Paulie00 skrev 2014-04-17 09:11:18 följande:
Det är jag som inte är intresserad av att träffa henne. Hon har frågat genom min kille att hon tycker vi ska ses på en fika eller att det känns löjligt att hon inte lärt känna mig när jag umgås med hennes barn bla. bla. bla. Men hennes sätt att lägga upp förslaget på får mig att backa. Som att hon måste "godkänna" mig. Hon är inte ödmjuk och "välkomnande" när hon skriver det. Så jag känner inte för att tillfredsställa hennes behov av att hon vill träffa mig... Och som sagt, jag är inte jätteglad på henne. Och i vanliga fall så skulle jag inte träffa en person som jag inte trivs med eller tycker om. Men visst kommer jag att behöva träffa henne någon gång. Killen vill att vi ska anordna ett kalas till den minsta och att vi tre ska göra det. Jag tycker inte det är något konstigt egentligen. Men jag tycker inte om tanken att behöva vistas med henne... Men försöker intala mig själv att det kommer att gå bra. Hon BEHÖVER inte gilla mig. Och sen borde det inte finnas någon anledning till att hon inte skulle gilla mig. Jag är ingen person som skär sig med andra. Smälter in ganska bra... Vi får se!
Men handlar det så mycket om att hon ska "godkänna" dig?
Du finns ju redan i barnens liv och det är din sambo som bestämmer.. Hon har ju inget med det att göra eller kan göra något.
Du har aldrig tänkt tanken att hon kanske bara vill lära känna dig för barnens skull? För att veta vem du är?
Jag kan nog tro att man som förälder gärna vill lära känna någon som är en stor del av barnens liv..
Själv har jag haft turen att barnens mamma är en supergo människa! Vi umgås privat bara vi två samt tillsammans med pappan och barnen.
Min roll är att vara en extra vuxen som ger kärlek, engagemang och uppfostran tillsammans med de biologiska föräldrarna.
Jag tar lika mycket ansvar och beslut om barnen som de och det är ett gemensamt beslut oss tre imellan.
Föräldrarna engagerar mig i frågor som rör barnen vare sig det gäller skola, vård och vardag.
Jag väljer själv hur mycket jag orkar med och vill, det är aldrig några diskussioner kring det.
Jag vill själv ha barn, men vet inte om jag kan få, och det är inte heller något jag ska känna mig "orolig" för om det sker.