Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Marvel eller DC?

Ja, vad säger ni? Marvel eller DC? Väg in allt ni vill, bästa filmerna, hjältarna, skurkarna, tidningarna, serierna, whatever. Och berätta. Vilken är favoritkaraktären? Coolaste superkraften? Osv, osv, osv.

Jag börjar!

Over-all: Marvel!
    Bästa filmen: DC! (Batman från 1989)
    Bästa tv-serien: DC (Återigen, Batman, TAS den här gången)
    Favorit"hjälte" (kan ju vara anithjälte eller nåt om ni känner för det): Uj..... Väldigt svag för Gambit.... så... Marvel!
    Favorit"outning": DC (Alan Scott, Green Lantern)
    Favoritskurk: DC! (Eh.... JOKER!)

Det ser ju ut som att DC borde vinna för mig, men icke. Jag tycker om mer saker med Marvel som är svårt att sätta fingret på.

Men fyll på, och berätta....

I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Marvel eller DC?
  • Aniiee
    Arcnice skrev 2014-04-26 23:26:52 följande:
    Är ju en Marvel nörd så valet var lätt

Over-all: Marvel!
    Bästa filmen: Marvel (The Avengers eller kanske X-Men)
    Bästa tv-serien: Marvel (X-Men TAS)
    Favorit"hjälte" Marvel (Svårt, finns så många bra men jag säger Iceman)
    Favoritskurk: Marvel (Dr Doom)
    Favoritgrupp: Marvel (X-Men)

Favorit"outning": Har ingen aning om vad du avser med detta
    =P

Sorry, jag lägger mig i HBTQ-frågor alldeles för mycket. Det behöver man inte göra....
    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Aniiee
    Superninjaprinsessaa skrev 2014-04-26 23:39:08 följande:
    Men hallå! Marvel alla gånger!
    Verkar ha tappat bort trådstarten så kommer inte ihåg vad som frågades,
    Favorit hjälte Batman! DC
    Bästa film, svårt! Avengers eller iron man!
    Skurk var svårare... Hum får nog bli jokern.
    Bästa serie lätt den gamla 60-tals Batman!
    Fast, precis som jag, så raddar du upp massa DC =P
  • Aniiee
    Arcnice skrev 2014-04-26 23:41:50 följande:
    Aha då förstår jag. 

Då blir nog mitt svar John Byrne, Northstar i Alpha Flight. Marvel altså.
    =P Älskar Northstar....
  • Aniiee
    Superninjaprinsessaa skrev 2014-04-26 23:45:36 följande:

Haha jag vet! Men Marvel har bättre over all standard tycker jag , DC har Batman! Å andra sidan klår han alla! ^^
    Agreed!
  • Aniiee
    Sous skrev 2014-04-26 23:54:11 följande:
    Marvel gör ju bättre serier. Sviten Civil War och Death of Captain America för några år sen är svårslagen. Gillade Joss Whedons Avengers mycket, också. Har dessutom alltid varit svag för Thor. Men visst, Batman är Batman.
    Men allt Joss Whedon rör vid blir ju till guld, så.... =P
  • Aniiee
    Arcnice skrev 2014-04-27 00:03:35 följande:
    Har aldrig riktigt förstått varför Batman är så populär. Har förvisso inte läst speciellt mycket Batman serier.
    De flesta av Batman filmerna (bortsett från Batman & Robin) är bra, men jag har aldrig riktigt fastnat för karaktären.

Beror kanske på att jag föredrar serier om grupper.
    Jag tror att den stora dragningen är att han eg inte har några slags superkrafter. Han är egentligen en "vanlig  människa2. Omänskligt rik, kanske, men annars en "vanlig människa"
Svar på tråden Marvel eller DC?