Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Livia kommer vara 1.5 år när det är dags för inskolning
Livia kommer vara 1.5 år när det är dags för inskolning
Vi använder ett blöjmärke från Norge, minns inte namnet på dem bara, på natten och har bara behövt byta om hon har bajsat. De fungerar jättebra och hon har inte varit blöt eller röd.
Idag har Sixten blivit fotograferad:) Han va jätteduktig och fin. Vi skulle ju inte fotografers honom förrän han va 1år pga kostnaden men så gick jag till en ny öppen förskola igår. Så sa de att man kunde skriva upp sig på att göra det idag. Sån himla tur! Då slapp man kostnaden för fotografen och man betalar bara för bilderna man köper. Skitbra!
Funderar lite på om vi ska säga det till våra föräldrar och att de kan få välja bilder och köpa om de vill ha. Tänkte först att vi skulle ge det i julklapp men med flytt och allt så blir det lite väl dyrt. Är inte billigt med foton. Räcker nog med ett-2st i större storlek till oss själva. Låter det konstigt? Det känns som det vanliga är att man ger bort sånt, inte att de får köpa själva..
Vad sjutton är en portion mat?!
Livia äter gröt till frukost, burkmat (skulle ju göra egen mat men blev lat och osäker) till lunch och middag.
Men när man ger burkmat, vad är en portion?
Jag är medlem i en grupp för oss som gör egen barnmat på Facebook, då jag först tänkte göra just det. Den gruppen ger mig lite panik. Det är inte bara hemmagjort, det är extremt nyttiga och ekologiska produkter och aldrig butiksköpt. De gör egna majskrokar, bröd, mat osv osv.
Jag känner mig "duktig" som köper ekologisk barnmat och frukt liksom.
Åh. Blev uppringd av smartson som meddelande att jag är utvald som testperson av rustas easy up tapeter.
Så nu ska vi få testa på att tapetsera med Livia att ta hand om samtidig.
Vi ska fixa ordning vårt sovrum
Känner igen mig helt. Min dotter sov jättebra de första 3 månaderna sedan har det bara gått utför. Vaknar konstant på BVC säger de att de är en fas men den fasen har i så fall hållt i sig i över 2 månader nu!
Till på köpet så var jag på en mamma-barn träff i måndags och en av mammorna hade med sig sin bebis som var superförkyld!!!! Så klart att lillan också blev megaförkyld så nu har jag verkligen inte sovit ngt alls den senaste veckan!
Jag och min man är lantbrukare så han måste gå upp varje dag kl 5 för korna. Igår var jag helt slut på skrik och gråt så nu fick mannen vara inne så gick jag ut till korna deras råmande var som ljuv musik för öronen! Jag älskar min dotter och skulle ta en granatskur för henne men nu börjar jag bli riktigt trött! Och framförallt är jag skitsur på den mamman som tog med sig sitt sjuka barn på en träff :(
Idag har Livia sovit över en timme, fyra gånger, och är svettig när hon vaknar. Misstänker att hon är krasslig, hon sover annars inte så mycket.
Jag är rätt dålig på att titta in hit numera. Vill gärna följa er på instagram så om det är nån som vill så lägg gärna till mig, johanna.kw heter jag där. Skriv gärna att ni gjort det och vad ni heter så jag vet vem det är! :)
Kom på mig själv idag när jag pratade med mina vänner sa "min mammagrupp" och menade då er tjejer! Det blev ingen mamma grupp för mig eftersom att det föddes lite barn här när Vilgot kom. Men vad gör det, har ju bästa mammagruppen här i alla fall :D :D Läser allt ni skriver även om jag själv inte hinner svara på så mycket :)