Enlängtan skrev 2014-06-02 02:34:03 följande:
Puh, har en dålig natt igen... Nuförtiden verkar det som att vi bara har dåliga nätter
Pigan sover några längre pass på förmiddagen och eftermiddagen sen är hon vaken i princip hela nätterna (inget gallskrik men missnöjd och man får hålla på och guppa henne vilket är döden för mina armar).
Som inatt har jag suttit med henne sedan kl 20:00 och nån sväng har hon nickat till men vaknar sen igen efter typ 5 minuter.
Börjar känna mig rätt urlakad då det inte finns tillfälle att sova på dagarna heller. Tror det är den psykiska pressen att man ska försöka sova när hon sover på dagarna som gör att jag aldrig kan somna då och till kvällen kommer ångesten vilket gör att jag typ knappt kan somna sen när gumman äntligen somnat.
Kan bara säga att såhär har vi haft det i snart två månader.. Snarare regel än undantag känns det som. Svårsövd och missnöjd kille. Inget skrik här heller men allmänt svårt att komma till ro. Oftast på senare tid har han dock haft ett längre sovpass på kvällen eller tidig natt då jag kunnat sova, nu eftersom jag inte blir sådär manisk längre utan reservenergin min kropp lagrat är slut nu så ibland känns det som jag skulle kunna somna ståendes naken ute i ösregn typ. Men inte på dagarna, då hinner jag inte sova (och jag blir deppig av att sova bort dagarna, aldrig varit min grej att gå och "vila" mitt på dagen osv) förresten sover inte lillen bra på dagarna ändå så. Det ENDA jag gjort nu då jag tröttnat på att försöka och försöka är att lillen får följa med mig till sängen så liggammar jag tills han somnar, han får dock ligga kvar för annars vaknar han om man krånglar med honom.. Ibland om vi lyckats natta honom i hans egna säng brukar jag gång nr två han vaknar på natten inte orka gå upp igen särskilt om det är tätt inpå, då får han komma till våran säng. Ok inte optimalt men man kan inte skämma bort en sånhär liten säger dom ju, och ja visst man spänner sig och sover inte lika bra men man kan slumra litegrann iaf till skillnad från när man måste springa och trycka in en napp som ploppat ut varje kvart, sitta i soffan och amma i en timme, lägga ner, bebis vaknar, ta upp, gå runt, kanske behöva amma lite till... Osv.. Och när den äntligen sover såpass tungt att den inte vaknar när man lägger ner den i sängen så är man själv... Övertrött och så uppe i varv och ligger bara och lyssnar så lillen inte vaknar i typ en halvtimme..nätack!