BäbisSina skrev 2015-08-15 11:28:33 följande:
Hejsan alla mammor!! Gud vad tiden går fort. Nu har vi haft vår inskolningsvecka och nästa vecka blir det dagis på riktigt. Vårt dagis (jaja förskola) kör med kort inskolning, första dagen 9-15, andra dagen blev 8-15, tredje dagen vanliga tiden, fjärde vanliga tiden. Första och andra dagen var vi föräldrar 100% delaktiga och gjorde allt jobb med barnen och fröknarna var med och lekte lite och var ansvarig för aktiviteterna, tredje dagen fick föräldrarna gå in i personalrummet under lunchvilan och efter det körde fröknarna utan föräldrar och sen fjärde dagen var som en vanlig dag på dagis dvs man lämnade och ev gick till personalrummet för att vänta men för oss gick det så bra så jag fick åka direkt efter lämning. Jag kommer jobba 60% och sen 40% för studier men det gör att Johannes bara har 8 timmarsdagar så lämnar 7 och hämtar 15. Känns som att det räcker, han är trött nog efter den tiden även om han sover lunch.
Hur långa dagar kommer era att ha?
Jag har ingen aning om hur inskolningen här ser ut, många månader kvar tills dess, men vår lilla tjej kommer gå mellan 8-14.45 är det tänkt. Förhoppningsvis kommer maken kunna lämna lite senare än 8.
För mig är det viktigt att förskolan bara blir en social grej några timmar om dagen, men tillräckligt många timmar för att hon ska hinna göra saker.
Så jag går ner till 75% i några år. Maken överväger att göra det samma.