Inlägg från: Enlängtan |Visa alla inlägg
  • Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

LyCKa55 skrev 2016-05-21 10:52:41 följande:
    Vad roligt!:) Nu känner jag mig dum men jag har glömt vem som gömmer sig bakom din signatur..? Evelina?

Jag har velat fram o tillbaka om jag ska säga nåt för är så nojjig att det ska gå fel just därför. Men jag är i v.12 idag:) Så om det nu visar sig va nån där inne vid KUB så är det BF 9dec i nuläget:) Hoppas!
    Plussade imorse så nu börjar den långa väntan mot rul och bf såklart (alternativt privat tidigare ul bara för att se att det finns någon där) för här uppe görs inga KUB-test osv :/

Haha har ju försökt att inte blanda mitt namn med nicket här men börjar på V (vet du då?) :)

Men grattis!! Så spännande <3
  • Enlängtan

BIM idag, ganska klart resultat på stickan :-O <3 Nu börjar resan mot pigans lill*syskon :)

• Enlängtan
    LyCKa55 skrev 2016-05-21 22:19:28 följande:
    Ååhh va kul!! Grattis! Ja då vet jag!:) När blir Bf då? Februari?

Jo väntan är seeg. Jag är orolig för att mina symtom minskade rätt mycket i v.8 samt att jag hade rejält ont i magen två gånger i början(v.6 o v.8). Men jag hoppas allt är bra. Känner mer nu igen sen typ 2veckor. Men myycket mildare än med S. Hade kunnat göra det här fler gånger om det vore såhär. Men sen är det ju förlossningen som är mindre kul
    Bf blir 29:de januari enligt app (så slutet på januari/början på februari)

Jag är ju riktigt orolig att jag ska bli lika racklig som förra gången, foglossning, karpaltunnelsyndrom och vätskeansamling plus rätt kraftig viktuppgång för hatar känslan när kroppen sviker mig (jag gillar att kunna reda mig själv typ) :) Känner precis som förra gången av lätt illamående när jag blir hungrig (denna gång ska jag inte ge efter för småätandet dock), lite ömma bröst och lätta ilningar i magen ibland, denna graviditet kommer jag nog ta reda på kön (förra gången blev allt så konstigt när läkarna försa sig och sa att jag väntade en pojke vid vändningsförsöken men sen kom det en tjej ut) tog minst en månad innan jag började säga "henne", "hon" osv istället för han - haha. Kommer nog dock inte gå ut med kön offentligt.

Kommer inte gå ut med denna graviditet ännu heller på instagram o sådär

Är själv lite orolig att nått ska hända för nu är man ju så inställd på att det ska bli en bebis osv men man får försöka uppskatta och tänka att man väntat ju ändå på ett barn och inte ett mf eller ma :)
  • Enlängtan

Här rullar det på, vecka 7 (6+5), så närmar oss vecka 8.

Än är det väldigt likt graviditeten med pigan, ev lite kraftigare illamående men spyr iaf inte. Mår illa på morgonen och om jag är hungrig eller för mätt :)

Har upplevt mer yrsel denna gång, var till hälsan på jobbet och kolla blodtryck, puls och järnvärde (131/62, 67 och 126) vilka var helt ok.

Har ni skrivit in er och när gjorde ni det?

Jag har inte gjort det än och tänkte nog vänta med det till efter semestrar osv (upplevde ju inte MVC som något roligt under förra graviditeten och så känns det som att jag inte har samma behov av att fara dit plus att nu i början händer ju inte så mycket där heller man får ju inte höra något hjärtljud osv).

Försöker träna och hålla igång för att försöka mota foglossning, vätskeansamling och lika stor viktuppgång som förra gången så hoppas det ger resultat.

