Enlängtan skrev 2014-10-24 00:02:04 följande:
Nämen precis, man gör ju det man tror är bäst för sitt barn ock då är det ju faktiskt oförskämt när andra påpekar att det skulle vara fel.
Här funkar det hyfsat när jag lämnar pigan med sin pappa för att ex träna en stund om jag gör det direkt han slutat jobbet men skulle jag lämna henne senare på kvällen kring ex kl 20-21 får hon panik och gråter och skriker sig hes och är helt förstörd när jag kommer tillbaka och som du säger så har man ju ingen ro när man vet att det finns ett alldeles förstört barn där hemma som verkligen längtar efter en. Och helt ärligt så vill jag så himla gärna vara med min dotter så har inte ens lust att vara utan henne längre stunder ännu (sen får kompisar tycka vad de vill men de verkar ändå acceptera det bra) :)
Och jag tror inte heller att barnets och pappans relation gynnas då barnet gråter hysteriskt och det blir svårt för pappan att veta hur hur han ska trösta och känner sig då istället otillräcklig.
Pigan är ju drygt 6,5 månad nu och jag märker att hon "utvecklats" jättemycket de senaste dagarna bara med att kunna vara "själv" på golvet exempelvis mycket längre stunder, vara hos pappan (där hon bara gråtit tidigare) och även att vara hos andra - vilket känns rätt skönt då hon verkligen varit tätt inpå hela tiden tidigare men då har hon fått den närheten hon velat ha och nu verkar det ju börja löna av sig :)
Ne vill heller inte vara utan gossen några längre stunder heh. Pratade om att gå på mässa imorgon och då sa brorsan att det kanske var bäst om man fixade barnvakt. Men nä det vill jag inte, vill hellre att Sam följer med på mässan. Annars blir det en kombination av att ha det trevligt men ändå inte? :P Har det hellre trevligt utan att behöva sakna mitt barn och fundera på om han har ätit, är glad/ledsen osv. Han trilskas mycket med maten. Lite kontrollbehov har man nog när det kommer till sitt första barn kanske.
Vet inte om pappan skulle kunna ta hand om Sam ensam, han har faktiskt aldrig gjort det. Men annars de få gånger pappan är hemma så kan gossen vara med honom utan problem och så har det alltid varit. Sam är ganska lätt att underhålla och har aldrig haft något emot att hoppa mellan famnar hehe. Men ja som sagt. Att åka ifrån honom någon längre stund än typ 20-30 min, och lämna honom med farmor till ex. är inte populärt just nu.