• Aniiee

Marvel eller DC?

Ja, vad säger ni? Marvel eller DC? Väg in allt ni vill, bästa filmerna, hjältarna, skurkarna, tidningarna, serierna, whatever. Och berätta. Vilken är favoritkaraktären? Coolaste superkraften? Osv, osv, osv.

Jag börjar!

Over-all: Marvel!
    Bästa filmen: DC! (Batman från 1989)
    Bästa tv-serien: DC (Återigen, Batman, TAS den här gången)
    Favorit"hjälte" (kan ju vara anithjälte eller nåt om ni känner för det): Uj..... Väldigt svag för Gambit.... så... Marvel!
    Favorit"outning": DC (Alan Scott, Green Lantern)
    Favoritskurk: DC! (Eh.... JOKER!)

Det ser ju ut som att DC borde vinna för mig, men icke. Jag tycker om mer saker med Marvel som är svårt att sätta fingret på.

Men fyll på, och berätta....

I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Marvel eller DC?
  • Arcnice
    Är ju en Marvel nörd så valet var lätt

Bästa filmen: Marvel (The Avengers eller kanske X-Men)
    Bästa tv-serien: Marvel (X-Men TAS)
    Favorit"hjälte" Marvel (Svårt, finns så många bra men jag säger Iceman)
    Favoritskurk: Marvel (Dr Doom)
    Favoritgrupp: Marvel (X-Men)

Favorit"outning": Har ingen aning om vad du avser med detta

• Aniiee
    Arcnice skrev 2014-04-26 23:26:52 följande:
    Är ju en Marvel nörd så valet var lätt

Bästa filmen: Marvel (The Avengers eller kanske X-Men)
    Bästa tv-serien: Marvel (X-Men TAS)
    Favorit"hjälte" Marvel (Svårt, finns så många bra men jag säger Iceman)
    Favoritskurk: Marvel (Dr Doom)
    Favoritgrupp: Marvel (X-Men)

Favorit"outning": Har ingen aning om vad du avser med detta
    =P

Sorry, jag lägger mig i HBTQ-frågor alldeles för mycket. Det behöver man inte göra....
    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Superninjaprinsessaa

Men hallå! Marvel alla gånger!

Verkar ha tappat bort trådstarten så kommer inte ihåg vad som frågades,

Favorit hjälte Batman! DC

Bästa film, svårt! Avengers eller iron man!

Skurk var svårare... Hum får nog bli jokern.

Bästa serie lätt den gamla 60-tals Batman!

• Arcnice
    Aniiee skrev 2014-04-26 23:32:56 följande:
    =P

Sorry, jag lägger mig i HBTQ-frågor alldeles för mycket. Det behöver man inte göra....
    Aha då förstår jag. 

Då blir nog mitt svar John Byrne, Northstar i Alpha Flight. Marvel altså.
  • Aniiee
    Superninjaprinsessaa skrev 2014-04-26 23:39:08 följande:
    Men hallå! Marvel alla gånger!
    Verkar ha tappat bort trådstarten så kommer inte ihåg vad som frågades,
    Favorit hjälte Batman! DC
    Bästa film, svårt! Avengers eller iron man!
    Skurk var svårare... Hum får nog bli jokern.
    Bästa serie lätt den gamla 60-tals Batman!
    Fast, precis som jag, så raddar du upp massa DC =P
  • Aniiee
    Arcnice skrev 2014-04-26 23:41:50 följande:
    Aha då förstår jag. 

Då blir nog mitt svar John Byrne, Northstar i Alpha Flight. Marvel altså.
    =P Älskar Northstar....
  • Superninjaprinsessaa
    Aniiee skrev 2014-04-26 23:43:08 följande:
    Fast, precis som jag, så raddar du upp massa DC =P

Haha jag vet! Men Marvel har bättre over all standard tycker jag , DC har Batman! Å andra sidan klår han alla! ^^
  • Aniiee
    Superninjaprinsessaa skrev 2014-04-26 23:45:36 följande:

Haha jag vet! Men Marvel har bättre over all standard tycker jag , DC har Batman! Å andra sidan klår han alla! ^^
    Agreed!
  • Sous

Marvel gör ju bättre serier. Sviten Civil War och Death of Captain America för några år sen är svårslagen. Gillade Joss Whedons Avengers mycket, också. Har dessutom alltid varit svag för Thor. Men visst, Batman är Batman.

