• Lattjo

När räknas man som styvpappa??

Jag och min kille hade varit ihop i nästan ett år när vi började att säga ordet bonuspappa. Tex när han lämnade på dagis och personalen (från en annan avdelning som inte träffat deras biologiska pappa eftersom han så sällan är där) kallade honom för pappa så sa han att han var bonuspappa till tösen. Barnen säger det själva när dom pratar med andra och presenterar honom, min son tycker det är pinsamt att säga mammas pojkvän och tycker bättre om bonuspappa eller extrapappa. Min dotter på fyra kallar honom för Mappe (ett eget ord hon hittade på för att inte säga bonuspappa men ändå ha ett eget ord för honom och inte bara säga namnet). Frågar man mina barn säger dom att dom har en mamma, en pappa, en bonusmamma och en bonuspappa.

Men efter att ha träffats i två månader kan jag inte känna att förhållandet är tillräckligt seriöst för att kalla sig själv för bonuspappa. Vi började så smått smaka på det när vi han hade friat och vi beslutat oss för att det verkligen var vi (och jag är ledsen men det vet man inte efter två månader) och när han började ha lite eget ansvar för barnen, inte innan dess.

Svar på tråden När räknas man som styvpappa??