Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Det visade sig att han föddes med ett hål i lungan.

Så vi låg på neo iva i 8dagar,fick förklarat på iva att det kan varit pga den långa och påfrestande förslossningen men de visste inte, men att de sa att om jag hade blivit snittad direkt den första läkaren annade oro så hade inte varken jag eller Alfred varit så medtagna efteråt.

Jag har inte bestämmt hur jag vill göra än, skulle gärna vilja prova en vaginal förslossning men isåfall vill jag ha en garanti på att om det är minsta avvikelse eller om det typ drar över mer än 12 timmar så vill jag ha snitt.

Får jag ingen sån garanti så vill jag ha snitt, för OM den här bäbisen också föds med hål i lungan så kommer jag ju bli ensam på iva med bäbis eftersom emil kommer behöva vara hemma med alfred. (Har 7 min till bb)Och då orkar jag inte ha en 27timmars förlossning i ryggsäcken på det.

• vår sommar

Jag tycker det är förvånadsvärt att man blir så lugn med andra graviditeten.

Med A gick jag på helspänn, googlade allt och nojjade för minsta lilla. Nu är jag som en filbunke, äter medium kött om jag känner för det, slank även ner lite gravad lax på midsommar. Och jag är så himla fridfullt lugn nu. Kanske för att man inte får så mycket pekpinnar på sig denna gång. Vet inte men är himla gött iallafall.

Har rul nästa fredag men ska inte kolla kön, jag är lite sugen på det men sambon vill inte.

Ska ni kolla vad det blir?

• vår sommar

Åååå igår kände jag en spark så väl att jag kubde känna den utanför magen

Va magiskt det är <3

• vår sommar
    Enlängtan skrev 2016-07-03 11:38:32 följande:

Vad kul när man börjar känna av den lilla/e :) Här är det nog ett tag kvar tills dess.

Ska ringa till veckan och se om det går att boka tidigt ul privat (läkaren som brukade göra det har pensionerats så vet inte om de har kvar den möjligheten längre) men hoppas det, hade varit kul att få en tjuvkik :)

Ja har ju fått varit och kollat två gång
  • vår sommar

Två gånger, en gång i vecka 6 eftersom jag har haft x, och en gång i vecka 13. Skulle nog expoderat om jag hade varit tvungen att vänta ända till rul.

• vår sommar
    Fidelisen skrev 2016-07-15 07:43:45 följande:

Håller nu tummarna för att vi slipper ännu ett missfall.

Ååå grattis ????
  • vår sommar
    vår sommar skrev 2016-07-15 21:16:34 följande:

Ååå grattis ????

Skulle såklart vara en glad gubbe istället för ???
  • vår sommar
    LyCKa55 skrev 2016-07-15 12:25:36 följande:

Aha okej, synd att det inte gick. Är en jobbig väntan.

Skönt att du mår bättre. Det är så jobbigt även med tröttheten faktiskt. Men att må illa är värst tycker jag .

Jag har också gått upp ungefär så mycket. Gick inte upp mer än 14kg med Sixten så jag hoppas inte det blir mycket värre nu. Men motion är det dåligt med. Dels pga tid men mest för att jag länge har haft ont o problem med ett knä

Jag gick upp 35 med A. Alltså stackars min kropp, än så länge har jag bara gått upp 2,8 och hoppas hoppas inte jag samlar så mycket vatten som förra gången.
  • vår sommar
    LyCKa55 skrev 2016-07-15 22:05:13 följande:

Oj! Det va en del. Jag trodde jag skulle gå upp jättemycket sist men icke. Som tur var. Har lätt att gå upp annars

Vilken vecka är du i? Gjort RUL?

Är i 20+3 gjorde rul förra veckan, såg bra ut och stannade kvar på samma datum, 30 november.

Kom in i en riktig boa period efter rul för nu känns det så verkligt, har varit på vinden och hämtat bebis kläder som jag kan sotera och så på semestern sen.
  • vår sommar
    Enlängtan skrev 2016-07-15 22:18:57 följande:

Jag gick också upp över 30 kg med pigan och det blev hög belastning med mycket foglossning (även om jag var så jäkla envis så körde ju på som vanligt förutom att jag flåsa mer och gick riktigt långsamt X) ) så försöker verkligen att göra det jag kan för att få en mindre viktuppgång :)

Vägde 7 kg mer när jag startade graviditeten med M jämfört med nu så bara det kommer nog förhoppningsvis att ge mycket och än kan jag springa och köra crossfit, kommer dock inte gå på crossfit-pass från vecka 20 för då ska man börja i i undvika övningar med mycket buktryck, hopp och tunga lyft över huvudet men tänkte köra styrka själv på gym :)

Du är ju så himla duktig med träning. Blir alltid så impad när jag ser dina rundor på insta. :) jag började på vattengympa från vecka 11 och försöker komma iväg 2 gånger i veckan. Är jätteskönt så fattar inte att jag inte gjort det tidigare.
  • vår sommar

Imorrn ska jag på möte med spec. Mödravården angående min förlossning, känner mig så kluven i vad jag vill, och vad jag kan begära.

