Knall skrev 2014-04-17 09:40:40 följande:
Men handlar det så mycket om att hon ska "godkänna" dig?
Du finns ju redan i barnens liv och det är din sambo som bestämmer.. Hon har ju inget med det att göra eller kan göra något.
Du har aldrig tänkt tanken att hon kanske bara vill lära känna dig för barnens skull? För att veta vem du är?
Jag kan nog tro att man som förälder gärna vill lära känna någon som är en stor del av barnens liv..
Själv har jag haft turen att barnens mamma är en supergo människa! Vi umgås privat bara vi två samt tillsammans med pappan och barnen.
Min roll är att vara en extra vuxen som ger kärlek, engagemang och uppfostran tillsammans med de biologiska föräldrarna.
Jag tar lika mycket ansvar och beslut om barnen som de och det är ett gemensamt beslut oss tre imellan.
Föräldrarna engagerar mig i frågor som rör barnen vare sig det gäller skola, vård och vardag.
Jag väljer själv hur mycket jag orkar med och vill, det är aldrig några diskussioner kring det.
Jag vill själv ha barn, men vet inte om jag kan få, och det är inte heller något jag ska känna mig "orolig" för om det sker.
Du verkar ha det hur bra som helst med barnens bio! Vilken tur!!! Jag önskar att jag också skulle kunna ha det i framtiden.
Nej, min sambo har ju valt mig av en anledning och skulle inte jag vara "bra nog" så skulle han inte tillåtit mig att vara tillsammans med hans barn. På sättet som hon skriver så är finns det ingen ödmjukhet. Inget "jag vill inte trampa någon på tårna" stilen. Utan mer "jag är ungarnas morsa och har rätt att... bla bla bla". Jag blir ju för fasen rädd!! Jag vill ha ett fridfullt liv! Lugn och ro. Och visst önskar jag att jag kunde träffa henne då och då.. Men nu ska jag inte måla fan på väggen. Det kanske kommer??? Måste bara låta detta sjunka in och "mogna". Det ska ju kännas rätt för mig OCKSÅ att träffa henne.
"Min roll är att vara en extra vuxen som ger kärlek, engagemang och uppfostran tillsammans med de biologiska föräldrarna." - det här gillade jag mycket. Det är också så jag känner!
"Jag vill själv ha barn, men vet inte om jag kan få, och det är inte heller något jag ska känna mig "orolig" för om det sker." Lycka till! Ni verkar ha en fin relation även om det är ex och barn inblandade!