Inlägg från: athanatos |Visa alla inlägg
  • athanatos

Hur länge kan en förundersökning hålla på egentligen?

Det kan ta lite tid, jag skulle att det drar igång om några månader. I höst är det garanterat helt över.
    Du får antagligen böter och skadestånd om du inte är straffad sen tidigare, du kommer troligtvis att få göra en liten sinnesundersökning också.

• athanatos
    MedlemFV skrev 2014-04-18 22:40:42 följande:
    Böter & skadestånd?

Sinnesundersökning? Men jag har ju redan bevis. Ett läkarintyg att jag behöver hjälp. Dessutom har jag faktiskt försökt söka hjälp innan detta skedde. Men tyvärr så vart det lite krångel i psykvården. Jag kanske också bör dra ut sådana papper också?

Hur kraftiga böter och skadestånd tror du jag får?

Jag har inte så mycket pengar, och skulle må ännu sämre om jag betalar en hel del. Det rör sig om två personer som har varit mina offer.

Tror du att läkarintyg hjälper mot böter och skadestånd?

Tack på förhand!
    Ja böter och skadestånd känns rimligast, skulle det bli fängelse så blir det villkorligt.
    En liten sinnesundersökning är vanligt när det rör sig om sådana brott. Men om det visar sig att du mådde dåligt när brottet skedde så kan du bli dömd till vård.
    Hur mycket du kommer få betala beror på vad du har för inkomst, men det blir inte så mycket oavsett. Skadestånden blir låga. Men om du nu mår dåligt och är i behov av vård så är det troligare att du döms till det.
Svar på tråden Hur länge kan en förundersökning hålla på egentligen?