Inlägg från: Anonym (Pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pappa)

Dottern på 6 år vill bo hos pappan.

Dottern på 6 år har ända sedan hon varit 3 velat bo hos mig, men det har inte gått eftersom att hon gått på förskola där hon bor, jag har inte haft någon egen lägenhet eller ekonomiska förutsättningar för det trots att jag velat. Mamman har sagt att hon ej får bo hos mig pga dagiset.

Nu är hon i alla fall 6 år, går på förskoleklass. Mamman säger att hon ska flytta med dottern och nya pojkvännen och byta skola på dottern, något hon var emot förut när jag frågade om det, nåja, jag sa att jag inte ska stå i vägen för det.

På sistone har dottern betett sig väldigt dåligt hos mamman, som mamman berättade för mig. Slåss, sparkas, svär, rymmer och beter sig argt. Hon är inte så hos sin mormor som är hennes favorit, och hon är inte så hos mig.

Dottern kom hit nyligen och i hennes ryggsäck med kläder hade 4 av 7 plagg stora hål och ena tröjan hade hela halsringen gått av. Mamman har ej råd att köpa kläder och har dessutom lite pengar att leva på i början av månaden enligt henne. Nu har jag köpt kläder till dottern eftersom jag inte ville att hon skulle gå runt i trasiga kläder.

Mamman har sagt att hon inte kan hantera dotterns beteende och att jag ska ha henne längre, jag har haft henne i två veckor och det har gått bra. Har tänkt mycket på om dottern kanske ska bo hos mig istället? Eftersom hon själv säger hela tiden hur gärna hon vill det, och att hon inte mår bra hos mamman, och det har hon ju själv visat. Jag har nu ekonomisk möjlighet att ta hand om henne, egen bostad och jobb mm, mamman går på försörjningsstöd och säger att hon mår psykiskt dåligt. Dottern har sagt att hennes mamma dragit henne i håret, att hon ej hjälper henne med läxorna mm.
    Men, mamman vill inte att dottern bor hos mig, och allra minst vill hon inte förlora barnbidraget.

Har barnet rätt att välja tycker ni? Hur ska vi göra? Jag vill inte att hon ska må såhär..

• Svar på tråden Dottern på 6 år vill bo hos pappan.
  • Anonym (Pappa)

Jag sa till mamman att jag vill också ha dottern hos mig eftersom hon haft henne i 6 år och att under tiden dottern varit hos mig har hon mått bättre och betett sig normalt igen. Mamman säger att jag får ta det med tingsrätten och att jag inte får träffa dottern tills jag ''vunnit''.

Sedan ringde hon upp senare och sa att dottern gråtit efter mig och pratat med sin mormor om att hon vill vara hos pappa och bo här.

Mamman försöker övertala mig att dottern ska få stanna hos henne eftersom att dottern kommer sakna sin bästis Sandra (som har ett väldigt dåligt inflytande på henne, dottern har varit med den här Sandra när sandra ursäkta men.. Slickat någon annan kamrat på könsorganet. Och varit på toa med en annan pojke osv, och jag sa att det inte ens är bra för dottern att umgås med den här tjejen och ännu mindre bo där för HENNES skull.,.

Svar på tråden Dottern på 6 år vill bo hos pappan.