Känner mig nervös och stressad.

Har ni börjat fundera och planera era förlossningar? Jag har mest skutit på det då jag mår dåligt av att tänka på det med nu måste jag ju ta tag i det.

Jag vill nog inte ha snitt, men jag vill inte ha den hemska förlossningen jag hade sist, bästa skulle ju vara att få ett tillväxtultraljud för att se bebisens storlek (då A vägde 4500 och vill undvika att föda en 5kg bebis) i slutet där och om bebis är redo och jag är redo och inte den är för stor så kan man kanske bli igångsatt? Och vid en ev för långdragen förlossning kan ha nån slags kejsarsnitts garanti.

Antar att man inte kan få det så serverat på silverfat men det vore ju det fina.

Får se vad de säger imorrn men skönt att kunna bubbla ur sig hos er.

• vår sommar

Nu är mötet klart och fick träffa en jätte bra läkare som mer eller mindre hade gjort färdigt en plan för mig.

Han rekomenderade att inte föda vaginalt då det med största sannolikhet kommer att bli detsamma som förra gången så det han hade som var:

Jag ska absolut inte gå över tiden så det blir

planerat snitt ca 5 dagar innan bf och skulle det ev. Dra igång tidigare så kunde jag få försöka om jag ville då ioch med att då är ju kroppen ev redo tyckte han.

Blir även ett tillväxt ultraljud i vecka 34.

Känner mig trygg och säker med den planen.

• vår sommar
    Fidelisen skrev 2016-08-06 19:50:09 följande:

Ännu inga blödningar.

Försökte, pga min historik, få ett tidigt vul men fick kalla handen. På gyn sa de till mig att söka psykologhjälp för min rädsla.

Har ju bokat privat i Uppsala ist, den 18 augusti får vi se om det ser bra eller mindre bra ut.

Hur har det gått för dej? Har ni varit iväg på ultraljud? Håller tummarna för att allt går som det ska.
  • vår sommar
    LyCKa55 skrev 2016-08-16 20:21:14 följande:

Härligt att det blev så bra.

Själv tänker jag på försra förlossningen som hemsk men den gick att genomlida. Om det inte vore för att jag sprack en del i mellangården och jag har hört att det kan bli värre så hade jag nog kört på vanlig förlossning utab tvekan. Sen är det ju det här med att jag har GBS som är nån infektion som kan smitta bebisen vid vaginal förlossning o ge lite otrevliga följdsjukdomar som lunginflammation och blodförgiftning. Känns ju mindre kul. Så jag ska gå på nåt sånt där aurora-möte jag med. Vill nästan ha snitt faktiskt. Men jag tror de vill få in mig på vaginal förlossning ändå. Man får ju typ aldrig snitt om det funkat första gången med vanligt

Hoppas du får som du önskar, är det en aurora som ska vara med på en ev. Förlossning oxå?
  • vår sommar
    Fidelisen skrev 2016-08-26 15:22:05 följande:

Var på ultraljud i uppsala. Min beräkning var 8+6 och sen mättes till 8+4. Ingen diff jag stressas över.

Nu bör jag vara i vecka 9+5

Å va skönt att det såg bra ut. Mår du bra annars?
  • vår sommar
    LyCKa55 skrev 2016-08-29 20:36:19 följande:

Hur menar du? Heter det inte typ doula om man har med nån på förlossningen. Aurora är väl bara samtalen man kan ha för skräck osv innan

Jaha, har ingen aning faktiskt, hehe.
  • vår sommar
    Enlängtan skrev 2016-09-13 22:27:46 följande:

Varit på ultraljud idag och allt såg bra ut :) blev flyttad från 29/1 till 2/2, hade hoppats på åt andra hållet men bebis kommer ju när bebis kommer så egentligen spelar det ju ingen roll ;P

Verkar som att det är en lillasyster som gömmer sig där inne <3

Å va skönt att allt såg bra ut.

Hur va det nu igen? Blev du snittad med M? Hur har du tänkt göra denna gång?
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet