• Anonym (klädd)

Hur mycket kläder har du?

Ofta känner jag att jag har inget att sätta på mig fast garderoben är full med kläder. Gissar att jag inte är ensam om det. Jag har gott om pengar så jag skulle lätt kunna köpa mer men det känns onödigt ändå.

Så här ser det ut i min (60 cm )garderob:
    3 hyllor tröjor
    1 hylla byxor
    1 hylla shorts och kjolar
    1 hylla tränings och nattkläder.
    60 cm stång till hängande kläder och  ytterkläder
    1 byrålåda underkläder
    2 byrålådor linnen och toppar.

Så totalt 9 hyllor/lådor med kläder.

Är detta lite, normale eller mycket?

• Svar på tråden Hur mycket kläder har du?
  • k girl

Jag var tvungen att gå och räkna. I min hängande garderob har jag 13 klänningar/längre tunikor, 10 toppar (inräknat både blusar och stickade tröjor), tre koftor. Jag har också 6 par byxor, en låda med t-shirts och linnen, en låda med långärmade bastoppar och 8 kjolar. Ja, jag använder kjol och klänning ganska mycket.

• k girl
    k girl skrev 2014-04-27 10:34:48 följande:
    Jag var tvungen att gå och räkna. smile1.gif I min hängande garderob har jag 13 klänningar/längre tunikor, 10 toppar (inräknat både blusar och stickade tröjor), tre koftor. Jag har också 6 par byxor, en låda med t-shirts och linnen, en låda med långärmade bastoppar och 8 kjolar. Ja, jag använder kjol och klänning ganska mycket. smile1.gif
    + en låda med strumpbyxor, en låda med trosor, en låda med BH, underklänningar och underkjolar samt en låda med strumpor. En liten hylla med ylle- och silkesunderställ och en låda med träningskläder (har mycket!) inklusive baddräkt. Och så har jag en klädkammare där jag har funktions- och skogskläder samt regnställ, ett par yllekappor, trenchcoats och skinnjacka. Och bröllopsklänning. Några skinnstövlar, skinnsneakers, några ballerinaskor, några pumps, gummistövlar, två par träningsskor (ett par stadiga men lätta gympaskor för gymmet och löparskor i gore tex). Typ så.  

JO! Och min lilla pärla: en låda med indiebandtishor. Mer av ett samlarobjekt än något jag faktiskt använder.
  • gudsfurste

för mycket kläder. de flesta har lapparna från affären på sig, "tyvärr" så har jag tränat och gått ner en massa i vikt så nu har jag kläder jag aldrig använt och inte ens kommer kunna använda då de är för stora *tjoho*.... plånboken gråter vid närmare eftertanke

• La Lola
    gudsfurste skrev 2014-04-27 11:24:40 följande:
    för mycket kläder. de flesta har lapparna från affären på sig, "tyvärr" så har jag tränat och gått ner en massa i vikt så nu har jag kläder jag aldrig använt och inte ens kommer kunna använda då de är för stora *tjoho*.... plånboken gråter vid närmare eftertanke
    Fast de kläderna kan du ju sälja.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Idun

Jag har 

1 par jeans

3 par tights

5 kjolar

10-15 klänningar

4 tjocktröjor

5 koftor

8 linnen/tröjor

4 skjortor/blusar

20 par skor 

3 bhar

massa trosor och strumpor

lite mjukiskläder/sovplagg

3 jackor

3 par shorts

träningskläder

1 bikini + 1 baddräkt

( + säkert lite annat som jag inte kommer på just nu)

• Duckan

Jag har mer än jag behöver, men långt ifrån lika mycket som er i tråden. 150 par trosor?! 20 par jeans?!

• gudsfurste
    La Lola skrev 2014-04-27 11:29:38 följande:
    Fast de kläderna kan du ju sälja. smile1.gif
    ja men precis :) 
    sitter och hetsar tradera just nu, hihi .
  • Sticka
    Duckan skrev 2014-04-27 12:29:55 följande:
    Jag har mer än jag behöver, men långt ifrån lika mycket som er i tråden. 150 par trosor?! 20 par jeans?!
    Eller hur, min tanke också :) Eller 20 par skor, haha, jag har tre...
  • k girl
    Sticka skrev 2014-04-27 13:24:19 följande:
    Eller hur, min tanke också :) Eller 20 par skor, haha, jag har tre...
    Jag gillar iofs skor, men skulle inte klara mig på bara tre. Bara gummistövlar, vinterkängor, skoterskor och träningsskor är ju fyra par.
Svar på tråden Hur mycket kläder har du?