• Em83Sa89

Erfarenhet av RMC i Malmö?

Hej! Vi är två tjejer som vill bilda familj och bor i Skåne. Som vi har förstått det så är vägen vi måste gå genom RMC i Malmö. Någon som har erfarenhet av dem? Vi har hört en hel del negativt, även personal på andra klinker har inte talat så gott om dem. Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Erfarenhet av RMC i Malmö?
  • Danisen
    bakabebis skrev 2014-05-15 08:54:18 följande:
    Grattis til er Danisen! Hur många försök och vad för typ av försök gjorde ni?

vi har gjort Ivf med icsi. Första körde vi korta protokollet med menopur, det fick vi avbryta då mina ägg inte blev mogna alls. Andra blev långa protokollet gonal-f, fick ut 4 ägg 1 var moget och befruktades och gjorde ET på dag 2. Det tog sig inte. Så det var till att börja om igen på långa protokollet med gonal-f och en HÖGRE dos, då fick vi ut 16 ägg om jag minns rätt. Gjorde ET dag 5 och nu sitter jag här i v.17 och längtar ihjäl mig till RUL som är den 28 maj. Har 1 ägg i frysen, ett 6 dagars för eventuellt syskon försök. Så 2 st klarade odlingen av 16. Vi har försökt i 2,5 år och äntligen är det vår tur .

Jag hoppas innerligt att det går kanon bra för alla er här inne med. Man får försöka att ha lite is i magen och vara jätte positiv, annars orkar man inte med allt. Kram på er, bara fråga om ni undrar mer
  • bakabebis
    Danisen skrev 2014-05-15 09:30:08 följande:

vi har gjort Ivf med icsi. Första körde vi korta protokollet med menopur, det fick vi avbryta då mina ägg inte blev mogna alls. Andra blev långa protokollet gonal-f, fick ut 4 ägg 1 var moget och befruktades och gjorde ET på dag 2. Det tog sig inte. Så det var till att börja om igen på långa protokollet med gonal-f och en HÖGRE dos, då fick vi ut 16 ägg om jag minns rätt. Gjorde ET dag 5 och nu sitter jag här i v.17 och längtar ihjäl mig till RUL som är den 28 maj. Har 1 ägg i frysen, ett 6 dagars för eventuellt syskon försök. Så 2 st klarade odlingen av 16. Vi har försökt i 2,5 år och äntligen är det vår tur smile1.gif .
    Jag hoppas innerligt att det går kanon bra för alla er här inne med. Man får försöka att ha lite is i magen och vara jätte positiv, annars orkar man inte med allt. Kram på er, bara fråga om ni undrar mer smile1.gif

Det är alltid så roligt att höra om någon som har lyckats :) Is i magen är väl inte det lättaste, sitter just nu och väntar på officiell testdag som är 25/5. En evighet tills dess känns det som.

Lycka till på RUL!
  • Danisen
    bakabebis skrev 2014-05-15 10:04:05 följande:
    Det är alltid så roligt att höra om någon som har lyckats :) Is i magen är väl inte det lättaste, sitter just nu och väntar på officiell testdag som är 25/5. En evighet tills dess känns det som.

Lycka till på RUL!

Nä, det är inte en rolig väntan, låååång som tusan känns den Men försök att tänka positivt det hjälper en att hålla huvudet över ytan. Jag testade faktisk 1 vecka tidigare, visade plus redan då. Men tog inte ut något i förskott innan testdagen. Det vågade jag inte.

Vad har ni gjort för behandling? Hur många ägg o.s.v?

Håller tummarna för er

Tack så mycket.
  • bakabebis
    Danisen skrev 2014-05-15 10:37:55 följande:

Nä, det är inte en rolig väntan, låååång som tusan känns den Men försök att tänka positivt det hjälper en att hålla huvudet över ytan. Jag testade faktisk 1 vecka tidigare, visade plus redan då. Men tog inte ut något i förskott innan testdagen. Det vågade jag inte.
    Vad har ni gjort för behandling? Hur många ägg o.s.v?
    Håller tummarna för er smile1.gif

Tack så mycket.

Verkligen jättelång, vill egentligen testa idag men vet att ovitrellen hade gjort att det kan visa falskt positivt så vi får allt vänta i varje fall till nästa vecka.

Vi har bara gjort en vanlig insemination med hormonstimulering och detta var första försöket. Vi hoppas så klart att det lyckas denna gången, men är vi realistiska så förstår vi ju att det kan ta några gånger.

Vi hoppas på att insemination skall funka för vår del, har hört en hel del som säger att IVF är lite mer slitsamt med tanke på att det är mer hormoner. Hur tyckte ni att det var?
  • Danisen
    bakabebis skrev 2014-05-15 11:14:25 följande:
    Verkligen jättelång, vill egentligen testa idag men vet att ovitrellen hade gjort att det kan visa falskt positivt så vi får allt vänta i varje fall till nästa vecka.

Vi har bara gjort en vanlig insemination med hormonstimulering och detta var första försöket. Vi hoppas så klart att det lyckas denna gången, men är vi realistiska så förstår vi ju att det kan ta några gånger.

Vi hoppas på att insemination skall funka för vår del, har hört en hel del som säger att IVF är lite mer slitsamt med tanke på att det är mer hormoner. Hur tyckte ni att det var?

