Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Har funderat på om han inte får i sig tillräckligt, men han går upp fint i vikt och det gör liksom ingen skillnad de gångerna jag ammat typ 2-3 timmar i sträck (nästan) oavbrutet. Han är rätt gnällig men märker att han blir mer och mer "med" och glad osv så han kanske bara är väldigt aktiv. De gångerna vi gett flaska och han verkligen fått äta så mycket han vill ser jag ingen större skillnad på men det kanske behöver gå ett par dagar. Hur upplever ni det, är det skillnad på honom sen ni började med ersättning?
Är rädd för jag som du gillar att kunna trösta snabbt med bröstet då inget annat funkar, detta funkar i 99 fall av 100. Annars är han bara för trött för någonting alls typ, och gnäller för det.
Så jag skulle sakna amningen till viss del också, bara synd att avveckla det om inte flaskan gör någon skillnad i nöjdhet, fast det vet man ju aldrig i förväg. En stor skillnad är ju iofs att då kan sambon ta någon natt ibland. Men då får jag sova nån annanstans för annars lär jag vakna... Tänk vad skönt att få sova en hel natt...
Iaf, det med sömnen, de säger ju att alla små minutrar räknas in. Och min pojk slumrar rätt mkt vid bröstet när han äter (har testat alla knep för att han ska äta mer effektivt och sen söva med napp istället men det går inte!!!)
Hur som helst så svär jag på att denna gossen i snitt sover max 10 timmar per dygn, bröstsovandet har jag försökt räkna in i det. Tror jag ändå tog i en del nu. Jobbigt med när han inte kan ligga själv, han är mitt i andra utvecklingssprånget (ja, jag hoppas det är en fas som går över denna gången..) så han är extra klängig, gråter när jag lägger ner honom men somnade om i min famn direkt. Igår började han gallskrika i vagnen men tystnade tvärt när jag lyfte upp honom.. Goding!