Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

elyse skrev 2014-11-13 08:57:23 följande:

Kryper några av era? 

Alfred kryper inte men står i krypställning och typ gungar/kastar sig fram. Han har fattat tekniken med benen men inte med armarna än. Är sjukt kul att se när han står och spinner mef benen
  • vår sommar

Fast då kan inte han sitta själv än. Tror inte han har tålamod att försöka lära sig än.

• vår sommar
    garin skrev 2014-11-16 13:03:49 följande:

Tålamodet har varit bättre...

Först 2 veckors förkylning som avslutades med bihåleinflammation, sen frisk i typ en vecka, opererade sedan ut en visdomstand i måndags som jag enbart kan döva med alvedon som inte biter på mig ens för lite vanlig huvudvärk (nåja, tar en ipren/dygn och det på kvällen då jag vanligtvis har ett 10 timmars amningsuppehåll) så har såklart Noah blivit förkyld och extrastökig, började i fredags. Och i morse när man blir väckt är det givetvis med en svidande hals och kran till näsa... Huvud som dunkar och feberkänsla.

SKJUT MIG säger jag.

Usch och fy.. Styrke kramar till er
  • vår sommar

Nån fler bebisar som nyper er. Alfred har börjat nypa mig när han blir trött/sur/grinig.

Hellst tar han tag i skinnet under mitt öga och drar så jag blir skogs tokig. Och så nyper han mig på halsen. Där är det ju oxå sjukt tun hud så jag skriker ju oftast aj av ren reflex för det kommer oftast väldigt oplanerat och snabb är han. Usch för dessa ovanor de lägger till med.

• vår sommar

Nu är vår lägenhet såld. Pappren påskrivna Och klart. Nu är det bara att organisera detta i flyttkartonger.

• vår sommar
    Fidelisen skrev 2014-11-19 12:10:42 följande:

Jag blir lite orolig över hur ofta lillan sover om dagarna.

I morse vaknade hon till vid 7.30, somnade snabbt om och sov till 8.45.

sedan somnade hon igen strax innan 10 och sov till 10.45.

Nu somnade hon precis igen :-/

Iof hade hon svårt att somna natten till måndag och natten till idag. Igår somnade hon efter klockan 23. Hon tog två kortare tupplurar mellan 19.30 och 23.

Håller hon på och får tänder? En kompis bebis sov mycket innan han fick tänder. Han va aldrig arg eller febrig, bara trött och sov massor. Sen kom tanden och han blev piggare.

Tror inte du behöver oroa dig

Men vet hur det är när man börjat noja över nått så får man det inte hur skallen. Så är det för mej iallafall.
  • vår sommar

Idag har det lossnat för oss när det gäller vällingen.. En hel flaska sög han i sig. 230ml. Men slapp inte undan nattamningen ändå men shit vilken seger det känns som. Nu ska bara maten komma igång. Men va på extra koll för att vi inte får i han nån mat och han vägde 9kg och va 74 lång på sin 7 månaders dag. Ett halv kilo och 2cm på en månad så det verkar inte gå nån nöd på han iallafall. Känns iallafall som jag precis vunnit en miljon iochmed att vi fick i han så mycket välling.

Tack ni underbara mammor för erat stöd när man behöver er. Ni känns verkligen som en bonus familj.

• vår sommar
    Enlängtan skrev 2014-11-23 09:48:41 följande:

Jag måste "gråta ut" litegrann.

Alltså, jag vet inte ens vart jag ska börja men jag HATAR i princip min sambo nu - låter kanske hemskt men jag är så jävla trött på honom.

Hade jag vetat att det skulle bli såhär hade jag varken köpt hus eller skaffat barn med honom, missförstå mig rätt jag ångrar inte pigan för en sekund hon är min största kärlek och utan henne hade mitt liv varit grått.

Förra veckan var jag och Pigan sjuka, förkylda/snoriga/hostiga och jag hade sprängande huvudvärk och jag skötte pigan som vanligt. I veckan började sambon bi förkyld och sen kommer hans standardreplik "host host jag är så hiiiiiimla sjuk och feber har jag också, jag känner det" bad han kolla tempen och det var ingen feber då, dagen efteråt fick han dock det - så han orkade inte göra nånting.

Jag har lagat mat/bakat/städat fast vi varit hängiga och detsamma har jag fått göra i veckan.

Pigan fick ju feber igår natt och jag tog henne (som vanligt) den natten, hela dagen igår och även inatt och nu på morgonen hör jag att han kliver upp före mig (sover i separata rum, annars får jag noll plats i sängen och därmed noll sömn) och pigan är vaken så ber han ta henne efter att jag tempat, gett alvedon och bytt blöja och säger att hon behöver få lite att äta och något att dricka då svarar sambon att han måste få äta först. Jag anser att de små går först för de förstår inte vad "vänta" är och så menar han att jag ska roa henne tills han ätit klar, själv får jag nästan aldrig äta utan ett barn i närheten och kan inte se varför han inte kunde ge pigan lite puré och vatten samtidigt som han äter?!

Efter tjat hämtar han pigan och jag tror jag ska få sova en stund men nej då sätter han henne i gåstolen och ger han henne en leksak som låter och spelar (högt) så jag inte kan sova iaf...

Jag blir förbannad och sen brakar 3:je världskriget lös - tycker det är så jävla fruktansvärt respektlöst att aldrig ge mig möjlighet till återhämtning, helt ärligt jag får inte ens duscha utan att han kommer in på toa med pigan. Jag funderar seriöst på att försöka hitta annat boende dock har vi sån grym bostadsbrist här så det är omöjligt, jag vill inte att pigan ska behöva höra bråk och ha en mamma som är arg hela tiden för att hon få plocka och fixa när jättebebisen i huset inte orkar eller inte fattar att göra saker.

Matade pigan själv istället (som vanligt) och nu vilar hon en stund, 39 graders feber på morgonen huvva

Förlåt att jag spyr galla här, men har ingen annan jag kan anförtro det här åt.

Du underbara starka mamma.

Känner också igen mig i vad du skriver, även fast det inte är knackigt men gubben här är förjävla bortskämd. Beror väll på amningen. Så blir det fler barn ska det del ammas mest för att han ska/kan bli mera del aktig.

När vi blir sådär osams så brukar jag aldrig få ur mig allt. Så har satt mej och skrivit ner allt efteråt varför jag är arg. Sen tar vi upp det när vi lugnat oss och det funkar för oss. Mina lappar brukar oftast bestå av dessa punkter

- Avlasstning

- Städning

- Att han inte lyssnar

- Tar mig förgivet

Glöm inte att din lilla piga inte kunnat fått en bättre mamma än just du.

All styrka till dig min vän <3
  • vår sommar

Nu har det ÄNTLIGEN lossnat med maten för alfred.

Han vägrar fortfarande gröt och fruktpure men han vill ha mat. 1/2 burk på lunch och 1/2 burk på eftermiddagen. Underbart att det börjar falla på plats.

Vet att ni har skrivit mycket om era mat schema och så. Men är en 1/2 burk lagom portion tror ni? Tänkte mest om jag med gott samvete inte behöver erbjuda bröstet efter. Han tar ju bröstet men vet inte om det är för att han är mer hungrig eller om det mest är ett bekvämt insomnings sätt för han.

Skulle va så skönt att ge han mat och sen gå ut och gå och försöka få han att somna där. (nu sover han ju mestadels på mig dagtid)

Hur äter era hjärtegryn?

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet