20 årig ADHD son
det är ditt fel du låter honom göra vad han vill . Min bror har ADHD och han är exakt 20 år nu . Han tar inte medicin ?
Ja jag ska inte säga att han är lugn för det är han inte och han är aggressiv ibland och kan höja rösten ( han har också en gång boxat sönder hans dörr, boxat skåp i hans skola osv) men han retar aldrig någon han har respekt för min mamma och pappa.
Han tog studenten för ett år sen och har nu jobbat i 8 månader ,skaffat körkort, köpt bil, han betalar 3000 kr i månaden till mina föräldrar förutom blommorna och tavlor mamma och pappa får, smycken jag och min lilla syster ofta får.Mina föräldrar tills idag säger till honom vad som är rätt och fel , han lyssnar och ibland klagar han på mina föräldrar men slutet av dagen kommer han tillbaka och lyssnar på dem för han vet att dem vill hans bästa.
Jag tycker du borde få honom att förstå att du bryr dig och snälla hota inte honom för när mina föräldrar hota min bror (innan dem fick reda på att han hade ad hd) blev han sjukt förbannad och gjorde dumheter i skolan (då var han 18)