Pengar till tonåring som börjat röka?
Jag började röka som 17-åring, och blev påkommen med det också. Mina föräldrar blev extra stränga med att jag fick fråga efter pengar till alla saker jag ville göra, och jag är imponerad över att de inte fattade grejen med att jag plötsligt skulle käka pizza, ha filmkväll eller fika betydligt oftare efter det. På den tiden räckte det ju med ett paket i veckan, så dyrt blev det inte. Det blev betydligt jävligare när jag flyttade hemifrån och hade egen fast inkomst. Plötsligt var man istället uppe i ett paket om dagen, och det var ju inte speciellt roliga utgifter längre..
Jag personligen tror att hon lär sig mer av att själv få pröjsa för sina cigaretter. För att tvinga henne till att sluta kommer inte leda någon vart. Hon lär bara bli jävligt kreativ med att hitta olika ställen att tjuvröka på.
Däremot borde du INTE betala för det som studiebidraget egentligen skall gå till bara för att hon röker upp sina pengar. Hon borde själv istället avgöra om det är viktigast med kläder och prylar eller att puffa och lukta apa.