Inlägg från: Anonym (suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suck)

barnets efternamn!??!

Om hon har ensam vårdnad om barnet så tror jag att hon kan byta efternamnet utan att överhuvudtaget kontakta dig.

Men vad spelar det för roll för dig? Du vekar inte bry dig om ditt barn, du vet inte ens exakt hur gammal hon är? Verkar bara va en princip sak för dig. Tänk på det bästa för ditt barn istället!! Att hon får ha samma efternamn som sin mamma, mannen som hon ser som sin pappa och sitt syskon, att inte känna sig utanför i sin egen familj, det är bäst för henne. Ska du sätta dig i mot det för att du KANSKE någon gång i framtiden vill träffa henne och då skulle hennes efternamn ha någon betydelse?

Tänk om, tänk rätt. 

• Anonym (suck)
    Anonym (Pappa) skrev 2014-04-22 22:04:23 följande:
    Jag bryr mig visst men som jag har en hobby som tar all min ledig tid tyvärr. Har bara ledig tid på kvällarna men då sover han juu :/
    Jag har tänkt att han kan sova över här när min polare är hos sin flickvän så får jag och sonen lära känna varandra innan han somnar och så men det vägrar ju exet :( hon gör allt för att sabba !

En hobby som tar all din tid? Okej.. Jag har en dotter på 1,5 år och sen hos föddes så har jag varken gått på toaletten eller tagit en dusch ifred. Så att utöva någonslags hobby är bara att glömma. Ända gången jag är utan henne är när jag jobbar (jobbar natt och då sover hon hemma med pappa) och på dagen när jag kommit hem för att sova (då är hon på dagis). Har jag tur så kan jag få ta 1 promenad/vecka ensam.

Men vet du vad? Jag spenderar med glädje varje minut med henne!

Vill du ha en relation med ditt barn? I så fall så spelar hans efternamn ingen som helst roll. Men du måste börja ta dig tid för att lära känna honom.
    Är du inte intresserad av att sätta din hobby åt sidan och i stället prioritera din son så verkar det som om han redan har en familj som älskar honom.

Men lägg ner att bråka om efternamnet. Hans efternamn skadar inte er relation, det gör du helt på egen hand. Känns som om det har handlar mer om att du vill ge dig på ditt ex än att du bryr dig ett skit om sonen.

Svar på tråden barnets efternamn!??!