• Hampus02

Hjälp

Vet inte vart jag ska lägga denna tråden..
    Men iaf igår kväll så började min mamma att bråka med mig, kastade 3-4 glas mot ena väggen i mitt rum, kastade en tång som träffade min hand, slog mig, drog mig i håret osv.. Så sitter just nu på en station i Skåne. Vad ska jag göra? Har snackat med sov förr men gör inget åt saken, och jag är 17.

Och hon har anmält mig för misshandel när jag har försökt skydda mig.

• Svar på tråden Hjälp
  • Hampus02
    BioBonus skrev 2014-04-16 09:31:36 följande:
    Tryckte iväg meddelandet för snabbt... Börjar om.

Har du någonstans att ta vägen? Har du någon släkting som du kan åka hem till, till att börja med? Så att du får tak över huvudet och mat. Jag vet inte vad i bråkade om, men att attackera någon fysiskt är aldrig OK. Har du funderat på att gå till polisen? Då må vara 17 år, men du är fortfarande ett barn.

Ta kontakt med soc igen, gärna tillsammans med någon vuxen du litar på. Har du pratat med BRIS? De kan komma med råd.

Lycka till.

Hejsan!

Bråket va om skitsnack.. Folk hade gått runt och sagt att jag hade rökt på (cannabis) och min mamma trodde på detta.. Så det var därför, så jag gick till vårdcentralen dagen efter och tog prover för att visa både min mamma och soc proverna.

Och nja polisen gör inget.. Har redan anmält och det lades ner..

Soc hjälper mig inte med något, bara med ett så kallat Ungdomsboende. Men mår dock skit där borta, personalen går in i rummet och börjar dammsuga vid 00-02 på natten, mögel på maten osv. Och har sagt jag vill ha en egen lägenhet via soc för känner kompisar som har fått de, men dem nekar mig för det.. Men bor hemma igen.. Vill va 18 just nu..
Svar på tråden Hjälp