Inlägg från: CNorberg |Visa alla inlägg
  • CNorberg

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Tussie skrev 2014-06-11 19:46:02 följande:
    Min gosse (9v) har börjat sova lite mer men det är olika från dag till dag. Han somnar dock alltid kring kl 23 sedan några veckor tillbaka så lite rutin har han. Men sedan kan han sova mellan 3-6 h så man vet inte hur mycket sömn man får första sovpasset. Andra sovpasset är nu mellan 2-3 h och efter det plockar jag upp honom hos mig i vår säng för någon timmes sömn till. Under dagarna sover han korta stunder förutom vissa dagar då han verkar vara helt slut och sover väldigt mycket istället, men de dagarna är inte vanligt förekommande. Det roligaste på senare tid är att han ler mer ofta.. :) När man pratar med honom och han är helt nöjd får man sig några underbara leenden.. :D Man känner sig som kär! Helt underbart. 

Visst är det helt underbart när de ler?? Brukar ligga och prata och busa med min lillkille emellanåt och han skiner som en sol, man smälter! ♥
  • CNorberg
    Dixiechick skrev 2014-06-11 22:18:06 följande:
    Jag beundrar dig verkligen för att du orkar! Jag hade nog pumpat och flaskmatat istället för att få måltiden snabbare avklarad. Hur mycket jag än älskar min skrutt så hade jag inte pallat att vara "fast" så länge. Du är verkligen stark! :) Lillskrutt trivs så bra i sin manduca bärsele. Han har sina magknipsstunder och han blir lugn direkt han kommer i selen trots att han gallskrikit innan. Så nöjd att jag köpte den. Den sitter så bra att jag skulle kunna ha han däri i timmar.. Det trodde jag aldrig. :)

Manducan är underbar, vi spenderar många timmar i den! :) häromdagen bakade jag bullar med lillkillen magen och han var hur nöjd som helst under tiden!
  • CNorberg
    garin skrev 2014-06-14 06:43:20 följande:
    Oj vilken bra födelsedagspresent man fick av sin lille gosse nu då! Noah sov från 21-05 utan någon som helst insats från min sida däremellan! Åt sen i knappt en halvtimme och somnade om till 06.30. Hade funkat för mig att ta morgon nu så att säga, men ligger väl kvar här en stund till och myser så får sambon sova en stund till (i soffan) smile5.gif

Ni vars barn sovit sina första långpass, hur gick det sen, höll det i sig??
    Åh gud vad härligt för dig! :)  ni som haft problem med sömnen, måste vara underbart att få sova lite mer!   Vi har inte haft något långpass alls än, fem timmar som mest. Det har dock inte hållit i sig och vanligtvis blir det 3-4h i sträck. Nu senaste två nätterna har vi haft snuttbehov deluxe och sovit max 2h igen! Puh!
    Hoppas verkligen du får fler goa nätter!
  • CNorberg

Sen har jag en sådan typisk förälderfråga;  någon av era som ändrat "bajsmönster"?  Vår lille bajsade ca 5-6ggr per dag från födsel för att nyligt inte göra det på en vecka och sen igår kom det, rejält ggr. BVC sa att det var helt normalt att de ändrade mönster och man skulle inte vara orolig om han mådde bra i övrigt, vilket han gör.. Men ja, alltid lite lugnare att få diskutera med lite andra kloka mammor också :-P

• CNorberg

Oj vad ni skrivit på! :) vår plutt var beräknad 23e men dök upp den 8e, vilket var skönt då jag knappt hann bli minsta less på magen!

Och det här med karlarna är ju alltid lite speciellt, är glad att min man verkligen vill hjälpa till och göra allt! Men sen har vi kämpat med kommunikationen och förståelse i flera år innan eftersom min man har diagnoser som krävt mycket av oss!

Kämpa på där ute! ?

• CNorberg

Åh, tyckte lillen ville äta heeela tiden igår vilket inte alls varit vanligt sista veckorna... sen på kvällen insåg jag att de inte producerades tillräckligt med mjölk. Har varit dålig med feber och tydligen kan de påverka. Blev ersättning till nattmålet och nu finns det mjölk igen! Blev rädd att de skulle börja sina då jag verkligen gillar amningstunden! Skönt att han utan problem tar flaska och ersättningen ändå! :)

• CNorberg
    misspethunia skrev 2014-06-20 05:18:26 följande:
    Glad och solig midsommar till er alla önskar jag och Olivia!! ð??»ð??»ð??»

Detsamma från mig och Theodor! :)
  • CNorberg
    garin skrev 2014-06-19 14:43:31 följande:
    Noah sov förvrigt 7 timmar i natt, åt i 20 min och sov i nästan 2 timmar till (till kl 7...) jag fick dock inte mer än någon timme i stöten. Säker på att han var vaken kl 02.30 men somnade om. Verkar dock som han sov väldigt oroligt därefter och jag vaknade varje timme sen, förmodligen av diverse ljud från honom.. Vi samdover förresten, och sambon får ta soffan i vardagsrummet. Hur gör ni andra? Vi har gjort väldigt olika, från början sov han i sin egen säng, ibland i nestet och ibland i nestet i sin säng liksom. Får tyvärr inte plats med både mig, sambo och babynest i vår säng. Men nu ligger lilleman bara rakt upp och och ner i sängen på min sida :)

Skönt att han har börjat sova ordentligt på natten lilla noah, men förstår om du har svårt att slappna av. Jag vaknar ofta till vid minsta rörelse av lillen och han grejar på en del trots att han sover! Min man däremot sover sig igenom det

Vi samsover större delen av natten, theo trivs bäst nära och är även otroligt svårflyttad så gör det nog lite för vår egen del också så vi får nån sömn, hehe :) tror de kommer gå bra ändå att vänja av dem, min svärmor samsov bra länge med karlns lillebror just för att han behövde det, måste ju lyssna på barnet!
  • CNorberg

Har verkligen en bebbe som är 12-veckorsgrinig. Både igår och idag har de varit antingen bära runt i famnen eller ligga och snutta på mamma som gäller. Svårt att somna och skriker utan anledning.. well, bara hoppas att de går över snart!

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet