Alltså vilken kväll!!! Gårdagen var jättebra mellan kl 06-19 ungefär. Fick till det någorlunda med äta, sen sova i 1,5h osv. Någon gång blev det 2h. Och lillen var så nöjd. Vi var iväg till bvc också, nu är han nästan 58cm lång och väger 4340g. Fyller 6 veckor idag...
Hur som haver. Tänkte vid 19-tiden att nu ska han få äta ordentligt då han före sitt sovpass på 1h bara ätit i 10 min så tänkte att nu borde han ju vara rejält hungrig då han brukar äta mkt längre tid än så. Och vara vaken längre. Föregående kväll hade han ju ett så långt och fint sovpass på närmare 4,5h och ville försöka skjuta fram det lite så det hamnade mer in på natten.
MEN han var så himla gnällig och otröstlig. Verkade orolig och allmänt missnöjd. Åt och spydde, åt och spydde. Och rapade bra. Men sen ville han knappt ta bröstet och när han gjorde det bökade han mest och släppte snabbt och skrek. Han var vaken ända till 23.15, mycket längre än vi tänkt men var omöjlig att söva :( väldigt väldigt gnällig som sagt, trots att vi gav honom 50ml extra som jag pumpat ut i förrgår.
Iaf lyckades sambon till slut söva honom och vi skulle lägga ner honom i nestet, han vaknade direkt. Jag tog upp och vaggade honom, la ner, han vaknade direkt igen. Var nära stt bryta ihop verkligen. Tänkte att jag måste prova en sista gång så försiktigt försiktigt la jag ner honom och då gick det. Men jag var så nervös så det tog minst en timme för mig att somna. 01.45 vaknade jag av att han höll på och stöka och böka. Sen var det tyst någon minut sen upprepades det, drog ut till ca 02.10 nån gång, då tog jag nestet och honom med mig till vardagsrummet. Sen matade jag honom, efter 10 min släppte han och stensomnade när jag rapat honom (!!!) och har sovit i min famn ocv sen i knät fram tills nyss då han verkar på gång att vakna. Har inte vågat lägga ner honom, tänkte jag ska se hur länge han sover när han får vara helt nöjd, dvs ligga på mig... Det blev alltså 2 timmar.
Vad hungrig han borde vara nu, det lilla livet... Tycker att om han då blivit rejält utsövd kanske han orkar suga mer ordentligt och länge. Men han går som sagt upp bra i vikt, ca 300g i veckan hittills de senaste 3 veckorna...
Vilken natt.. Har suttit och försökt läsa om tips hur man söver en 6-veckors men det gör mig bara deppig, "alla" pratar om att deras bebisar somnar själva och bara är vakna i 1-1,5h i stöten och sen sover i 3-4h. Whaaat liksom. Och alla rutiner och metoder som ska funka. Nänänä, här är det KAOS i synnerhet just nu... :/