Skyll inte bara på styvmorsan!
Samma sak med deras hår. Dom är så långhåriga och ser så ovårdade ut stackarna! Veckorna går och hon tar inte initiativ i att klippa dom. Så då frågade min kille om jag kunde klippa dom! Absolut!! Gjorde det, veckan efter när hon hade dom skickade hon ett SMS om att varför jag får för mig att klippa dom utan hennes vetande och ändra på deras utseende (??). Min kille sa att det var HAN som hade bett mig att klippa dom och att det är för att hon inte tar egen initiativ och ser till att dom har en frisyr! Då frågade han även vad skillnaden är om han hade tagit dom till en frisörska eller om jag klipper dom. Det hade hon inget svar på. Mer att hon ville bli informerad om att ungarna ska klippas... Men hon säger ju inte till själv till när hon väljer att klippa dom (även om det händer VÄLDIGT sällan). Så snacka om fair play...
För det andra: Att föräldrar informerar varandra om att "eftersom barnen är långhåriga så klipper vi dem denna veckan" är inga konstigheter, snarare ett sätt som visar att de respekterar varandra.
För det tredje: Det låter otroligt barnsligt att be pappan ringa mamman och be henne ta bort nagelacket hon målat för att DU skäms över att visa dig ute med dem.