Inlägg från: CNorberg |Visa alla inlägg
  • CNorberg

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

kerstinsmide skrev 2014-05-17 21:03:03 följande:

Ja. Alltså jag visste ju att det skulle bli jobbigt för bonusen men att mamman inte förstår det är ju helt knäppt. Så blir ju de flesta barn när de får ett syskon
    Ja precis... avundsjuka för storasyskon är man ju som inställd på!  får hoppas mamman "mognar" på sig lite också så kanske det växer bort även där :)
  • CNorberg
    Bumblebee92 skrev 2014-05-21 22:38:02 följande:
    Det är mysigt med barn. Joline skrek lite, och sambon kunde inte riktigt få tröst på henne medans jag stog i duschen. "Hon är hungrig" betyder tydligen alla skrik i sambons öron haha. Antar att det är fler karlar som tänker så. Säger åt han att hon åt för ca en timme sen, hon är nog inte hungrig, hon vill väl kanske vara mysa. Men de hjälpte typ inte så han börjar förbereda mat. Men så kommer jag ut ur duschen, tar jollan och går till sängen så får hon ligga på mitt bröst med nappen. Och Gud vad nöjd hon blev! Ligger och snuttar på sin napp och stirrar ut i tomma intet, hur lugn och fin som helst. :) men nu börjar det nig hungra lite i magen på henne. Men så mysigt att ha bebis på sitt bröst. Hon i blöja och jag i trosor :)
    Haha, precis så tänker min karl med!
    Och nä. mysigare finns väl inte än när man ligger så där nära och ser hur nöjd dem är!
  • CNorberg
    Dixiechick skrev 2014-05-26 23:27:31 följande:
    Har köpt en bärsjal (tricot slen) och har provat den en gång. Tyckte det blev jättetjafsigt att få ihop det. När jag väl fått i skrutten så var den inte tajt på rätt ställe. Hur går det för er som har sjalar? Funkar de bra? Knöligt i början? Funderar nästan på om jag kanske trivs bättre med en bärsele istället.

Några tankar kring bärselar?

Kram på er!!
    Vi köpte den ergonomiska selen Manduca och både jag och mannen älskar den, lätt att sätta på och ta av och lillen somnar gott! :)
  • CNorberg
    ninawest skrev 2014-05-26 20:41:40 följande:
    Någon mer som har en bebis som inte vill sova i sin säng? Våran dotter sover i nästet mellan oss i sängen men gråter även där väldigt mycket. Tips mottages gärna! :)
    Våran kille sover första passet på natten i egen säng men sen är det kört!  Har försökt lagt honom där under dagarna någon gång också men han gillar verkligen inte att behöva sova själv, vaknar på någon minut...  de flesta i min omgivning säger att de går över efter någon månad då de landat lite mer i livet så får väl hoppas på det... även om det är mysigt å! :)
  • CNorberg

Dags för BVC och doktorsbesök idag!  .. dryga sju veckor nu lillhjärtat, vad tiden går fort! Glad

• CNorberg
    kerstinsmide skrev 2014-05-28 16:45:24 följande:
    Enlängtan: jag brukar klä henne i lånärmad body och byxor samt strumpor och mössa :) sen har jag filtar på som man kan ta av, typ "lager på lager" om temperaturen skulle skifta :)
    Det är nog ungefär samma här,  försöker ha på ordentligt men känner jag att han är väldigt varm har det blivit kortärmad body.... tror dock det var varmare och vindstilla den dagen :)  men håller med om att det är svårt...
  • CNorberg
    kerstinsmide skrev 2014-05-28 16:50:29 följande:
    Idag hade vi besök av 1 dag äldre Katja :) jag och hennes mamma har alltid varit en dag efter varandra. BF var 16 för henne och 17e för mig sen så blev hon inlagd för havandeskaps förgiftning den 20e och jag för samma den 21a. Sen blev hon ogångsatt den 21a och fick Katja den 22a och jag blev igpngsatt den 22a och fick Liv den 23e ;) samt att vi gick på samma föräldragrupp!
    Kul med någon så nära i ålder, vad roligt barnen ska ha sen när de blir lite äldre Glad
  • CNorberg

Ser att ni pratat mycket om sömnen och vi har ju också haft väldigt dåligt av den varan första tiden men nu, nu senaste veckan har han sovit första sovpasset i sin egen säng mellan 3-4h, sen vaknat typ varje men jag har varit så lycklig över sammanhängande sömn att ingenting gjort något sen! Och så inatt toppade allt, somnade i egen säng elva och sov till fyra, 5h!!!! Sen åt vi och drog oss till sex! Jag känner mig sjukt lättad och hoppas det håller i sig, njuter så mycket mer av dagarna nu!

Hoppas verkligen att fler av er som har det kämpigt får lite ljus i tunneln snart! ?

• CNorberg
    vår sommar skrev 2014-06-04 03:42:25 följande:
    Är det flera bebisar som bökar mycket innan de somnar in ordentligt?

Lilleman bökar som en tok och slår med armarna och river sig i ögonen. (Ser nästan ut som han försöker klia sig i ögonen)

Det är typ precis när han somnat in och att han inte hittar rätta sovställningen.

Vågar ju inte lämna han ut sikte för är så rädd att han ska klösa sig i ögonen så det ger skada.

Snälla säg att någon annan också varit med om det och att det bara är en fas som går över.

Vår skrutt har också bökat mycket innan sömn och även precis innan han vaknar men det har blivit lite mindre nu när han sover mer och förmodligen bättre. Men fortfarande mycket bök och flygande armar på dagarna. Han rev sig en del förut men vi har försökt fila naglarna ordentligt så blev det bättre!
  • CNorberg
    Mamma2014 skrev 2014-06-08 18:45:38 följande:
    Imorgon är det mamma och bebis picknick i humlegården i Stockholm runt 12 tiden. Är det någon här som ska dit? :)
    Ja det lät verkligen trevligt, kul initiativ ju! .. men ja, 40 mil bort här
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet