• Aniiee

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

EJL skrev 2014-04-27 16:48:04 följande:
    Anonym!!

Varför skulle jag vaccinera mot TBE när jag bor på ett ställe där fästingar näst intill aldrig påträffas? Var det något mer? Annars kan du ju kika vidare och vara passivt aggressiv i valfri annan tråd.
    Passivt Aggressiv kan du vara själv. För det är det du som är med den kommentaren....

Frågan ställdes väl snarare ur ett allmänt hypotetiskt perspektiv. Sen om just du inte åker till ställen där det finns TBEsmitta. Men OM du skulle (vi säger tvingas) att åka till ett sånt ställe, skulle du vaccinera då, eller inte?
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-04-27 17:23:00 följande:
    Ang vaccin.me ska det tilläggas att de även arbetar mot vaccin i u-länderna där det dagligen dör barn i "ofarliga" barnsjukdomar. Fruktansvärt cyniskt att sitta relativt trygg i ett utvecklat land och vara skyddad av att vi fortfarande har en hör vaccinationsfrekvens och motarbeta det jättearbete som utförs av t ex UNICEF för att skydda barnen där.
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Folk är inte kloka.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 17:39:24 följande:
    Tror du att det finns så speciellt mycket pengar att hämta i enstaka sålda böcker eller föreläsningar?
    Men du sa att det var "till att börja med" vad har de mer för vinstintressen menar du?
    Det handlar inte om "enstaka", tro inte att antivaccinationsfolket är lokaliserade till lilla sverige. Dessutom får man mycket pengar för en föreläsning..... Tänk dig själv att får upp till 10-12 000 kr för att stå och svamla i 2 timmar.... Hur många sånna hinner du på en månad? (Ok, det var lite extremt i överkant, bara stooora föreläsare får så mycket, men normalpriset ligger på ungefär 1500-2000 i timmen.....)
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:13:43 följande:
    Lite off topic tror jag..
    Kritik brukar anses som off-topic. Är det för att kritik är obekvämt?
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:29:29 följande:
    Hade ingen lust att allting skulle spåra ur i "kvacksalvares" vara eller icke vara när det är ett beslut i vaccinfrågan jag vill komma fram till. 
    Du menar kvacksalvare som de som skrivit boken du just läst?
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:38:56 följande:
    Det jag saknar är en motvikt till boken, tips?
    Vad sägs om den uppsjö va RIGTIG FORSKNING som finns på området?
  • Aniiee

`Riktig* heter det fasktiskt =P

• Aniiee
    Anonym (S) skrev 2014-04-27 18:39:25 följande:
    Jag har inget emot att en del inte vaccinerar sig, det är ju liksom inte mitt liv som riskeras, ni får riskera att bli smittade (och dö) av diverse åkommor bäst ni vill.
    Fast du borde bry dig, för dett finns ett antal ungar som man inte KAN vaccinera. De behöver skyddet som andra ger av att vaccinera sig....
  • Aniiee
    Aischa skrev 2014-04-27 22:07:56 följande:
    jag kanske tycker dina åsikter är dumma? är det då okej för mej att kalla dej dum?
    Fast forskning är inte åsikter.....
  • Aniiee
    Aischa skrev 2014-04-27 22:20:31 följande:
    fast du svarade fortfarande inte på min fråga. dina åsikter är just åsikter. DU har inte hållit i någon forskning och sett resultaten själv antar jag? du köper forskning, jag ifrågasätter hur tillförlitlig den egentligen är. hur mycket vill regeringen att vi ska veta? räcker det med att säga att det är framforskat för att folk ska ta det som fullt och korrekt säkert? så det DU tror på är din verklighet, inte min. så igen, har jag rätt att dumförklara dej för att jag inte tror på samma sak som dej?
    Du har uppenbarligen ingen aning om hur forskning utförs eller valideras.....
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"