Jaha okej. Det var ganska kämpigt med alla hormoner, det känner man framförallt såhär i efterhand. Men såklart värt allt man gått igenom . Man klarar mer än vad man tror har jag insett .

Meddela hur det går för er. Kul att följas åt.
  • bakabebis

Hej igen,
    tyvärr dåliga nyheter härifrån, första gången funkade inte. Mensen kom i fredags :(

Positiva nyheter i det hela är att jag ringde RMC i fredags, trots att testdag var i söndags och berättade situationen. Sköterskan var väldigt förstående och tillsammans kom vi fram till att vi kan börja runda 2 direkt, utan att behöva invänta nästa mens :) Så nu har vi ultraljud bokat till den 2a juni och sen blir det troligen insemination senare den veckan.

Har ni andra några uppdateringar?

• Em83Sa89

Vad tråkigt att höra, men skönt att ni fick ny tid så fort för vad jag förstått är väntan värst. Nu håller vi tummar och tår för att det lyckas denna gång :)

Vi har precis fått tillbaka svaret från cellprovet så nu kan vi skicka in papperna, sen får vi vänta och se :) tack för uppdateringen! :)

bakabebis skrev 2014-05-26 12:45:08 följande:
    Hej igen,

tyvärr dåliga nyheter härifrån, första gången funkade inte. Mensen kom i fredags :(

Positiva nyheter i det hela är att jag ringde RMC i fredags, trots att testdag var i söndags och berättade situationen. Sköterskan var väldigt förstående och tillsammans kom vi fram till att vi kan börja runda 2 direkt, utan att behöva invänta nästa mens :) Så nu har vi ultraljud bokat till den 2a juni och sen blir det troligen insemination senare den veckan.

Har ni andra några uppdateringar?

• bakabebis

Sådär, nu har vi gjort insemination nummer 2. Känns som att allt gick mycket snabbare denna gången, får hoppas att det går snabbt till testdag då oxå 😀 det kändes ändå bra denna gången, nu visste man ju vad som skulle hända. Skönt var oxå att det var Emir på RMC som gjorde inseminationen, han är den vi tycker har varit bäst. Han är avslappnad och kan skoja till det, samtidigt som det känns som att han är noggrann. Har inte ni någotsånär spännande uppdatering?

• Em83Sa89

Då hoppas vi att det lyckas denna gången :)

Vi har skickat in papperna nu och väntar på svar, får se vad som sägs!

bakabebis skrev 2014-06-04 17:56:14 följande:
    Sådär, nu har vi gjort insemination nummer 2. Känns som att allt gick mycket snabbare denna gången, får hoppas att det går snabbt till testdag då oxå ? det kändes ändå bra denna gången, nu visste man ju vad som skulle hända. Skönt var oxå att det var Emir på RMC som gjorde inseminationen, han är den vi tycker har varit bäst. Han är avslappnad och kan skoja till det, samtidigt som det känns som att han är noggrann. Har inte ni någotsånär spännande uppdatering?

• bakabebis

Hej igen,
    tiden fram till i söndags gick faktiskt mycket snabbare än förra gången. Men i söndags kväll fick det bli ett test. Där var ett väldigt väldigt svagt streck, men både jag och Frun såg det. Vågade väl inte riktigt hoppas fullt ut då, men idag såg det ut som på bilden och nu kan vi ju vara helt säkra på att vi är gravida. Nu hoppas vi bara på att den lill* där inne håller sig kvar till februari Glad

Ni får gärna hålla oss uppdaterade med hur det går för er!

• Danisen
    bakabebis skrev 2014-06-17 08:03:19 följande:
    Hej igen,

tiden fram till i söndags gick faktiskt mycket snabbare än förra gången. Men i söndags kväll fick det bli ett test. Där var ett väldigt väldigt svagt streck, men både jag och Frun såg det. Vågade väl inte riktigt hoppas fullt ut då, men idag såg det ut som på bilden och nu kan vi ju vara helt säkra på att vi är gravida. Nu hoppas vi bara på att den lill* där inne håller sig kvar till februari

Ååh så roligt för er. Stort grattis det kommer att gå bra.

Jag går in i v.21 imorgon, kan inte fatta det
  • Em83Sa89

Grattis! :) vad roligt!! Hoppas allt går bra nu!

bakabebis skrev 2014-06-17 08:03:19 följande:
    Hej igen,

tiden fram till i söndags gick faktiskt mycket snabbare än förra gången. Men i söndags kväll fick det bli ett test. Där var ett väldigt väldigt svagt streck, men både jag och Frun såg det. Vågade väl inte riktigt hoppas fullt ut då, men idag såg det ut som på bilden och nu kan vi ju vara helt säkra på att vi är gravida. Nu hoppas vi bara på att den lill* där inne håller sig kvar till februari

• bakabebis
    Em83Sa89 skrev 2014-09-23 19:27:57 följande:

Hej!! Var ett tag sen nu så tänkte bara höra hur det går för er? :)

Hej!
    Tyvärr så fanns där inget levande foster när vi var på ultraljud första gången, utan det hade stannat av. Nu har vi hunnit smälta allt och ska snart köra igång runda 3.. hoppas på 3e gången gillt. Hur går det för er?
Svar på tråden Erfarenhet av RMC i Malmö?