I övrigt trött som attan, vill bara sova hela tiden men det kan man ju glömma för pigan tycker inte att mamma ska ha sovmorgon eller vila :/

• Enlängtan

LyCKa55, här uppe får vi inte göra KUB så det är egentligen först ultraljudet kring vecka 18-20 som intresserar mig, före dess kan jag nog hålla koll på vikt och mående själv tänker jag :)

Ska nog även boka tid till en kvinna som gör ultraljud privat i Finland längre fram, då filmas hela ultraljudsundersökningen och hon berättar en massa och man får se/veta mer än under RUL - är ju t.ex nyfiken på kön denna gång :)

Vår sommar, hade helt missat att det blev komplikationer för dig under och efter förlossningen med Alfred, vad hände? (Om du känner att du vill dela med dig såklart). Skönt ändå att bli tagen på allvar och få extra kontroller i såna lägen där det faktiskt finns trauma i bakgrunden :)

Jah har BF 29/1, Pigan kom i vecka 38+2 och var stor och eftersom jag hoppas på "normal" förlossning denna gång så hoppas jag att barnet kommer vara lite mindre - haha :)

• Enlängtan
    vår sommar skrev 2016-06-11 22:36:53 följande:

Det visade sig att han föddes med ett hål i lungan.

Så vi låg på neo iva i 8dagar,fick förklarat på iva att det kan varit pga den långa och påfrestande förslossningen men de visste inte, men att de sa att om jag hade blivit snittad direkt den första läkaren annade oro så hade inte varken jag eller Alfred varit så medtagna efteråt.

Jag har inte bestämmt hur jag vill göra än, skulle gärna vilja prova en vaginal förslossning men isåfall vill jag ha en garanti på att om det är minsta avvikelse eller om det typ drar över mer än 12 timmar så vill jag ha snitt.

Får jag ingen sån garanti så vill jag ha snitt, för OM den här bäbisen också föds med hål i lungan så kommer jag ju bli ensam på iva med bäbis eftersom emil kommer behöva vara hemma med alfred. (Har 7 min till bb)Och då orkar jag inte ha en 27timmars förlossning i ryggsäcken på det.

Men usch, nej förstår verkligen att du vill få mer kontroll denna gång på själva förlossningsförloppet <3
  • Enlängtan
    LyCKa55 skrev 2016-06-12 11:34:53 följande:
    Okej, det fick inte jag heller med S. Då bodde i i södermanland. Men här,hemma, är det bättre.

Okej, ja alla gör ju som de vill. Själv känner jag att jag vill ha kontroller. Tyckte inte det va tillräckligt sist så jag går gärna lite oftare. Är för mycket kontrollmänniska för att släppa det.

Roligt det lät med lite mer avancerat ultraljud! Vi ska också kolla kön. Jag tror det blir en pojke igen. Men hoppas på tjej. Har ju mått så annorlunda denna gången. Om det inte vore för tröttheten och lite foglossningskänningar hade jag inte tänkt på att jag är gravid
    Jag är också en kontrollmänniska egentligen men tyckte det enda de tjata om förra gången var vikten och det klarar jag mig utan ett tag till :)

Vet ju som vilka do and don't som gäller nu under graviditeten och sen lyssnar jag på kroppen. Vet att jag tyckte de första besöken sist kändes så meningslösa (och mvc är ju frivilligt så avvaktar till juli/augusti iaf om jag inte blir dålig av nån anledning) :) men eftersom du kände att besöken var för få sist så är det absolut bra att du passar på att gå.
  • Enlängtan

Hehe den här tråden har ju varit lite inaktiv på senaste men ni är vi några som verkar vara på g samtidigt så då är set kul att det skakats lite liv i tråden igen

• Enlängtan

Stavar som en kratta - man ska inte hetsa när man skriver

• Enlängtan

Puuuh, jag har sånt illamående eller snarare sug i magen hela tiden (känns precis som när man är riiiiiiiiktigt hungrig, inga spyor).

När jag är hungrig mår jag illa och äter jag är det bra för stunden och sen mår jag illa igen och eftersom mitt illamående känns som att jag är hungrig pga den där sugande känslan så blir jag "lurad" att jag är hungrig.

Kommer ihåg att det var lika med pigan, minns dock inte när det försvann men jag hoppas på snart! ;)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet