp i ett mycket fattigt land (min pappa är biståndsarbetare). Längs med gatorna satt det människor som bara hade benstumpar och tiggde. Deras ben slutade vid knäna, eftersom de drabbats av polio som barn.  Det var fruktansvärt att se.

Blir så trött på I-landsmänniskor som håller på med sånt här antivacctions-dravvel.

Vi får hoppas inte din unge smittar ner nån gravid kvinna på bussen med mässling så att hennes barn får hjärnskador och hjärtfel.
    Sandlådenivå, har du ens gått ut grundskolan? Suck.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-04-27 18:41:16 följande:
    Knappast OT eftersom antivaccinationslobbyn är tätt knuten till diverse alternativmedicinska grupper och gärna förespråkar de behandlingarna framför skolmedicinen. Den kopplingen är jätteviktig om man anser sig ha ett kritiskt tänk och inte sväljer allt med hull och hår.
    Ja det är i och för sig sant.
  • Anonym (Vad pågår)
    Gena skrev 2014-04-27 18:54:26 följande:
    Oj, vilken argumentationsförmåga. Där övertygade du mig verkligen om vaccinationens nackdelar. Själv tycker jag det är rätt mycket sandlådenivå när en person behöver "en motvikt till boken". Öh, vad sägs om tonvis med medicinsk litteratur? Det är bara några koko alternativmedicinare som är mot vaccination, de flesta är faktiskt för.

Det är osolidariskt att inte vaccinera sig. Du utsätter inte bara ditt eget barn för fara, utan även andra människor runt omkring. Mässling är jättefarligt om den som är gravid blir utsatt för det. Hjärnskador och hjärtfel är inget jag bara hittat på.

Idag bor det folk från alla världens hörn i Sverige och dessutom reser svenskarna som aldrig förr. Min systerdotter reste tex och hälsade på sin morfar i Afrika när hon bara var några månader. Tänk om ditt barn går på samma dagis som ett barn som ofta reser till tropiska länder. Det kan sluta hur illa som helst.

Mina barn är i nuläget fullt vaccinerade i enlighet med deras ålder så det finns ingen risk att de smittar någon stackars gravid kvinna med mässling, så hennes ofödda barn slipper alltså få hjärtfel och dö. (Om nu vaccinet tagit ordentligt d.v.s) 

Jag tar mitt ansvar som människa och försöker ta reda på fakta som är både för och emot det jag ska ta ställning till. Jag litar inte blint på allt jag läser vare sig det är vetenskapligt eller ej.

Jag förstår nu varför folk tror att det är obligatoriskt att vaccinera sig, den som ifrågasätter blir hudflängd fullständigt.
  • Anonym (Vad pågår)
    Aischa skrev 2014-04-27 20:05:33 följande:
    Yes, jag har den boken. ett bra vaccin är ett oanvänt vaccin! folk är hjärntvättade till att tro att skiten faktiskt hjälper oss. ingen som har reflekterat över alla diagnoser som var och varannan person har nu? oftast människor under 30, eftersom vaccinen har ökat dom senaste 30 åren, nu vaccinerar man mer än någonsin. autism, astma, allergier, eksem, adha, add. bieffekter. folk tror även att flour/flouride är toppen för tänderna. min idé av en harmonisk värld är att folk inte köper allt som kommer från rekommendationer från regering och läkemedelsverk. ifrågasätt! man slutar aldrig lära sej.
    Härligt att det finns fler som inte slukar allt med hull och hår!
  • Anonym (Vad pågår)

Jag har läst skolböckerna och den vanliga medicinska litteraturen, bland annat under min utbildning, vet att det är myndigheter som socialstyrelsen, sbu, läkemedelsverket, smittskyddsinstitutet etc. som "styr" och har den slutgiltiga makten när det gäller information som går ut till allmänheten. 

Jag har inte endast läst "en bok som vände hela min värld uppochner" som vissa verkar tro. Men det är lättare att hänvisa till en bok med flera samlade referenser än att samla ihop en stor bunt referenser och lägga i en sådan här tråd.
    Min skepsis är något som växt fram under åren, inget som en enda bok framkallat. För jag är trots allt inte dum i huvudet

Jag vet också vad pengar och girighet gör med folk. Eller när någon råkar ha ett annat synsätt än den stora massan.
    Det är inte för intet som "häxor" brändes på bål förr i tiden. Det är bara maskerat på annat sätt i vår moderna tid.

En till bok som är intressant i sammanhanget, om någon här mot förmodan kan tänka sig att se saker ur en annan vinkel:

"Deadly medicines and organised crime. How big pharma has corrupted healthcare" av Peter C Gotzsche. 

Jag tycker det är skrämmande hur vissa av er härinne kan sitta och trycka ned andra på det här sättet som i detta forum bara för att någon råkar ha en fundering som går emot strömmen. Gör ni likadant i verkliga livet när någon har en annan åsikt?
    Sedan finns det givetvis också fler härinne som har lagt det på en bra nivå med en respektfull ton.

Jag fortsätter mitt sökande efter svar i vaccinationsfrågan.

• Anonym (Vad pågår)
    Hypnotica skrev 2014-04-28 09:04:37 följande:
    Jag tycker det är intressant att antivaccinmänniskorna anklagar de som tycker vaccin är bra för att svälja allt med hull och hår.

Du tror inte att vi har kollat upp det alls?
    Det är intressant att jag tas som en "antivaccinmänniska" trots att alla mina barn, min man samt jag är fullt vaccinerade.
  • Anonym (Vad pågår)
    sextiotalist skrev 2014-04-28 09:21:06 följande:

Skrev ett inlägg innan, men det försvann
    Du ska vara medveten om att det inom foliehattsbranschen finns massor av människor som mer än gärna tjänar pengar på folks rädsla för det de inte vet så mycket om. Den branschen är precis lika girig som vilken annan brransch som helst.
    Så om du ifrågasätter läkemedelsbranschens vinstkrav, så gör det även med de som publicierar denna information. Jag skulle nog säga att girigheten är större där än hos läkemedelsbranschen. För de pengarna pumpas ändå tillbaka till forskning (den absolut största delen) och den medicinen, det vaccinet som kommer ut ur pipen har ofta kostat väldigt mycket pengar och det brukar dröja rätt många år innan en ny medicin eller vaccin betalat tillbaka vad det kostat att framställa detta.
    Jag är kritisk mot båda sidor ja.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"