Inlägg från: Anonym (Pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pappa)

barnets efternamn!??!

Jag har fått höra genom bekanta att mitt ex ska gifta sig i sommar. Skit kul. Jag bryr mig inte. Efternamnet på ungen kan de bli mannens ? Alltså de ska ta mannens namn ska min unge också byta då? Kan de göra de utan att kontakta mig?

Jag har ingen kontakt med ungen, har aldrig haft. De har ett eget gemensamt barn och min ser han som en pappa antar jag. Mamman har ensamvårdnad och barnet har hennes efternamn nu men kan de bestämma över huvudet på mig vad fan min unge ska heta?! Tänk om jag skulle vilja träffa ungen i framtiden ska den heta som den jävla gubben då?!

Min polare sa att hon nog kunde göra som hon vill den jävla fittan men jag har väl något att skriva under och vägra gå med på? Jag tror ungen blir 5 eller 6 i år så ingen 12åring som får bestämma själv utan vi föräldrar får ju bestämma åt ungen.

• Svar på tråden barnets efternamn!??!
  • Anonym (Pappa)

Barnet är född -08 men jag orkade inte räkna! Jag vill inte träffa barnet om de bara kan byta utan att fråga mig är de så konstigt? Skulle ni vilja att era ungar hade andras efternamn?!?? Det är exets fel att jag inte vill veta av ungen!! Jag ville ta hem barnet när de kom hem från bb men inte ens de fick jag!! Jag tycker mamman borde ringa mig och jag funderar på att kontakta familjerätten så hon inte kan byta efternamn på ungen! Vad kommer de kräva av mig? Jag har faktiskt inte tid att lära känna ungen som polarn säger att jag kommer bli tvungen till. Varför kan man inte bara ta hem sitt eget barn? Hon är mitt kött och blod inte hans!!

• Anonym (Pappa)

Nej jag skojar inte men de är väl en väckarklocka som börjat ringa i mig. Det känns som om jag kommer förlora mitt barn när de gifter sig :(

• Anonym (Pappa)

Finns det inget jag kan göra för att förhindra att de byter efternamn på ungen? :'/ om jag börjar träffa barnet?

• Anonym (Pappa)

Menar du att jag ska kontakta skatteverket? Tack :)

• Anonym (Pappa)

Jag ringde mamman 7-8 ggr utan något svar. Så när hon väl ringde upp så var jag redan upprörd och började då tyvärr bråka med henne i telefonen :( hon försökte vara så där irriterande pedagogiksk och lugn men de är något som alltid stört mig så de slutade med att hennes jävla gubbe tog över luren och bad mig lugna ner mig!! Så just nu är jag så jävla förbannad att jag brinner vem fan är han att säga till mig vad jag ska göra??! Jag frågade iaf om hon skulle byta namn på ungen och det tänker hon, precis som er här på FL tyckte hon jag varit för frånvarande för att yttra min åsikt. JÄVLA FITTA!! :'@ så nu sitter jag och gråter. Jag bad om att få prata med pojken men hon vägra och sa att han sov ÄR DE SÅ SVÅRT ATT VÄCKA HAN?!?? Jag vill höra han säga att han vill heta som den där jävlabögen men hela samtalet slutade med att de hotade med polisanmälan (jag råkade få ur mig att jag skulle ge mig på exet och hennes gubbe :() & de tyckte även jag kunde kontakta familjerätten om jag ville starta mitt umgänge med grabben fast exet mycke väll vet att jag inte har tid för möten och mini träffar här och där för att lära känna ungen!! Allt känns så jobbigt just nu har dödsångest inför deras jävla brölopp

• Anonym (Pappa)

Jag bryr mig visst men som jag har en hobby som tar all min ledig tid tyvärr. Har bara ledig tid på kvällarna men då sover han juu :/

Jag har tänkt att han kan sova över här när min polare är hos sin flickvän så får jag och sonen lära känna varandra innan han somnar och så men det vägrar ju exet :( hon gör allt för att sabba !

• Anonym (Pappa)

Ja jag betalar underhåll.. jag kan inte sluta på min hobby då jag tävlar i den och behöver den. Jag förstår nu i efterhand att de va dumt att be henne väcka han. Vad menar du om ungen fått påskägg? Inte av mig jag har inte träffat barnet på flera år men det vill jag ändra på nu om mamman beslutar att inte byta namnet.. skrev ett sms till henne igår att jag börjar träffa sonen om hon inte byter hans namn annars ska jag skita i honom i resten av mitt liv!! Hon svara att jag gärna får lära känna honom men att namnbytet är bestämt och hon skrev om hur viktigt de är för honom att känna tillhörighet till sin familj. Jag då?? Vad fan är jag ? Är inte jag familj jag är ju hans pappa!??!

• Anonym (Pappa)

Jag vill ju lära känna barnet men jag måste prioritera tävlingarna och träningen också. Blir inte alls kul om de byter namn så mitt barn heter som hennes gubbe :( fattar ni inte hur jobbig situationen är för MIG! ?

Svar på tråden barnets efternamn!??!