• Zinfandel

Läkare

Hej TS! Till slut lyckades jag hitta en helt vanlig allmänläkare på en vc som skriver ut allt åt mig Glad Annars kan du be kliniken skriva ett EU-recept som du använder på ditt  apotek här hemma alt köpa allt av dem på plats, de skickar även med DHL. Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel

Håller med, din gyn/läkare borde verkligen hjälpa dig! Jag brukar boka tid istället för att ringa (ja det tar en del tid), det känns enklare när man sitter mitt emot dem och kan förklara sin situation. Jovisst kan de skriva ut recept som du kan använda här, det är vi många som gör men då går det inte på högkostnad. Procren är nedregleringsspruta och kostar 1318 kr utan högkostnad. Finns det ingen privat gynklinik där du bor…?

• Zinfandel

Det är för att din läkare här hemma skriver ut det Glad men om man får ut mediciner på utländska recept så går det inte på högkostnad Solig

• Zinfandel
    Pimpinellan skrev 2014-04-15 15:26:43 följande:

Ja,jag får ju inga recept utan bara en lista på allt. Det verkar ju enklare än att få utländska recept,får så många det då alltså? De tittar ibland på doserna,men gynläkaren skriver sic! och sen är det bra med det liksom.
    Det är toppen Skrattande Önskar att alla hade det så!! Lyllos {#emotions_dlg.flower}Hjärta
Svar på tråden Läkare