• Litet My

Skyll inte bara på styvmorsan!

Paulie00 skrev 2014-04-16 14:40:09 följande:
    Ungarnas morsa brukar måla ungarnas tånaglar (det är två killar) och ibland även tummen eller pekfingret. Eller båda två. Jag tycker det ser så otroligt vulgärt ut. Så jag sa till min kille att han skulle ta bort nagellacket för att JAG tänkte inte framstå som den som målar deras naglar när vi är ute på stan och folk ser att ungens tånaglar ä målade. Det blir ju på en gång "det måste vara hon som målat!". När killen sa till ungarnas morsa att han skulle vara tacksam att hon tog bort nagellacket innan hon lämnade ungarna till honom så sa hon: men det är okey att (jag) målar ungarnas naglar med gult nagellack men inte att hon målade på sina egna ungar. Eh?! Jag äger inte ens ett gult nagellack!!! Och det vet min kille så han svarade henne att "hon målar inte ungarnas naglar!!". Men att bara ge sig på mig sådär... Vad grundar hon det på? Enligt ungarna hade dom sagt att jag hade målat deras naglar. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det...

Samma sak med deras hår. Dom är så långhåriga och ser så ovårdade ut stackarna! Veckorna går och hon tar inte initiativ i att klippa dom. Så då frågade min kille om jag kunde klippa dom! Absolut!! Gjorde det, veckan efter när hon hade dom skickade hon ett SMS om att varför jag får för mig att klippa dom utan hennes vetande och ändra på deras utseende (??). Min kille sa att det var HAN som hade bett mig att klippa dom och att det är för att hon inte tar egen initiativ och ser till att dom har en frisyr! Då frågade han även vad skillnaden är om han hade tagit dom till en frisörska eller om jag klipper dom. Det hade hon inget svar på. Mer att hon ville bli informerad om att ungarna ska klippas... Men hon säger ju inte till själv till när hon väljer att klippa dom (även om det händer VÄLDIGT sällan). Så snacka om fair play...
    Jag börjar förstå varför hon hyser agg, för det första såg jag din blogg och alla ganska hatfyllda inlägg mot både barnen och barnens mamma när den fanns.

För det andra: Att föräldrar informerar varandra om att "eftersom barnen är långhåriga så klipper vi dem denna veckan" är inga konstigheter, snarare ett sätt som visar att de respekterar varandra.

För det tredje: Det låter otroligt barnsligt att be pappan ringa mamman och be henne ta bort nagelacket hon målat för att DU skäms över att visa dig ute med dem.
  • Litet My

Bullen: Bara när du går på ditt ganska lilla bonusbarn som du gjort i en del trådar, men då har det inte bara varit jag som reagerat. Dock tycks du ju utrycka dig lite bättre numera.

• Litet My

Bullenochgrisen: Men måste bara fråga, varför tar inte barnets pappa ev konflikter och pratet med mamman? Eller (var det inte ditt bonusbarn som ev hade npf av något slag) tar och gör upp gemensamma riktlinjer ang rutiner och uppfostran, ev med stöd utifrån? Om det nu är så att det är ett barn man måste ha ganska lika rutiner och aktiviteter med sk struktur.

• Litet My

Förstår, samtidigt måste man som förälder "ta tjuren vid hornen" när det gäller ens barn oavsett hur exet varit innan, om man varit nertryckt och konflikterna många. Som bonusförälder har man ju också "förmånen" att få hålla sig utanför samtal och konflikter med barnets bioförälder. Däremot som förälder måste man sätta barnet före sina egna känslor, gammalt groll och jobbiga känslor.

• Litet My

Paulie00: Vad jag har för erfarenheter vet du ingenting om. Din blogg var minst sagt vidrig över hur du kastade skit på barnhemmens mamma. Om utflykten där du tyckte hoppades att de ganska små barnen skulle hålla käften osv inlägg upp och inlägg ner kunde man läsa över hur hemska barnen, mamman och pappan var, dvs alla utom du själv som visste bäst. Och som sagt att gnälla över attmamman målat några naglar och att det skall tas bort så du slapp skämmas på stan säger en hel del. Nej man måste inte ventilera allt på nätet där andra kan läsa allt, och gör man det får man räkna med att folk läser det som står. Men ju mer jag läste ju mer insåg jag vilken galen människa du egentligen var utan en tanke på barnen utom där du klagade på dem och ditt sjukliga fixering om hur mamman ringt pappan och pratat men inte ringt dig osv. Det finns många bra bonusmammor och det finns de som kan skriva av sig bla här på ett bra sätt även om de är frustrerade men efter att ha läst en del inlägg både här och i bloggen så är det lätt att se att du inte är på den lite mer mogna nivån. BTW jag bor med en bonusförälder sedan snart 8 år tillbaka, vi brukar prata med varandra, inte lägga ut långa haranger på nätet om barnen, varandra eller exen. Inte heller har han ett behov av att klaga på allt pappan gör på nätet eller om pappan skulle köpa en ful sak till barnet, än mindre om det ganska krävande barnet. Och det trots att pappan är en pappa man önskar aldrig skaffat barn.

Svar på tråden Skyll inte bara på styvmorsan!