Eveluskan skrev 2014-12-15 21:08:35 följande:
Haha. Jag visste inte ens att det var skillnad men så bor jag i Västmanland också. Jag tror nog inte att du behöver vara så värst orolig att Sebbe inte får i sig rätt prylar, du har ju värsta grymma kollen ju. Önskar att jag hade din passion för mat.
Påtal om mat allesammans, min Bastian matvägrar just nu. Efter att vi var magsjuka för tre veckor sedan så vill han inte äta. Smörgåsar, rån, majskrokar och fruktklämmisar äter han gärna men ingenting annat. Han blir tokförbannad när vi försöker ge honom mat. Vi har provat att köra mer plockmat så han kan få "leka" i sig maten och då försöka göra ätandet till något positivt. Vi har även provat helt åt andra håller med super mixat, nästan som soppa. Men han bara vägrar och får vi väl i någon sked så kväljer han tills han kräks.
Finns det möjligtvis någon där ute med några tips?
Jag har ju haft en liten matvägre här och det här funkar bäst för oss när inget passar lilla chefen:
- Plockmat smörgås, potatis, broccoli och ägg
- Låter han kleta hej vild med maten så han själv kan äta och så matar jag honom samtidigt.
- Sätter på babblarna så han kan se nått annat
- Har musik på, har gjort en egen Spotify lista till han så vi sjunger samtidigt
- det senaste är han vill mata mej, så vi sitter och matar varann