Hampus02 skrev 2014-04-25 02:17:49 följande:
Hejsan!
Bråket va om skitsnack.. Folk hade gått runt och sagt att jag hade rökt på (cannabis) och min mamma trodde på detta.. Så det var därför, så jag gick till vårdcentralen dagen efter och tog prover för att visa både min mamma och soc proverna.
Och nja polisen gör inget.. Har redan anmält och det lades ner..
Soc hjälper mig inte med något, bara med ett så kallat Ungdomsboende. Men mår dock skit där borta, personalen går in i rummet och börjar dammsuga vid 00-02 på natten, mögel på maten osv. Och har sagt jag vill ha en egen lägenhet via soc för känner kompisar som har fått de, men dem nekar mig för det.. Men bor hemma igen.. Vill va 18 just nu..
Så bra att du gick till vårdcentralen för att testa dig. Livet blir klart enklare om du håller dig undan drogerna. Vare sig du bor hemma eller inte.
Jag har ingen som helst erfarenhet om sk Ungdomsboende, men om förhållandena är så dåliga där så borde du göra en anmälan till kommunen.
Att få egen lägenhet via soc är inte så enkelt tyvärr. Vad är dina planer för när du fyller 18? Studerar du? Har du möjlighet till arbete, praktik, lärlingsplats?
Det är klart att det är skönt att bli vuxen och kunna välja bort vissa delar av sitt liv, men det innebär ju även att man själv måste ta ansvar för sitt eget liv och sitt eget boende. Med tanke på hur du beskriver situationen med din mamma så verkar det inte så sunt att ni bor tillsammans, har du någon kompis du kan dela lägenhet med?
Jag hoppas livet ordnar upp sig för dig, och att du hittar ett bra sätt att leva ditt liv på.
Fortsätt gärna skriva så jag vet att du är OK