Löshåret kliar så jag blir tokig, HJÄLP?
Nu ska jag berätta några saker för dig som jag tycker du ska behöva höra.
När man går till en frisörelev så har DU ett eget ansvar. Alltid med risker, och DU måste vara förberedd på att det kanske inte blir som du vill, eller att du blir bemött på ett proffessionellt sätt. Hon övar sig fortfarande, och ni gör varandra en tjänst. Du får ditt hår till ett billigare pris, och hon får erfarenhet.
Det du ska göra nu är att ringa henne och fråga, så kan hon fråga en lärare. Du ska inte vara arg på henne, för detta är DITT ansvar.
Löshåret kliar för att du använder ett billigt shampo som dels luckrar upp limmet i tejpen, och som även inte rengör ordentligt. Sedan kan det också vara så att du slarvar med tvätten. Det är mycket viktigt att du rengör mellan ALLA fästerna och även sköljer ordentligt. Det får inte vara minsta shampo kvar.
Det är även VIKTIGT att du torkar fästerna med fön, för annars ligger allt där och mögglar mot din hud för att det aldrig torkar, och huden blir irriterad och kliar.
Att löshåret är trassligt beror på att det är dålig kvalitet. Hjälper också om du fönar håret slätt varje gång du duschat, eftersom alla löshår är lite vågiga.
Så:
1. köp bra schampo från frisörsalong
2. tvätta ordentligt och skölj ordentligt.
3. föna håret torrt varje gång du duschat.