• Aniiee
    Sous skrev 2014-04-26 23:54:11 följande:
    Marvel gör ju bättre serier. Sviten Civil War och Death of Captain America för några år sen är svårslagen. Gillade Joss Whedons Avengers mycket, också. Har dessutom alltid varit svag för Thor. Men visst, Batman är Batman.
    Men allt Joss Whedon rör vid blir ju till guld, så.... =P
  • Arcnice

Har aldrig riktigt förstått varför Batman är så populär. Har förvisso inte läst speciellt mycket Batman serier.
    De flesta av Batman filmerna (bortsett från Batman & Robin) är bra, men jag har aldrig riktigt fastnat för karaktären.

Beror kanske på att jag föredrar serier om grupper.

• Aniiee
    Arcnice skrev 2014-04-27 00:03:35 följande:
    Har aldrig riktigt förstått varför Batman är så populär. Har förvisso inte läst speciellt mycket Batman serier.
    De flesta av Batman filmerna (bortsett från Batman & Robin) är bra, men jag har aldrig riktigt fastnat för karaktären.

Beror kanske på att jag föredrar serier om grupper.
    Jag tror att den stora dragningen är att han eg inte har några slags superkrafter. Han är egentligen en "vanlig  människa2. Omänskligt rik, kanske, men annars en "vanlig människa"
  • Arcnice
    Sous skrev 2014-04-26 23:54:11 följande:
    Håller med om Civil War och Death of Captain America, det rörde om rejält i grytan.

Har annars alltid föredragit X-Men framför Avengers, men tyvärr har många av X-Men serierna tappat kvalité X-Men sedan Brian Michael Bendis började skriva X-Men.

Bendis har även förstört Guardians of the Galaxy (ser fram emot den filmen) mycket. GotG tillhörde mina favoriter innan när Abnett och Lanning skrev den serien. 
  • Arcnice
    Aniiee skrev 2014-04-27 00:05:03 följande:
    Jag tror att den stora dragningen är att han eg inte har några slags superkrafter. Han är egentligen en "vanlig  människa2. Omänskligt rik, kanske, men annars en "vanlig människa"
    Ja det är nog som du säger. Dock är inte det en grej som lockar mig speciellt mycket, men det är väl tur att alla inte tycker lika.
  • Archandra

Jag gillar också Marvel mer än DC. Här är min lista:

Over-all: Marvel
    Bästa filmen: Avengers
    Bästa tv-serien: Agents of S.H.I.E.L.D (ser inte så mycket på TV-serier)
    Favorit"hjälte": Captain America och  Thor
    Favoritskurk: Gillar Loke rätt mycket, men Jokern är inte så dum heller.

• Passionsfrukt

Bästa filmen: nya Batman-trilogin
    Bästa hjälten: Batman
    Bästa skurken: Joker
    Läser inte mycket serier men dom jag läst har varit Batman

Ändå hänger jag i Marvel/Avengers-forum och har massor med kompisar där... och alla typ avskyr DC Obestämd

DC håller ju på trampar i klaveret ganska rejält beträffande jämställdhets- och HBT-frågor, och som Aniiee sa så har jag Marvel städslat Whedon som alla älskar av princip, så det ser illa ut för DC just nu. Om de inte hade Batman skulle dom nog inte ha mycket kvar...

(Själv tror jag Whedon är jävligt smart och häver ur sig alla feministiska uttalande för att han vet att det går hem hos publiken. Inte att han skulle vara icke-feminist eller nåt men jag tror han vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att bli ännu mer populär. Och jag blir lite trött på folks helgonförklaring av honom. Blir väldigt trött på folks helgonförklaring av alla Marvel-människor, speciellt skådisarna i Avengers.)

Svar på tråden Marvel eller DC?