• Aniiee

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

TS, har du tittat  (och faktiskt läst) min tråd jag postade i ämnet, med "en hypotetiskt sjukdom och vaccin"? 

Gör gärna det och tala om vad du tänker.

Här är länken: www.familjeliv.se/Forum-26-434/m73107550.html

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Aischa skrev 2014-04-29 22:36:07 följande:

Dr Sherri Tenpenny skriver mycket intressant angående hur ingredienserna i vacciner påverkar dna:t bl.a.

Tenpenny? Snäll någon..... Hon är ju inte ens nästan utbildad i ämnet..... bara ytterligare en foliehatt....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Aischa skrev 2014-04-29 22:51:20 följande:
    jo just så ja. jag antar att du har mer utbildning och erfarenhet? tillräckligt för att förkasta hennes vill säga?

"Dr. Tenpenny is a graduate of the University of Toledo in Toledo, Ohio.  She received her medical training at Kirksville College of Osteopathic Medicine in Kirksville, Missouri. 

Dr. Tenpenny was board certified in Emergency Medicine through 2005 and has been board certified in Osteopathic Manipulative Medicine since 1995.
    Prior to her career in integrative medicine,
    Dr. Tenpenny served as director of the Emergency Department at Blanchard Valley Regional Hospital Center in Findlay, Ohio, from 1987 to 1995. In 1994, she and a partner opened OsteoMed, a medical practice in Findlay limited to the specialty of osteopathic manipulative medicine.
    In 1996, Dr. Tenpenny moved to Strongsville, Ohio, and founded Tenpenny Integrative Medical Center (formerly OsteoMed II), expanding her practice and her vision of combining the best of conventional and alternative medicine. In 2004, the medical practice moved to Middleburg Heights, Ohio where the clinic currently resides. TIMC is proud to report that patients from 39 states and 11 countries have come to the clinic to get well."
    Just det. Hon är OSTEOPAT! Inte ens allmänmedicinare, utan osteopat,och definitivt inte immunolog.  Och då har jag alltså mer utbildning i ämnet än hon, eftersom jag har läst en termin immunologi..... 

Att jag dessutom verkar kunna läsa forskningen och ta den till mig ger mig övertaget mot Tenpenny.... 

(Vet du förresten av en osteolog är? Ingenting emot osteologer..... de är bra att ha och bra (förhoppningsvis) på sina jobb)

Allt det du skriver är fina ord, men i ämnet vi diskuterar, helt irrelevant. Hon har helt enkelt inte den kunskapen.....
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2014-04-29 22:58:59 följande:
    Just det. Hon är OSTEOPAT! Inte ens allmänmedicinare, utan osteopat,och definitivt inte immunolog.  Och då har jag alltså mer utbildning i ämnet än hon, eftersom jag har läst en termin immunologi..... 

Att jag dessutom verkar kunna läsa forskningen och ta den till mig ger mig övertaget mot Tenpenny.... 

(Vet du förresten av en osteolog är? Ingenting emot osteologer..... de är bra att ha och bra (förhoppningsvis) på sina jobb)

Allt det du skriver är fina ord, men i ämnet vi diskuterar, helt irrelevant. Hon har helt enkelt inte den kunskapen.....
    Hon är, alltså, inte ens en osteolog, utan osteoPAT....
  • Aniiee
    kaffe skrev 2014-04-29 23:10:23 följande:
    Eftersom du hänvisar till att hon är kunnig om förändringar i vårt DNA vore det mer lämpligt att du refererar till hennes utbildning och forskning inom genetik.  Att hon är osteopat säger ingenting när det gäller den biten.
    Jag hänvisar inte till det alls...... Tvärtom. 
  • Aniiee
    kaffe skrev 2014-04-29 23:20:56 följande:
    He, he ja just det. Ursäkta.
    =P Ingen fara.
  • Aniiee
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 23:39:22 följande:
    Osteopatetisk tråd.

Sug i er: whatstheharm.net/vaccinedenial.html
    Jag fårstår inte hur någon kan tro att en osteopat kan ha någon som helst expertis i ämnet. Jag är heller inte expert, måste jag tillstå, men vad tusan, liksom. Det som om att påstå att en snickare har expertis i byggandet av en ferrari....
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 16:55:21 följande:
    Hej

Vi har en information om kikhosta på vår hemsida, se länk, nedan där det beskrivs att kikhosta behöver inte alltid ha den typiska symtombilden - vuxna och vaccinerade barn får ofta lindrig sjukdomsbild men kan ändå vara smittsamma. Det finns i den internationella litteraturen också beskrivet att man kan vara symptomatisk bärare dvs bära sjukdomen men inte vara sjuk dock kan man vara smittbärare.

När det gäller dödsfallet kan jag bara bekräfta att det är känt men har ingen övrig information.

Med vänlig hälsning

Eva Netterlid, PhD
    Tel. 010-205 24 85, 0708-988535
    Folkhälsomyndigheten
    Enhet: Vaccin och register
    Och vad ville du säga med att posta det mailet?
  • Aniiee

Först vill jag dela den här länken: 

Illustrerar rätt väl vad det är vi diskuterar egentligen.

Sen vill jag bara fråga: Ska man skratta eller gråta? Har velat göra något av det senaste 10 sidorna....

• Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-11 20:25:28 följande:
    Hmm... Kan inte låta bli att undra om du läst någon fysiologi? Immunologi? Farmakologi? Mikrobiologi? Något inom medicin?

Förstår i alla fall bättre nu varför du inte alls ifrågasätter vacciners "nyttighet".. 
    Vaarför ifrågasätter du att någon annan har dålig koll när du själv verkar ha precis lika dålig koll?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"