Litet My skrev 2014-04-20 01:34:22 följande:
Jag börjar förstå varför hon hyser agg, för det första såg jag din blogg och alla ganska hatfyllda inlägg mot både barnen och barnens mamma när den fanns.
För det andra: Att föräldrar informerar varandra om att "eftersom barnen är långhåriga så klipper vi dem denna veckan" är inga konstigheter, snarare ett sätt som visar att de respekterar varandra.
För det tredje: Det låter otroligt barnsligt att be pappan ringa mamman och be henne ta bort nagelacket hon målat för att DU skäms över att visa dig ute med dem.
För det första: Alltså... jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Hatfyllda?? Då vet du inte vad hat betyder! Att man skriver av sig på en blogg dom dagarna när man puttrar inombords betyder inte att man är hatfylld! Du borde tänka dig för innan du skriver och attackerar mig. Dom dagarna när allt flyter på behöver man inte "skriva av sig" på samma sätt! Borde vem som helst förstå! Och om du inte är bonusförälder så har du ingen jäkla aning om hur vi, bonusföräldrar känner oss! Så du borde inte ens kunna uttala dig! Och om du ÄR bonusförälder och inte känner något så grattis! Alla är inte som du! Respektera!
För det andra: Respektera varandra, absolut. Men när det inte finns och det inte är ömsesidigt så får man gilla läget och göra något åt situationen. Barnen ska inte få "lida" för att ena föräldern inte tar initiativ/ansvar.
För det tredje: Jag har aldrig sagt att pappan ska ringa till mamman. Jag bad honom säga åt henne. Finns mail, sms, ringa etc. Och om du inte kan något om vett och etikett och skulle skämmas själv, respektera! Klanka inte ner på andra bara för att vi/jag inte tänker som du! Går du runt på stan och attackerar folk som du inte tycker bete sig?? Sköt dig själv och skit i andra!