Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Har nyss vart tvungen att sluta amma pga medicinering. Men du är inte ensam. Min sambo beter sig lite som din. Min sambo är jätte irriterad när han är trött/nyväckt, tål heller inte babyskrik, har väldigt dåligt tålamod, han vaknar dock knappt på natten när lillen låter om det inte har gått ett tag. Han matar Sam ganska nonchalant, liggandes i nestet typ och kollar inte hur matningen går. Jag föredrar att mata lillen när han ligger i mitt knä med huvudet på låret sittandes lite i skräddarliknande ställning så att han kan titta upp på mig och få mer närhet, för han är väldigt närhetskrävande. Jag har inte bett sambon mata många gånger och eftersom han är så nonchalant när han gör det så föredrar jag att göra det själv. Nattmatning/blöjbyten får jag i princip aldrig hjälp med men just nu känns det inte som hela världen. Nu har det gått 6 veckor iofs så snart får han minsan testa att ta en natt eller två.. :P Men då krävs det ju att han är ledig några dagar också, han är egen företagare och jobbar otroligt mycket.